Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mina argument? Jag har inga argument för att kriga, du kan få argument för fred om du vill men det ska väl inte behövas :lol
Vad kriget gäller var ju ingen direkt hemlighet för ca 10 år sen men planen misslyckades ju kapitalt som med alla andra krig USA blandar sig i.
Antar att du sett klippet med Gideon Rose som nu verkar vara raderat från hela internet men han lade ut planen helt öppet.
Varför har du en så provokativ stil?
Sedan skulle jag gärna vilja veta vad du tror om jorden, rund eller platt?
Tror du koncentrationslägren under WW2 beskrivits någorlunda korrekt i historieböckerna?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så när man nu summerar de två senaste veckorna så var alla, inklusive jag, uppretade och förfärade över USAs behandling av Zelensky i Ovala rummet.

Det som händer nu är att USA kommer behöva ge Ukraina mycket vapen och nya vapen tror jag.

Well played som vanligt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du glömde fråga om chemtrails.... :glömdet
Jag brukar gå direkt på jorden och då vet man vart det lutar.
Testade det med en privat mycket god relation och gav förväntat utfall men det var skönt för då vet man förutsättningarna.
Apropå chem trails så fotograferade jag detta i Stockholms skärgård 2013.
Väldigt misstänkt att de gjorde en triangel över just Norrtälje, säger en hel del om Ukraina skulle jag säga.

1000048227.jpg

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Varför är du så kritisk, fastnat i en åsiktskorridor?
Det var ingen kritik utan en undran bara, du verkar ha svårt att tolka mina inlägg? Liksom du har svårt att tolka vad som händer i Ukraina. Du verkar inte riktigt veta vad du ska tro och jag förstår det, du är inte ensam. Hela EU parlamentet står just nu på perrongen när tåget rusar förbi och undrar vad som sker och varför dom är så obetydliga.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Jag brukar gå direkt på jorden och då vet man vart det lutar.
Testade det med en privat mycket god relation och gav förväntat utfall men det var skönt för då vet man förutsättningarna.
Apropå chem trails så fotograferade jag detta i Stockholms skärgård 2013.
Väldigt misstänkt att de gjorde en triangel över just Norrtälje, säger en hel del om Ukraina skulle jag säga.

View attachment 511797
Jag tror du är något på spåren. Inget öga bland molnen?

1741949085325.png

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det var ingen kritik utan en undran bara, du verkar ha svårt att tolka mina inlägg? Liksom du har svårt att tolka vad som händer i Ukraina. Du verkar inte riktigt veta vad du ska tro och jag förstår det, du är inte ensam. Hela EU parlamentet står just nu på perrongen när tåget rusar förbi och undrar vad som sker och varför dom är så obetydliga.
Som sagt, du förefaller lite uppjagad och möjligen aningen självgod.

Förklara vad det är du tänker och tycker men jag blir lite orolig för dig när du undviker frågan om jordens form, kan du besvara det är du snäll?

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award