Ska man vara orolig för Ryssland?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
I bästa fall är det ett utspel av Trump för att lura Putin att bli för girig i sitt anfallande så att han går in i en massa fällor.

Fast tyvärr tror jag snarare att den sjuke jäveln är i maskopi med Putin.
Maskopi eller Putin har tillräckligt mycket skit på honom.

Oavsett om man tror på den skiten så var det väl en lågoddsare att Trump skulle sälja ut Ukraina till Putin så fort han fick chansen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
I bästa fall är det ett utspel av Trump för att lura Putin att bli för girig i sitt anfallande så att han går in i en massa fällor.

Fast tyvärr tror jag snarare att den sjuke jäveln är i maskopi med Putin.
Kan det finnas något mittemellan de två alternativen tror du?
Att han skulle understå sig att gå i någon ryss ledband håller jag för otroligt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Man kan ju också testa att vända på det, under dessa förutsättningar - hur borde USA göra det istället?

Mer stöd till Ukraina så kommer dom trycka ut Ryssland och vingklippa ett av världens hot för en lång framtid.

Att låta Ryssland få som dom vill bäddar istället för att dom kommer fortsätta agera likadant. Men just nu är dom i det läget att dom vill ha lite pause för att bygga upp sina styrkor. Innan dom kan fortsätta erövra sina grannar.

Ryssland borde helst delas upp i fler mindre länder men för att det ska ske måste nog kriget få dra ut på tiden ytterligare många år.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Det märkligaste är ju annars att han börjar ge ut sina förhandlingspositioner i förväg vilket underlättar för Ryssland att förbereda sina krav så det definitivt inte behöver mötas på halva sträckan utan snarare att halva sträckan blir USAs utgångsposition.

Inte direkt det förhandlingsproffs som han älskar att ge sken av att han är.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det märkligaste är ju annars att han börjar ge ut sina förhandlingspositioner i förväg vilket underlättar för Ryssland att förbereda sina krav så det definitivt inte behöver mötas på halva sträckan utan snarare att halva sträckan blir USAs utgångsposition.

Inte direkt det förhandlingsproffs som han älskar att ge sken av att han är.

Han står ju på Putins sida, så då börjar han väl i den änden.

Låt Putin erövra i sin del av världen och sen kan han själv så småningom börja erövra i sin del av världen i takt med att det normaliseras.

Gasa är väl en bra mjukstart.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mer stöd till Ukraina så kommer dom trycka ut Ryssland och vingklippa ett av världens hot för en lång framtid.

Att låta Ryssland få som dom vill bäddar istället för att dom kommer fortsätta agera likadant. Men just nu är dom i det läget att dom vill ha lite pause för att bygga upp sina styrkor. Innan dom kan fortsätta erövra sina grannar.

Ryssland borde helst delas upp i fler mindre länder men för att det ska ske måste nog kriget få dra ut på tiden ytterligare många år.
Ja jag håller helt med men det kan väl inte vara bara USAs ansvar? Varför dubblar, tripplar eller fyrdubblar inte länderna i närområdet? Varför skickade vi inte trupp innan Trump tillträdde? Vad var det för snack med Macron om trupp?
Jag är helt enig i det du säger men resten av världen har ju också låtit detta ske och nu när USA, i linje med vad alla befarade, vill få slut på detta så blir vi förfärade. Det håller inte heller. Europa kunde utan USA besegrat, invaderat och styckat upp Ryssland i linje med vad du föreslår, med Biden vid rodret, inte nu.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja jag håller helt med men det kan väl inte vara bara USAs ansvar? Varför dubblar, tripplar eller fyrdubblar inte länderna i närområdet? Varför skickade vi inte trupp innan Trump tillträdde? Vad var det för snack med Macron om trupp?
Jag är helt enig i det du säger men resten av världen har ju också låtit detta ske och nu när USA, i linje med vad alla befarade, vill få slut på detta så blir vi förfärade. Det håller inte heller. Europa kunde utan USA besegrat, invaderat och styckat upp Ryssland i linje med vad du föreslår, med Biden vid rodret, inte nu.

Europa bidrar väl med betydligt mer än usa till Ukraina vill jag minnas.
Dessutom har vi inte den smaklösheten att ställa ockerkrav på ett land i nöd.

Och bara för att Trump vill dra sig ur så ger det ju honom inte rätt att gå över huvudet på resten av världen med fredsplaner som bara Putin gillar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Och bara för att Trump vill dra sig ur så ger det ju honom inte rätt att gå över huvudet på resten av världen med fredsplaner som bara Putin gillar.
Det som har sagts är att USA står för "hälften".

Inget problem för rika länder som Sverige att fördubbla tänker jag.

Ytterst olyckligt läge men det måste också få ett slut. Alla krig tar slut och ingen gräns är någonsin för evigt, bra att ha med sig.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det som har sagts är att USA står för "hälften".

Inget problem för rika länder som Sverige att fördubbla tänker jag.

Ytterst olyckligt läge men det måste också få ett slut. Alla krig tar slut och ingen gräns är någonsin för evigt, bra att ha med sig.

Ja, gränsen kunde med fördel flyttas ända fram till Moska.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Europa har kört om USA ivf. Är väl på tiden. Jag har hela tiden sagt att det borde hanteras av Europa, och nu är det väl upp till Europa att visa att man står bakom Ukraina även om USA backar och försöker tvinga Ukraina till förhandlingsbordet på premisser som är oacceptabla för Ukraina.

Sverige är ju in en rätt spexig klubb när man ser på stöd i % av BNP.

Sedan har det ju börjat dyka upp folk i de ockuperade områdena som säger att det är en mardröm, och att allt Ryssland sagt är en lögn.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Ord och inga visor.

Bra av JD.
Tja, Tyskland har ju saboterat grunden för sin industri, billig energi. De behöver jävligt snabbt skapa den förutsättningen igen om de ska rädda sin industri. Sedan sitter de på ett problem med en krympande befolkning med, det är lite jobbigare att lösa, och de försökte med massinvandring men det har visat sig vara av tveksamt värde, och en ickelösning på problemet eftersom att invandrade folkgrupper efter en eller två generationer matchar inhemsk födseltakt vilket pekar på att problemet finns någonstans i samhällsstrukturer istället.

Men, ja det är dags att avsluta det här projektet som politikerna i Europa ägnat sig åt sedan slutet av nittiotalet, och börja kämpa.

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska