Ska man vara orolig för Ryssland?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Det behövs ju inte. Risken för angrepp från väst är obefintlig, eftersom Nato är en försvarsorganisation. Deras vapen kan inte användas för angrepp.
Nej, NATO är en angreppspakt som bara är till för att jävlas med Ryssarna och neka dem land och annat som egentligen är deras.

Sorry, missade att det var dags för sidbyte.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
denna snubben gillar gopro på natten, men hittar inget Rysstrollande. Någon moderator som plockade bort?

Jag kommer inte ihåg vad han kallade sig, men den trådstartarens resonemang låter bekant. Jag har dock för mig att han startade en tråd som ballade ur fullständigt. Han blev bannad, en massa inlägg raderades och tråden stängdes eller rent av raderades av någon moderator. Resonemanget var exakt samma - svenska motorcyklister måste bli medvetna om den korrupta svenska polisen och börja stå upp för sin rätt emot dem...

I något inlägg råkades han blanda ihop korten och kläckte ur sig något som gjorde det uppenbart att han inte ens var motorcyklist. När han fick mothugg om detta blev han helt vansinnig.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag kommer inte ihåg vad han kallade sig, men den trådstartarens resonemang låter bekant. Jag har dock för mig att han startade en tråd som ballade ur fullständigt. Han blev bannad, en massa inlägg raderades och tråden stängdes eller rent av raderades av någon moderator. Resonemanget var exakt samma - svenska motorcyklister måste bli medvetna om den korrupta svenska polisen och börja stå upp för sin rätt emot dem...

I något inlägg råkades han blanda ihop korten och kläckte ur sig något som gjorde det uppenbart att han inte ens var motorcyklist. När han fick mothugg om detta blev han helt vansinnig.
Var det månne en spion från bukakkefallos som försökte lura sporthojskollektivet in i ett krig med poliiisen? :hihi

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag tror vi alla förstår vem detta var nu.

🇷🇺🧌🇷🇺🧌🇷🇺🧌🇷🇺🧌🇷🇺

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Apropå att hålla på och käfta med polisen så är väl det lite av en rättshaveristsport i USA, minns att jag såg någon dryg tönt i en Lamborghini som höll på och gjorde poänger.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tror någon har rökt lite oförsiktigt i svarta havet.
Verkar vara en skaplig explosion.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Unika bilder på hur Kadyrovs trupper rycker framåt i Kurskregionen:

SDm0i.gif

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det ser ut som starten på en knipmanöver tycker jag. Ukraina måste ha hållit tillbaka en stor mängd soldater i väntan på att få materiel att göra det här.
Ryssland måste både stoppa trupperna som redan stampar runt på deras territorium samtidigt som de måste ge stöd åt den nya attackpunkten. Och om det bara är en fint och de tänker gå in en bit norr om, eller inte alls, så har de slösat bort massa resurser som kunde använts för att stoppa stampandet. Jobbigt läge för Putin som personligen styr över det här nu. Och hittills har han verkligen visat kalibern på sitt militära geni i den här lilla operationen.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Översatt från ryska telegram, så äkthet garanteras definitivt inte :rolleyes:
Men det skulle kunna vara första gången burkar med surströmming används i strid... :unsure:
1723319491667.png

Mera seriöst så ifall det har inträffat att det dykt upp gas efter att de anfölls så är det nog i så fall något som tjetjenerna haft med sig för eget bruk.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Översatt från ryska telegram, så äkthet garanteras definitivt inte :rolleyes:
Men det skulle kunna vara första gången burkar med surströmming används i strid... :unsure:
View attachment 502248

Mera seriöst så ifall det har inträffat att det dykt upp gas efter att de anfölls så är det nog i så fall något som tjetjenerna haft med sig för eget bruk.
Tycker nog att det antagligen rör sig om propaganda och att det inte varit någon had alls där. Kloringas ger inte konvulsioner vad jag vet, och är väl rätt tamt vad gäller kemisk stridsföring. Och jag tror inte att Ukraina skulle vara dumma nog att använda kemiska stridsmedel och riskera hjälpen de får.

Men även om det nu på riktigt är kemisk stridsföring från Ukraina så är det väl lite en fråga om svinhugg går igen. Ryssland har väl använt det i Ukraina?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Frågan är väl om man hävdar gas för att själva kunna använda gas?
Tror inte de är så dumma faktiskt (ta i trä)
Det skall väl snarare ses som ett försök att slänga skit på väggen och se vad som fastnar och vad man sen kan jobba vidare med.
Och med jobba vidare med så är det propaganda riktat mot den inhemska publiken för att trumma upp stämningen inne i Ryssland.
Det eller så var tjetjenerna så dumma att de haft med sig kemiska vapen och blivit beskjutna :rolleyes:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mycket rykten på ryska sidan. De är ju de som släpper genom info just nu. Ukraina håller ju tyst, som sig bör under pågående operation.
Enligt ryssarna har ny trupp rullat in över gränsen och går mot Belitsa istället för att sammanstråla med tidigare trupp inne i området.

1723322569696.png

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Mycket rykten på ryska sidan. De är ju de som släpper genom info just nu. Ukraina håller ju tyst, som sig bör under pågående operation.
Enligt ryssarna har ny trupp rullat in över gränsen och går mot Belitsa istället för att sammanstråla med tidigare trupp inne i området.

View attachment 502252
Har sett rapporter om att Ukraina är inne i Belgorod oblast och rör till det med.
De verkar försöka ställa till med så mycket oreda de kan på så bred front som möjligt så att ryssen inte kan samla ett stort hårt hammarslag för att bekämpa dem.
Fan vet hur de har ordnat stödlinjerna men det är faktiskt lite ut som krigföringen Nato tyckte det skulle köra söderut, men där var för mycket minor, och led på led av försvarsverk så det lossnade inte riktigt.
Rörliga trupper som bränner runt som tokar och lägger sig i bakhåll för fiendekolonner och blåser dem åt helvete.

Undrar om de faktiskt planerat att hålla marken med, det här ju varit uppenbara ingenjörstrupper och fordon med på gränsöverskridandet.

Och lyckas de stänga ner det där kärnkraftverket blir det svårt för Ryssland att fortsätta driva mycket av sin industri och då blir det ju svårt att hålla ens den redan otillräckliga vapenproduktionen igång. Och då kan det ju sluta med att Ryssland får praktiskt slut på materiel och trots många vunna slag och tagen mark förlorar kriget.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år