Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag ser det som otroligt att han skulle kunna gå en utbildning utan att hans studiekamrater märker att han finns där. Personligheten lär ha funnits från start.

Ja, troligen har han betalat någon för att gå utbildningen samtidigt som han själv sprungit runt på finkrogarna.

Wharton har nog insett att han aldrig gått där men dom vill inte förlora anseende så dom håller tyst.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, troligen har han betalat någon för att gå utbildningen samtidigt som han själv sprungit runt på finkrogarna.

Wharton har nog insett att han aldrig gått där men dom vill inte förlora anseende så dom håller tyst.
Eftersom att han är helnykterist (och jag inte har en aning om när han blev det) så kan han ju ha varit osynlig på en handelsskola, där folk super som om det inte finns någon morgondag?
Iaf var det så inom handel på den tiden han potentiellt gjorde skolningen.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Vad menar du att han åstadkommit? Beslutet togs i december.

Avtalet med Kanada var Bidenadministrationens verk. Vete fåglarna vilket vallöfte han ansett sig ha levererat, förutom möjligen att ställa till det för vanligt folk och försämra både ekonomin och tryggheten för vanliga amerikaner. Och väldigt många andra.

Putin och Qi applåderar och för sannolikt över saftiga summor till vissa bankkonton enligt avtal.

Mvh

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Eftersom att han är helnykterist (och jag inte har en aning om när han blev det) så kan han ju ha varit osynlig på en handelsskola, där folk super som om det inte finns någon morgondag?
Iaf var det så inom handel på den tiden han potentiellt gjorde skolningen.

Jag hade en studiekamrat som var helnykterist och med i någon kyrkan. Han var ändå inte helt osynlig även om han tillhörde kategorin som ägnade huvudsakliga delen av sin studietid till gamla extentor.
Det är svårt att komma undan grupparbeten och liknande i 5 år.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Vad menar du att han åstadkommit? Beslutet togs i december.
Han får det att se ut som han "gör något" för sina väljare. Samt tydligen enstaka personer även utomlands.

Sen att det mest är en massa kaos utan att det egentligen blir något resultat som inte redan var beslutat fattar inte dessa väljare.

1 månad snart slut, 47 kvar. Bara att räkna ner för det här meningslösa tramset kommer hända med regelbundna intervall under hela den tiden.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...