Menar du att Aftonbladet är ryssvänligt? Det tror inte jag.Pravda?
Sant, det där har väl ändrats nu. De ryssvänliga har väl nått pensionsålder vid det här laget. Kanske var det Guillou och hans polare som var ute och åkte?Menar du att Aftonbladet är ryssvänligt? Det tror inte jag.
Jag tror inte de finns kvar i vänsterns, det är i så fall lika perifert som om någon är nazist tredje riket style, dvs en utdöd företeelseSant, det där har väl ändrats nu. De ryssvänliga har väl nått pensionsålder vid det här laget. Kanske var det Guillou och hans polare som var ute och åkte?
Annars hittas väl ryssvännerna mest på ytterkanterna vänster och höger.
Ja, kanske är det så. Jag tänker annars på kategorin "nyttiga idioter" div. miljö- och fredsrörelser osv. som direkt eller indirekt gjort sig till rysslandsvänner, kanske utan att de själva är helt medvetna om det.Jag tror inte de finns kvar i vänsterns, det är i så fall lika perifert som om någon är nazist tredje riket style, dvs en utdöd företeelse
Inte ens SKP verkar gilla Ryssland, så du har nog rätt.Jag tror inte de finns kvar i vänsterns, det är i så fall lika perifert som om någon är nazist tredje riket style, dvs en utdöd företeelse
Ja, det är nog en annan femma. Men de som menar att Sovjetunionen var något eftersträvansvärt känns ju extremt smalt, knappast någon som kan motivera det, vilket för övrigt gör forumtrollens fiskeri så uppenbart/tröttsamt.Ja, kanske är det så. Jag tänker annars på kategorin "nyttiga idioter" div. miljö- och fredsrörelser osv. som direkt eller indirekt gjort sig till rysslandsvänner, kanske utan att de själva är helt medvetna om det.
Det kanske är så enkelt att Sovjetunionen var det rätta då. Efter revolutionen när ryska folket kastade av sig oket från flera hundra års förtryck av Tsaren så kanske kommunismen och Sovjetstaten var rätt väg att gå. Med tiden blev det en koloss som var till mer skada en nytta, och omvandlingen till dagens Ryssland inleddes. Förhoppningsvis blir nästa fas ett mer demokratiskt samhälle i stil med vår egen och västvärldens.Ja, det är nog en annan femma. Men de som menar att Sovjetunionen var något eftersträvansvärt känns ju extremt smalt, knappast någon som kan motivera det, vilket för övrigt gör forumtrollens fiskeri så uppenbart/tröttsamt.
Själv är jag mycket mer fundersam över varför Kina är inne i all vår infrastruktur, det är nutidens motsvarighet till Rysslands aggressiva sponsring av fredsrörelse och anti-kärnkraft. "Vi har varit naiva".
Ja, det är nog en annan femma. Men de som menar att Sovjetunionen var något eftersträvansvärt känns ju extremt smalt, knappast någon som kan motivera det, vilket för övrigt gör forumtrollens fiskeri så uppenbart/tröttsamt.
Ja, det tror jag är ett potentiellt ännu större hot än Ryssland på lite längre sikt.Själv är jag mycket mer fundersam över varför Kina är inne i all vår infrastruktur, det är nutidens motsvarighet till Rysslands aggressiva sponsring av fredsrörelse och anti-kärnkraft. "Vi har varit naiva".
Sorry jag hänger inte på, kroken ser god ut men jag vet vart det leder.Det kanske är så enkelt att Sovjetunionen var det rätta då. Efter revolutionen när ryska folket kastade av sig oket från flera hundra års förtryck av Tsaren så kanske kommunismen och Sovjetstaten var rätt väg att gå. Med tiden blev det en koloss som var till mer skada en nytta, och omvandlingen till dagens Ryssland inleddes. Förhoppningsvis blir nästa fas ett mer demokratiskt samhälle i stil med vår egen och västvärldens.
Den där individen som sitter i eu-parlamentet. Samt att lägga veto på sändning därifrån pga eget utspel är ju värdigt agerande för en kommuniststat.Jag tror inte de finns kvar i vänsterns, det är i så fall lika perifert som om någon är nazist tredje riket style, dvs en utdöd företeelse
Jag tror inte att vilja ha förhandlingar med Ryssland är det samma som att tycka att Sovjetunionen var toppen faktiskt.Den där individen som sitter i eu-parlamentet. Samt att lägga veto på sändning därifrån pga eget utspel är ju värdigt agerande för en kommuniststat.
V stoppade EU-debatt i SVT efter utspel om förhandlingar med Ryssland
SVT fick inte sända tisdagens EU-debatt eftersom Vänsterpartiet inte gav sitt medgivande. Efter frågor från Aftonbladet ändrar sig partiet. V:s EU-kandidat sa iwww.aftonbladet.se
Ändå så klarar inte Västs samlade teknologi att slå tillbaka Ryssland, märkligt.Årets ryska segerparad var om möjligt sämre än förra årets, kvar att visa upp var kadetter, några skadade veteraner, ett tiotal nyproducerade MRAP, några tidigare förrådsställda IFV och kärnvapentrupperna. Det är alltså vad man har till övers för att glida runt med på röda torget eftersom allt annat håller på att gå åt i Ukraina.
Och en ensam T-34.
Jag tror inte att vilja ha förhandlingar med Ryssland är det samma som att tycka att Sovjetunionen var toppen faktiskt.
Snarare verkar den berömda nyproduktionen i Ryssland lite svagare ändåÄndå så klarar inte Västs samlade teknologi att slå tillbaka Ryssland, märkligt.
Inga fler badtofflor nu, pls
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |