Ska man vara orolig för Ryssland?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Istället för att orka bemöta varenda felaktiga påstående du gjorde i bara det inlägget så kan vi börja med första meningen.

Nej, det är inte en bild på Kateryna.
Det är en bild på en deltagare i en demonstration för att befria azovsoldater som sitter som krigsfångar i Ryssland. Du vet de som Ryssland svälter och torterar.
Det är dock Kateryna som postade bilden.

Så redan i första meningen är det felaktigheter :glömdet

Det är Kateryna på bilden. Ge dig. Och hon bär medvetet en provocerande t-shirt då uttrycket "From Russia with love" existerat hur länge som helst och även gjorts en väldigt känd film med det namnet. "Agent 007 ser rött", heter den på svenska.

Däremot var det en annan tjej som tog bilden på henne. Men det visste du ju givetvis redan misstänker jag.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Det är Kateryna på bilden. Ge dig. Och hon bär medvetet en provocerande t-shirt då uttrycket "From Russia with love" existerat hur länge som helst och även gjorts en väldigt känd film med det namnet. "Agent 007 ser rött", heter den på svenska.

Däremot var det en annan tjej som tog bilden på henne. Men det visste du ju givetvis redan misstänker jag.
Du får argumentera med henne själv
1000005254.jpg

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Du får argumentera med henne själv
View attachment 499430

Den svenska nazisten hamnade i Saudiarabien och Redis hamnade i Turkiet efter att dom tillfångatagits i Azovstal.....

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Då har hon pudlat i så fall. Många har konstaterat att det är hon. Hon blir rejält kritiserad också i kommentarerna. I mina ögon ser det ut som att det är hennes hårfärg och hon har väldigt ofta håret uppsatt i hästsvans.....
Så inte ens när personen i fråga själv säger att det inte stämmer så är din åsikt mer rätt?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Så inte ens när personen i fråga själv säger att det inte stämmer så är din åsikt mer rätt?

Putin konstaterar ofta att det andra (NATO/Sverige/USA) hävdar om honom inte stämmer. När han säger det så ljuger han men hon talar sanning? Har du ens tittat på bilden? Samma frisyr, samma hårfärg. Många har konstaterat att det faktiskt är hon. Många judar ä fly förbannade på henne.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Då har hon pudlat i så fall. Många har konstaterat att det är hon. Hon blir rejält kritiserad också i kommentarerna. I mina ögon ser det ut som att det är hennes hårfärg och hon har väldigt ofta håret uppsatt i hästsvans.....
Så den information du presenterar för din sak i detta fall var alltså.....?
Att du tror hon pudlat?
Att hon är kritiserad för annat, gör att det hon?
I dina ögon skall hon dömas för att du tolkar hårfärgen som samma som hon har?
För att hon, enligt dig, brukar ha hästsvans?
Du presenterar inga bevis för att det konstaterats att det är hon, även om du hävdar det.

Alltså kom igen nu.... Lite högre nivå här tack.

Jag kan inte säga till 100% vem som är på bilder eller vem som tog bilden. För det krävs att jag är på plats eller att händelseförloppet är dokumenterat.
Det jag presenterade var källan för mitt påstående. Du ha inte presenterat någon källa för dina påståenden förutom dig själv.
Men det ändrar inte sakfrågan det gällde från början. Att i dagens Azov finns både judar, muslimer, homosexuella och en massa andra tillhörigheter som inte skulle accepteras om det var en nazistisk organisation.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Så den information du presenterar för din sak i detta fall var alltså.....?
Att du tror hon pudlat?
Att hon är kritiserad för annat, gör att det hon?
I dina ögon skall hon dömas för att du tolkar hårfärgen som samma som hon har?
För att hon, enligt dig, brukar ha hästsvans?
Du presenterar inga bevis för att det konstaterats att det är hon, även om du hävdar det.

Alltså kom igen nu.... Lite högre nivå här tack.

Jag kan inte säga till 100% vem som är på bilder eller vem som tog bilden. För det krävs att jag är på plats eller att händelseförloppet är dokumenterat.
Det jag presenterade var källan för mitt påstående. Du ha inte presenterat någon källa för dina påståenden förutom dig själv.
Men det ändrar inte sakfrågan det gällde från början. Att i dagens Azov finns både judar, muslimer, homosexuella och en massa andra tillhörigheter som inte skulle accepteras om det var en nazistisk organisation.
Jag har redan lagt upp en länk där hon pekas ut som den på bilden. Ta snacket med den personen då.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Bra läsning om Hospitallers:

Sjukvård gillar vi. Hon är inspirerande. Det finns en mängd frivilliga sjukvårdare på bägge sidor och Läkare utan gränser etc finns också på plats.

Här är ett exempel på Donbass sida. Fast den typen av organisationer skulle ingen få för sig att nämna här.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag har redan lagt upp en länk där hon pekas ut som den på bilden. Ta snacket med den personen då.
Eehh... :unsure:
Du la upp en länk till twitter där Тетяна Denford återpublicerar Katerynas inlägg.
Det original inlägg där kateryna förnekar att det är hon på bilden.

Så du har alltså inte kollat din källa. För din källa, för att det är hon, är alltså det inlägg där hon själv förnekar att det är hon?

1717681468344.png

Din hela argumentation om att det är hon baseras alltså på att hon förnekar att det är hon ?!?
Det här är väldigt virrigt alltså....

Så är det med flera av de videos du postar med. De bevisar inget om din synpunkt, utan de påvisar snarare motsatsen till det du framför.

Jag har inget emot att se hjälporganisationer på andra sidan som hjälper civila. Dessa skall ju alltid, oavsett sida, hållas utanför konflikter.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Eehh... :unsure:
Du la upp en länk till twitter där Тетяна Denford återpublicerar Katerynas inlägg.
Det original inlägg där kateryna förnekar att det är hon på bilden.

Så du har alltså inte kollat din källa. För din källa, för att det är hon, är alltså det inlägg där hon själv förnekar att det är hon?

View attachment 499433

Din hela argumentation om att det är hon baseras alltså på att hon förnekar att det är hon ?!?
Det här är väldigt virrigt alltså....

Så är det med flera av de videos du postar med. De bevisar inget om din synpunkt, utan de påvisar snarare motsatsen till det du framför.

Jag har inget emot att se hjälporganisationer på andra sidan som hjälper civila. Dessa skall ju alltid, oavsett sida, hållas utanför konflikter.
Jag har kollat min källa. Och källan konstaterar att hon kritiseras för att hon inte bär Ukrainas riksvapen utan istället bär Davidsstjärnan..... Och många judar har kritiserat henne för att hon bär Davidssjärnan då dom inte ställer sig bakom det hon står för.

Hur tänker du gällande att Ukraina inte lagt ner Azov-bataljonen, Högra Sektorn, Aidur etc utan fortfarande har dom som en del av Ukrainas Nationalgarde? Istället för att lägga ner skiten och bygga upp nya neutrala bataljoner under neutrala namn? Vad tycker du om hyllningarna till Banderas?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag har kollat min källa. Och källan konstaterar att hon kritiseras för att hon inte bär Ukrainas riksvapen utan istället bär Davidsstjärnan..... Och många judar har kritiserat henne för att hon bär Davidssjärnan då dom inte ställer sig bakom det hon står för.
Så du hävdar fortfarande att det är hon baserat på att hon säger att det inte är hon??
:unsure:
Jag tror inte vi kommer vidare med detta. Sorry..

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Så du hävdar fortfarande att det är hon baserat på att hon säger att det inte är hon??
:unsure:
Jag tror inte vi kommer vidare med detta. Sorry..
Ni säger ju att det väst stoppar i munnen på Putin alltid stämmer trots att han förnekar det så det känns väl som en rimlig sak att säga även för mig..... ;)

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Har postat den innan, men du kollade aldrig på länken.
Det är genom bild/video bekräftade förluster.
Jo jag såg den men fattade inte vem/vad källan var. Jag känner inte till vem Andrew Perpetua är. Han är ukrainare och håller på med kartor framkommer när man söker på hans namn. Men i stort skulle han kunna vara en ukrainsk variant av Marcus Oscarsson. Jag vet inte.

Åter igen...... Hur tänker du gällande att Ukraina inte lagt ner Azov-bataljonen, Högra Sektorn, Aidur etc utan fortfarande har dom som en del av Ukrainas Nationalgarde? Istället för att lägga ner skiten och bygga upp nya neutrala bataljoner under neutrala namn? Vad tycker du om hyllningarna till Banderas?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo jag såg den men fattade inte vem/vad källan var. Jag känner inte till vem Andrew Perpetua är. Han är ukrainare och håller på med kartor framkommer när man söker på hans namn. Men i stort skulle han kunna vara en ukrainsk variant av Marcus Oscarsson. Jag vet inte.
Källan är OSINT. Open source intelligence. Han är en av de som samlar information från öppna källor och sammanställer dem. Folk har sen möjlighet att faktagranska fel och rätta till dem.

Åter igen...... Hur tänker du gällande att Ukraina inte lagt ner Azov-bataljonen, Högra Sektorn, Aidur etc utan fortfarande har dom som en del av Ukrainas Nationalgarde? Istället för att lägga ner skiten och bygga upp nya neutrala bataljoner under neutrala namn? Vad tycker du om hyllningarna till Banderas?
Har svarat på ungefär samma sak innan redan. Typ ett år sen eller så.
Men för rundgången skull så kan vi väl köra ett varv till igen..... Men sen får du faktiskt söka lite i tråden.
I din värld så är ju alla de du nämner fortfarande nazister. Ditt synsätt är dock felaktigt och gravt överdrivet.
Det har vid första ryska kriget mot Ukraina samlats ett hundratal nazister/högerextrema i främst en bataljon i Azov. Ja och det har ingen nekat till. Men att påstå att de fortfarande är en nazistdel är felaktigt. Samma sak när du drar till med hur många de var.
Azov består ju av mera än så, men det väljer du alltid att ignorera.
Ukraina har rensat ut en stor del av dem. Flertal har stupat. Ukraina har även stöpt om de delar som hade en högerextrem prägel och ombildat förbanden för att dessa inte skall ha någonting att säga till om.
Så när du hävdar att Ukraina inte gjort nått så stämmer det inte.
Att jag ska ge någon åsikt om ett påstående som du ger, som dessutom är felaktigt, är i sig meningslöst.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Källan är OSINT. Open source intelligence. Han är en av de som samlar information från öppna källor och sammanställer dem. Folk har sen möjlighet att faktagranska fel och rätta till dem.

Har svarat på ungefär samma sak innan redan. Typ ett år sen eller så.
Men för rundgången skull så kan vi väl köra ett varv till igen..... Men sen får du faktiskt söka lite i tråden.
I din värld så är ju alla de du nämner fortfarande nazister. Ditt synsätt är dock felaktigt och gravt överdrivet.
Det har vid första ryska kriget mot Ukraina samlats ett hundratal nazister/högerextrema i främst en bataljon i Azov. Ja och det har ingen nekat till. Men att påstå att de fortfarande är en nazistdel är felaktigt. Samma sak när du drar till med hur många de var.
Azov består ju av mera än så, men det väljer du alltid att ignorera.
Ukraina har rensat ut en stor del av dem. Flertal har stupat. Ukraina har även stöpt om de delar som hade en högerextrem prägel och ombildat förbanden för att dessa inte skall ha någonting att säga till om.
Så när du hävdar att Ukraina inte gjort nått så stämmer det inte.
Att jag ska ge någon åsikt om ett påstående som du ger, som dessutom är felaktigt, är i sig meningslöst.
Och Bandera?

Sen har jag inte fel. Det var verkligen så...... Det finns faktiskt orsaker till att ryssarna velat hjälpa dom 70 % ryssar som faktiskt bor i Donbass. Krim är rökt. Kommer aldrig någonsin att återgå till Ukraina. Och i dom bästa av världar slutar kriget med att Ukraina uppfyller Minsk-fördragen som man skrivit under men skitit i att uppfylla. Då skulle kriget vara slut imorgon. Men det vill inte USA och NATO. Pissdåligt. Förhandla och uppfyll det men skrivit under. Punkt.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år