Ska man vara orolig för Ryssland?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om någon t.ex. skulle erbjuda mig 1 mille skattefritt om året så kan jag nog fundera på saken här på SH.... :unsure:
Alltså fatta hur många hojar man kan köpa då... 😮

Fast alla vet ju att SH egentligen är en CIA-ledd front och att flertal av medlemmarna är FRA-agenter. Det berättade ju någon här tidigare.
Får inte ni andra stålars av både CIA och FSB?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det kan väl vara bra att visa upp det. Men personligen tycker jag det är ett större problem att de driver miljontals bottar på antisociala nätverk för att forma åsikter eller så split. Att media, både gammal och ny, säljer sig till vem som helst är ju ingen nyhet.
Ska man oroa sig över att Ryssland betalar media för att sprida ett budskap ska man nog samtidigt oroa sig för vem som äger mediahusen med, de formar i mycket större utsträckning budskapet och hur budskapet utformas.
Gör de? Har du exempel?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Fox, swebbtv och liknande tokerier är en sak, jag tänker på seriösa medier i demokratiska länder.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Mer sånt: Israel har bombat ihjäl 25 personer i ett anfall i natt i Syrien. Inte så att man är i krig med Syrien, utan i förebyggande syfte. De personerna höll tydligen på med vapenframställning som kunde hota Israel på sikt.
Det är samma argument som när Ryssland anfallit Ukraina. I förebyggande syfte, för att förhindra ett framtida hot.
Ryssar och Israeler begår samma krigsbrott, men det är bara Ryssland som straffas för det. På tal om whataboutism, alltså.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år