Ska man vara orolig för Ryssland?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7

Trollet har ju vid något tillfälle påstått att han äger en CB 250. Jag har bestämt att jag tar över ägandet och att den är min från och med nu. Trollet får ställa ut den på gatan så åker jag förbi och hämtar upp den. Så slipper han konflikt och stryk. Trollet kan rimligtvis inte ha något problem med detta…?

Dels har han ju sagt att han delar Putlers ideal och världsbild. Putler gör ju anspråk på land som Ukraina äger och jag gör anspråk på en hoj som trollet äger. What’s the difference, liksom…?

Dels har han ju påstått att Rysslands invasion på något märkligt sätt skulle vara ursäktad eftersom ”den starke bestämmer reglerna”. Med tanke på den tid trollet lägger på att trolla så finns inte en chans att han likt en annan Tammer har tid att gå till gymmet. Således är jag säker på att mina 100+ kan banka honom gul och blå (eller röd och blå och vit om han hellre vill det). Därför har jag bestämt att hans hoj numera är min och att han inte kan göra något åt det. Vilket han inte bör ha något problem med, eftersom han själv tycker att ”den starke bestämmer reglerna”…?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Trollet har ju vid något tillfälle påstått att han äger en CB 250. Jag har bestämt att jag tar över ägandet och att den är min från och med nu. Trollet får ställa ut den på gatan så åker jag förbi och hämtar upp den. Så slipper han konflikt och stryk. Trollet kan rimligtvis inte ha något problem med detta…?
Han har ju dessutom hotat/provocerat ditt intressen i hojen genom att skaffa bättre lås och stöldmärkt den så nu är det definitivt i det närmaste självförsvar att plocka hojen av honom, innan ABUS och Trygg Hansas respektive imperium når närmare till ditt hus och därför hotar dig ännu mer.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Återigen - är du inte läskunnig eller är du verkligen så jävla dum i huvudet som du verkar…?

Jag har gamla släktingar som kan berätta allt om sovjeters, ryssars och moskoviters beteende under andra världskriget. Att kyrkböcker rapporterar samma saker redan på 1700-talet och att Ukraina rapporterar samma saker i nutid är bara bekräftelse på att inget har ändrats i bajslandet Ryssland.

De är tjuvar, våldtäktsmän och allmänna untermensch.
Ett land med 140 miljoner orcher, konstigt att landet fungerar ö h t. Administration, sjukvård, jordbruk, industrier, infrastruktur, utbildning. Man var ju länge ledande inom rymdteknologi. Nej, du måste ha fel.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Han har ju dessutom hotat/provocerat ditt intressen i hojen genom att skaffa bättre lås och stöldmärkt den så nu är det definitivt i det närmaste självförsvar att plocka hojen av honom, innan ABUS och Trygg Hansas respektive imperium når närmare till ditt hus och därför hotar dig ännu mer.
Försäkringsbolag är oerhört provocerande. De placerar hotande inbrottslarm på många ställen. Det kan aldrig accepteras.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Trollet har ju vid något tillfälle påstått att han äger en CB 250. Jag har bestämt att jag tar över ägandet och att den är min från och med nu. Trollet får ställa ut den på gatan så åker jag förbi och hämtar upp den. Så slipper han konflikt och stryk. Trollet kan rimligtvis inte ha något problem med detta…?

Dels har han ju sagt att han delar Putlers ideal och världsbild. Putler gör ju anspråk på land som Ukraina äger och jag gör anspråk på en hoj som trollet äger. What’s the difference, liksom…?

Dels har han ju påstått att Rysslands invasion på något märkligt sätt skulle vara ursäktad eftersom ”den starke bestämmer reglerna”. Med tanke på den tid trollet lägger på att trolla så finns inte en chans att han likt en annan Tammer har tid att gå till gymmet. Således är jag säker på att mina 100+ kan banka honom gul och blå (eller röd och blå och vit om han hellre vill det). Därför har jag bestämt att hans hoj numera är min och att han inte kan göra något åt det. Vilket han inte bör ha något problem med, eftersom han själv tycker att ”den starke bestämmer reglerna”…?
Du verkar lite okunnig om materiella tillgångar. Lös egendom kan man äga, men kan man äga ett land? Vem äger Östergötland? Skåne? En gång tillhörde Skåne Danmark och nu är det svenskt. Men vad innebär det? För de som bor, lever och arbetar i Skåne är nog skillnaden minimal.
Samma sak med Krim eller Donetsk. För en arbetare eller bonde i Donetsk spelar det ingen roll om landet ligger i Ukraina eller Ryssland.
Det är viktigt bara för makthavarna, folk som Zelenskyj och Putin.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ett land med 140 miljoner orcher, konstigt att landet fungerar ö h t. Administration, sjukvård, jordbruk, industrier, infrastruktur, utbildning. Man var ju länge ledande inom rymdteknologi. Nej, du måste ha fel.
”Ledande” var nog att ta i; man hade rymdteknologi tack vare Sovjets utbildningsnivå; och där framförallt Ukrainas om du läser på var flyg- och rymdindustrin hade sin tyngdpunkt.

Men tyvärr; även om Sovjet tack vare femårsplaner och oerhörda möjligheter att allokera industri och centralisera jordbruk hade en relativt hög produktion av ett antal basvaror så var produktionen lägre per capita än i alla marknadsekonomier och framförallt så har Ryssland med sin korruption totalt förstört de saker som faktiskt fungerade i Sovjet.

Idag funkar väldigt lite av det där och framförallt så funkar det bara om du har makt/pengar.

Och återigen: vanliga ryssar är det inget fel på rent genetiskt. De har oturen att växa upp i ett land som hjärntvättar dem, alkoholiserat dem och förvandlar dem till orcher (mitt rättstavningsprogram vill ändra till pr-chef, spelar kanske ingen roll) som används som regimens offerlamm.

Och så nyttiga idioter i väst som applåderar skiten.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
”Ledande” var nog att ta i; man hade rymdteknologi tack vare Sovjets utbildningsnivå; och där framförallt Ukrainas om du läser på var flyg- och rymdindustrin hade sin tyngdpunkt.

Men tyvärr; även om Sovjet tack vare femårsplaner och oerhörda möjligheter att allokera industri och centralisera jordbruk hade en relativt hög produktion av ett antal basvaror så var produktionen lägre per capita än i alla marknadsekonomier och framförallt så har Ryssland med sin korruption totalt förstört de saker som faktiskt fungerade i Sovjet.

Idag funkar väldigt lite av det där och framförallt så funkar det bara om du har makt/pengar.

Och återigen: vanliga ryssar är det inget fel på rent genetiskt. De har oturen att växa upp i ett land som hjärntvättar dem, alkoholiserat dem och förvandlar dem till orcher (mitt rättstavningsprogram vill ändra till pr-chef, spelar kanske ingen roll) som används som regimens offerlamm.

Och så nyttiga idioter i väst som applåderar skiten.
Det var i alla fall ett sansat och vettigt inlägg. Övergången från Sovjetunionens system som trots allt hade vissa fördelar, till dagens rövarkapitalism är inte helt lyckad. Sovjetkommunismen gav en grundläggande trygghet åt medborgarna, även om de hölls i strama tyglar.
Det borde ju ha kunnat bli så bra, ett land med stora naturtillgångar, bra utbildningssystem och alla hade rätt till arbete, sjukvård och mat för dagen. Nåt gick tydligen snett när Jeltsin släppte allt i händerna på hans oligarker och de fria marknadskrafterna.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top