Ska man vara orolig för Ryssland?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
De sista siffrorna säger att det går åt 1271 ryssar per dag, så 12.000 nordkoreaner borde väl räcka fram till lunch den tionde dagen, ungefär…
Jag tror dock de är lite bättre tränade än de ryska soldaterna som fått ett gevär, kanske skjutit ett skott eller två samt fåt testa grönkläderna så de kanske passar innan de skickas fram i en köttvåg mot kulsprutorna.
Men de nordkoreanska trupperna har ju inte testats i strid ute i världen ännu... :rolleyes:
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ryssarnas stridsvagn T-34 slog visst Tysklands dyra och avancerade stridsvagn under andra världskriget. Den strategin har visat sig vara ganska effektiv, varken Polen eller Frankrike klarade av att stoppa det tyska undret. Men "der untermensch" fixade det.

Däremot hade sovjetiska stridsvagnar pinsamt dålig sikt, särskilt bakåt. Mängder med finska soldater dekorerades för att de under vinterkriget klättrade upp bakpå de sovjetiska stridsvagnarna och släppte ner en handgranat i manskapsluckan.

En ryss utsmetad längs väggen i sin stridsvagn är också en bra ryss.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag tror dock de är lite bättre tränade än de ryska soldaterna som fått ett gevär, kanske skjutit ett skott eller två samt fåt testa grönkläderna så de kanske passar innan de skickas fram i en köttvåg mot kulsprutorna.
Men de nordkoreanska trupperna har ju inte testats i strid ute i världen ännu... :rolleyes:

Norkoreanerna är dock så små att det inte finns några kroppsskydd som passar, inte för att jag tror att dom skulle ha fått några ändå.

Det gör dock att dom slås ut mycket lättare av splitter och finkalibrigt och det är det gott om på slagfälten i Ukraina

Det låg ute en film på när kim's pojkar hämtade ut sin utrustning, och det verkade bara vara det mest basic, ryggsäckarna var långt ifrån fulla, men det är ju ingen mening att dela ut regnrockar om det ser ut att vara klart väder närmaste veckan.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Norks soldater tenderar att vara undernärda med, och en hungrig soldat är en dålig soldat. Och jag tvivlar starkt på att Ryssen kommer att ge sina gästspelare mat i samma utsträckning som sina egna soldater och de får ju knappt "mat" de heller.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
De sista siffrorna säger att det går åt 1271 ryssar per dag, så 12.000 nordkoreaner borde väl räcka fram till lunch den tionde dagen, ungefär…
1271 döda stridande ryssar per dagen,
det är ungeför 21 % av sovjetiska stridande förlusterna i döda per dag underr WW2.
8668400/4/365=5937 döda/dag
1271/5937=0,214=>21,4%
1729361509832.png
från
Jag tvivlar på att förlusterna i Ukraina tynger den ryska statsledningen.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Norks soldater tenderar att vara undernärda med, och en hungrig soldat är en dålig soldat. Och jag tvivlar starkt på att Ryssen kommer att ge sina gästspelare mat i samma utsträckning som sina egna soldater och de får ju knappt "mat" de heller.
Då är det väl bara att tala om för soldaterna att maten finns är västerut.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
1271 döda stridande ryssar per dagen,
det är ungeför 21 % av sovjetiska stridande förlusterna i döda per dag underr WW2.
8668400/4/365=5937 döda/dag
1271/5937=0,214=>21,4%
View attachment 505483
från
Jag tvivlar på att förlusterna i Ukraina tynger den ryska statsledningen.

Under WW2 var många av förlusterna Ukrainare, ett folk som alltid har behandlats illa från moskva.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top