Vet inte om någon annan tråd där detta skulle passa, så rockenroll nu ..., fast på rysska.
Om ryssarna vore fulla på vodka, och tyskarna höga på morfin, så skulle dom nog komma fram till liknande lösning på en permanenteringsmaskin för håriga elefanter. Jag, som neutral observatör, skulle omedelbart gå på det.
MEN.. det är det inte. Utan denna makalösa manick är något vi alla kan se och känna på om vi åker till Vladivostoks Fortress Museum. Här:
Klicka gärna på platsen i er Google-Maps så hittar ni fler bilder på makalösa manickar. Så var ligger Vladivostok? Många vet säkert, men jag vill vara tydlig, här:
Jodå, det ligger farligt nära Nord-Korea. Men eftersom jag vet att vi alla har minst en hjälm så behöver jag inte varna för nedfallande objekt. Utan snarare vill jag framhäva mitt intresse och entusiasm för denna underliga stad som ligger långt ifrån det vi normalt tänker på när vi menar "ryssland". Bor det alltså ryssar här? - Hmm nja, det ser så ut.
Ja, jag skulle inte ha något emot att gifta mig här, och leva mitt liv lyckligt ovetandes om vad som lurar strax västerut. Fasen jag försöker hitta bilder, men det verkar inte vara så mycket turism dit. Jaja hur som helst, folket i Vladivostok känns bekanta. Framför allt noterar jag av sat-bilden att döma att pojkarna här gillar tunga leksaker.
Och det lider ingen brist på ställen att upptäcka ...
Fort No4 verkar särdeles festligt, om vi zoomar in och klickar oss fram på google-kartan till bilder på stället.
Staden i sin helhet bjuder på en dynamisk 'terräng' med allt annat än räta vinklar. Byggd bland bergen är den utformad som en hysterisk labyrint med serpentiner och genvägar, fan hela stan är ju en crossbana !?
Hit vill jag åka och bo en månad med min KTM 350, lära mig 'banorna' och få nya vänner. Dom kanske inte har mcDonalds, men jag är inte kinking med mat, och jag går gärna en crashcourse i rysska om fröken är snäll och luktar gott.