Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
OMX ner 4% idag.
Eftersom det inte är Trumps fel är det kanske pingvinerna (kan vara Kina också) som publiserat mot-tullar. :va

Kina gör inte som Trump vill, alltså gör dom fel. Trump säger att Kina inte har råd med det.
Jag tror snarare att Trump inte har råd med det här spelet.

Dock blir väl narccissistens svar att ytterligare höja tullarna för Kina vilket kommer leda till att Kina följer med och höjer tullarna.

Sen står Averege Joe där i butiken och måste betala dubbelt så mycket för sina prylar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vem påstår att det inte är Trumps fel?

Noterar att jag är på ignore (trist) så jag får väl se om frågan kan anses vara öppet ställd.

Trump såklart. Han har ju skylt tidigare problem på Biden, det är aldrig hans eget fel.
Möjligen är det nu kinesen som är dum, men definitivt inte världens smartaste bästaste president.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kina gör inte som Trump vill, alltså gör dom fel. Trump säger att Kina inte har råd med det.

Dock blir väl narccissistens svar att ytterligare höja tullarna för Kina vilket kommer leda till att Kina följer med och höjer tullarna.

Sen står Averege Joe där i butiken och måste betala dubbelt så mycket för sina prylar.
Dumma kineser! 🤬
Förstår dom inte hur bra Trumps koncept till en plan är?

Som någon sa om Kina och världstronen:
-"China will win...by doing nothing."

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Dubbelt... Det blir nog dyrare än så 🙄

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Han har ju ändrat sig från ena dagen till nästa förr. Och Busch har ju rätt, det går ju inte att göra stora investeringar i ett land som styrs av en nyckfull vettvilling som kan hitta på vad fan som helst imorgon.

Det enda jag tror säkert är att det blir usa som får ta största smällen av det här.

Om en kvart kan det komma nyheter där Trump säger att han ska skjuta upp tullarna ytterligare en månad.
Eller met troligt så bjuder han in till förhandlingar där han får övriga länder att acceptera nåt litet skit och sen drar han tillbaka tullarna och utmålar det hela som en extremt bra vinst som ingen annan än just han kunde ha förhandlat fram.

Men mest hoppas jag att hans egna avsätter honom med hänvisning till demens och mental ohälsa.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Han har ju ändrat sig från ena dagen till nästa förr. Och Busch har ju rätt, det går ju inte att göra stora investeringar i ett land som styrs av en nyckfull vettvilling som kan hitta på vad fan som helst imorgon.

Det enda jag tror säkert är att det blir usa som får ta största smällen av det här.

Om en kvart kan det komma nyheter där Trump säger att han ska skjuta upp tullarna ytterligare en månad.
Eller met troligt så bjuder han in till förhandlingar där han får övriga länder att acceptera nåt litet skit och sen drar han tillbaka tullarna och utmålar det hela som en extremt bra vinst som ingen annan än just han kunde ha förhandlat fram.

Men mest hoppas jag att hans egna avsätter honom med hänvisning till demens och mental ohälsa.
Jag hoppas på det senare men kommer inte hända.

Det som är extra nervöst är att han har inte ens börjat dra sig ur NATO, det är ju ett kort han kan använda hur som helst.

Pågår väl ett möte nu. Slump? Kanske

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det kommer bli en jävligt konstig värld ifall det här skulle fortsätta.

Världens länder kommer alltså ta en jävla massa tullavgifter av varandra och det kommer öka staternas intäkter ganska rejält och sen kommer dom antagligen tvingas ge en massa bidrag till sina företag. Pengarna kommer ju in via tullavgifter.
Sänkta skatter och kanske mer riktade bidrag lite som med bidragen under pandemin fast troligen inte bara uppskov utan troligen direkt sänkta skatter.

Därmed eldas inflationen på extremt och riksbankerna runt om i världen kommer tvingas börja höja räntorna.

Och så länge Trump lever kommer han väl bara fortsätta med samma idioti in absurdum i tron att det ska bli annat resultat vid nästa höjning.

Redan på dessa tullnivåer blir följderna så absurda att jag har svårt och tro att dom kan ligga kvar någon längre tid.

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...