Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jaha, det fungerar!
Lite imponerad av Trump faktiskt. 😊

Långsiktigt så kanske det är sådär men här och nu är det Amerika first.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu är det ju inte spring längs hela gränsen så det säger kanske inte så mycket?

Hur många soldater tycker du det ska vara?
Det är ju du som hyllar soldaterna, du får ta och beskriva hur du tycker de ska lösa problemet med smugglingen och den illegala invandringen.
Sedan behöver de kanske inte ta och bevaka hela gränsen, bara de bitar där det inte är så eländigt att det inte går att korsa den. Men de behöve rnog bevaka hela den sträckan, annars kommer skumrasket bara att korsa gränsen där soldaterna inte är.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är ju du som hyllar soldaterna, du får ta och beskriva hur du tycker de ska lösa problemet med smugglingen och den illegala invandringen.
Sedan behöver de kanske inte ta och bevaka hela gränsen, bara de bitar där det inte är så eländigt att det inte går att korsa den. Men de behöve rnog bevaka hela den sträckan, annars kommer skumrasket bara att korsa gränsen där soldaterna inte är.
Jag tror säkert att alla involverade på både amerikanska och mexikanska gränsen är överens om att en del av övervakningen av gränsen, eller någon annan gräns på jorden för övrigt, delvis bevakas fysiskt.
10.000 är fler än inte 10.000, FYI

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...