Ska man vara orolig för Ryssland?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Zaporizjzja brinner och Ukraina och Ryssland skyller på varandra.
Tja, det är väl möjligt att Ryssland råkat glidbomba kraftverket, men det är så viktigt för Ryssland att jag inte tror att de skulle skada det med mening. Ukraina har däremot en massa skäl att sätta det ur drift, och om det är skadat måste det ju stängas ner, och när kärnbränslet väl kyls ner tillräckligt är det jobbigt att veva igång igen.

Så följer man motiv så är det antagligen Ukraina som ligger bakom.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tja, det är väl möjligt att Ryssland råkat glidbomba kraftverket, men det är så viktigt för Ryssland att jag inte tror att de skulle skada det med mening. Ukraina har däremot en massa skäl att sätta det ur drift, och om det är skadat måste det ju stängas ner, och när kärnbränslet väl kyls ner tillräckligt är det jobbigt att veva igång igen.

Det har varit nedstängt länge redan.
Redan innan dammen sprängdes stängde dom ner och började kyla bränslet, sedan jävlades ryssarna med strömmen till kylpumparna tror jag det var, men då var bränslet redan så pass kallt att man räknade med att kunna fylla på med självtryck för att kompensera avdunstningen.

Röken från kyltornet (som alltså bara innehåller lite rör och vatten) lär ska komma ifrån att ryssarna har släpat dit bildäck och satt eld på som psyops för att skrämma civilbegolkningen.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Alla 6 reaktorerna är försatta ur drift genom kall nedstängning sedan nästan 6 månader.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ah, jag har blandat ihop olika kraftverk, ja det där lär ju vara ryssarna eftersom att de haft kontrollen över det rätt länge nu.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är liksom nivån man blir häpen av.

Ett kyltorn. Med svart rök? Det är fan komiskt.
Vatniks går stenhprt på med ”Ukraina har terrorbombat kärnkraftverket!!” över hela X.
”Haha en härdsmälta kommer bara ge nedfall i väst!!”

Nivån på dessa Putinister tragikomiskt.
Svart rök. Bombat. Kyltorn.
Nedfall reser mot vindriktning.

Inga studieskulder kan man anta..

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Nivån på dessa Putinister tragikomiskt.
Svart rök. Bombat. Kyltorn.
Nedfall reser mot vindriktning.

Inga studieskulder kan man anta..

När fanatismen tar över går förstånd och sunt förnuft ut…Du har ju sett minst två exempel bara här i tråden som på fullt allvar hävdar att Ryssland är ett bra land att bo i…och att en Moskvich är en bra bil…

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Det är redan ur drift sedan ryssarna tog över det. Allt pekar på att ryssarna eldar bildäck där och vill skrämmas.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
När fanatismen tar över går förstånd och sunt förnuft ut…Du har ju sett minst två exempel bara här i tråden som på fullt allvar hävdar att Ryssland är ett bra land att bo i…och att en Moskvich är en bra bil…
När Ryssland sen vill att FN ska ”fördöma den ukrainska terroraktionen i Kursk…”
Smart ändå, de erkänner i sak att vad de själva håller på med i Ukraina är, terrorism.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
När Ryssland sen vill att FN ska ”fördöma den ukrainska terroraktionen i Kursk…”
Smart ändå, de erkänner i sak att vad de själva håller på med i Ukraina är, terrorism.
Nivån för ironi har fått ett nytt maxvärde. :3freak

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Lite lång video om rysk statlig propaganda via böcker.
Jag tror jag vet vilken bokserie en viss person prenumererade på...🤔

En bok handlar om en rysk tankofficer som blir förflyttad till Mordor och hjälper Sauron vinna kriget. :rofl

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Saker som är dumma att göra i Live TV när man är en rysk propagandist:

1. I direktsändning rapportera om de egna styrkornas rörelser i Kursk regionen samt visa upp det på bild.

View attachment 502222

För 20 min senare vet hela Twitter om exakt vart de var och vart de var på väg.
Och vet Twitter om det så vet ukrainska militären om det ännu tidigare.

Ja det är korkat (men bra kan vi tycka). Det tog mig mindre än en minut att öppna ny flik i webbläsaren och leta reda på stället i Google Maps. Det är iofs inte första gången jag gör sånt, men det är det garanterat inte heller för ukrainsk underrättelsetjänst :)

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield