Tänkte att det ser ut att vara fler än de som syns här under "Antal som intensivvårdas med COVID-19 per dag".SVT igår
Tänkte att det ser ut att vara fler än de som syns här under "Antal som intensivvårdas med COVID-19 per dag".SVT igår
Det är väl en oerhörd framgång om det är effektivt mot sjukhusvistelse?Nja, det är effektivt mot sjukhusvistelse men mot dödligheten är det ganska svag effekt av statistiken att döma.
Ja det är sannerligen en röra av rang detta Kina-virus, från början till slut."Lögn, förbannad lögn och statistik" är en bevingad fras som beskriver användning av statistik – inte sällan felaktig eller överdriven – för att stärka svaga argument.[1] Hela citatet lyder "Det finns tre sorters lögn: lögn, förbannad lögn och statistik"
Farsan hade en bok som jag kolla i för länge sen .... Den hette "Statestik, ett laglig sätt att ljuga""Lögn, förbannad lögn och statistik" är en bevingad fras som beskriver användning av statistik – inte sällan felaktig eller överdriven – för att stärka svaga argument.[1] Hela citatet lyder "Det finns tre sorters lögn: lögn, förbannad lögn och statistik"
Klart vaccinet hjälper, tror man nåt annat är man dum i huvudJa det är sannerligen en röra av rang detta Kina-virus, från början till slut.
Men det ska mycket till för att övertyga mig nu att vaccinet inte är effektivt mot död. Det lär ju vara proppat med omikron på alla äldreboenden nu också.
Om Vaccinet behövs för friska människor, och tusentals andra frågor, kan man dock fundera på. Ofta och länge.
Jag har ett vaccin mot alla sjukdomar i världen. Vill du ha det? Det funkar eftersom jag kallar det vaccin och det finns andra vaccin i världen som fungerar.Klart vaccinet hjälper, tror man nåt annat är man dum i huvud
Det ju därför vi vaccinerar emot mässling påssjuka och röda hund osv
Så självklart fungerar det.
Menar du att de nyttan av de vaccin som läkemedelsindustrin och läkarkåren i världen framställt respektive rekommenderar inte vilar på någon mer vetenskap än att någon sagt att de är bra?Jag har ett vaccin mot alla sjukdomar i världen. Vill du ha det? Det funkar eftersom jag kallar det vaccin och det finns andra vaccin i världen som fungerar.
En del var så säkra på "vaccinets" förträfflighet att de hade tagit vad än som erbjudits, t o m den något otrevliga drogen krokodil. Enda som krävs är att man kallat shoten för vaccin.Klart vaccinet hjälper, tror man nåt annat är man dum i huvud
Det ju därför vi vaccinerar emot mässling påssjuka och röda hund osv
Så självklart fungerar det.
Det är väl en oerhörd framgång om det är effektivt mot sjukhusvistelse?
Hur menar du att det inte är effektivt mot dödligheten? De två lär väl hänga ihop också?
Jag tror inte vi kommer få se så höga tal som 2020 och 2021.
Antalet döda är bevisligen oerhört mycket färre än de 100/dag vi såg föregående två omgångar, det är väl svårt att bortse från?Det borde korrelera men på IVA har det varit runt 60% ovaccinerade senaste månaderna.
Men bara runt 20-30% av de som dör är ovaccinerade.
Siffrorna bara ur mitt minne för jag orkar inte gräva fram exakta siffror just nu. Men ungefär så ser det ut.
Mycket märkligt utfall tycker jag.
Ålder.
Man måste titta på varje åldersgrupp för sig och jämföra vaccinerade med ovaccinerade.
Antalet döda är bevisligen oerhört mycket färre än de 100/dag vi såg föregående två omgångar, det är väl svårt att bortse från?
Jag tror man måste bryta ned det i åldersgrupper samt riskgrupper för att det ska bli förståeligt.
SVT har verkligen lyckats med sin databas tycker jag.
Generellt sätt kan jag förstå de som debatterar nyttan med vaccinet, den kanske är mindre än man trott, det är jag helt öppen för, åtminstone på individnivå. Däremot har jag lite svårt att ta till mig den påstådda skadan med vaccinet, jag är öppen för det också men tycker det verkar vara minst 95% foliehattande i det.
Tolkar jag studien rätt så innebär SK vaxin en falsk trygghet det är därför det dör fler SK vaxinerade som SK vavin inte funkar för längre.
Vaxinet ger bara en längre stubin innan det smäller.
Tja då kan man ju säga att Vaxinet iallafall riskerar att förkorta livet signifikant, lägger man sedan till att vaxinerade mäniskor beter sig som idioter när det är mycket folk, med orden jag är VAXINERADLäser man studien så är skyddet mot delta inte bara borta utan försvagat efter 9 månader.
Notera även den andra studien för omikron som säger att samma sak sker där redan efter 3 månader. Och för omikron är försvagningen ännu mer signifikant.
Tja då kan man ju säga att Vaxinet iallafall riskerar att förkorta livet signifikant, lägger man sedan till att vaxinerade mäniskor beter sig som idioter när det är mycket folk, med orden jag är VAXINERAD
Inte konstigt det är mycket SK vaxinera folk på IVA
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |