Ryssland kommer plöja en 10 mil bred kanal genom Sverige så dom slipper svänga och krångla med sina båtar
Ändå intressant hur du tycker det är så viktigt med lagar och regler men ändå framstår fascinerad över Israels totala (och rättfärdiga) nonchalans över de samma.Återigen så är det lagar och konventioner som styr. Sverige följer dessa även om det gäller skurkstater.
Så det lutar mot en till kinesisk bottentrålare alltså...
"Ett kinesiskt fartyg har befunnit sig i närheten av platserna för kabelbrotten kring tiden då dataförbindelserna bröts, rapporterar SVT"
Israel har fått mycket rättmätig kritik när de sidsteppar de regler som även deras ställning bygger på. Nu kan man hävda att Israel är ett särfall då de blivit utsatta för regelbundna angrepp från 1948 och framåt och att flera av grannländerna har inskrivet i sina grundlagar att Israel skall utplånas. Det hade givetvis varit önskvärt att även de följt internationella regler och konventioner. Men svårt att sätta sig till doms över med rådande förutsättningar.Ändå intressant hur du tycker det är så viktigt med lagar och regler men ändå framstår fascinerad över Israels totala (och rättfärdiga) nonchalans över de samma.
Sverige väljer så klart att krypa här, vi är bara tuffa när det är riskfritt, tex mot Ungern.
Skulle inte direkt påstå att det vore anmärkningsvärt att ta lite genvägar när det gäller Ryssland, Kina, Nordkorea och andra totalitära diktaturer heller faktiskt.Israel har fått mycket rättmätig kritik när de sidsteppar de regler som även deras ställning bygger på. Nu kan man hävda att Israel är ett särfall då de blivit utsatta för regelbundna angrepp från 1948 och framåt och att flera av grannländerna har inskrivet i sina grundlagar att Israel skall utplånas. Det hade givetvis varit önskvärt att även de följt internationella regler och konventioner. Men svårt att sätta sig till doms över med rådande förutsättningar.
On topic:
x.com
x.com
Sverige ÄR en skurkstatÅterigen så är det lagar och konventioner som styr. Sverige följer dessa även om det gäller skurkstater.
Går denna typ av utlåtande att utveckla?Sverige ÄR en skurkstat
Delar inte alls din uppfattning. Hittar du ett bättre land - flytta dit vetja!Sverige ÄR en skurkstat
Ok! Det är så man gör. Jag ska lämna det gyllene landet jag är född i pga att korrupt styre tagit över makten. (Skedde visserligen för 50 år sedan, men toppar nu i kaos)Delar inte alls din uppfattning. Hittar du ett bättre land - flytta dit vetja!
Spännade? Totalt vansinneBlir spännande att se hur Putler reagerar nu när Ukraina tillåts slå tillbaka med amerikanska vapen...
UPPGIFTER: USA-robot avfyrad – Ryssland är under attack
Första gången efter USA:s ja…marcusoscarsson.se
Vart ska du flytta?Ok! Det är så man gör. Jag ska lämna det gyllene landet jag är född i pga att korrupt styre tagit över makten. (Skedde visserligen för 50 år sedan, men toppar nu i kaos)
Nej, det var som ovanstående som föreslog det.Vart ska du flytta?
Om det nu enligt din mening finns en massa länder som är så mycket bättre än Sverige, som då har ett ”korrupt styre” sedan 50 år är det väl logiskt att du tar sikte på det då?Ok! Det är så man gör. Jag ska lämna det gyllene landet jag är född i pga att korrupt styre tagit över makten. (Skedde visserligen för 50 år sedan, men toppar nu i kaos)
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|