Afterskin är stängd, jag funderar på Sälen efter jul. Är jag dum i huvudet då?
Det beror på ?
Är du över 70 år, gravt överviktig, och tycker bästa träningen är lyfta ölglaset framför TVn, åk ej.
Men är du under 70 år, cyklar några mil i veckan, tränar två ggr eller mer i veckan, har inga underliggande problem som diabetes, högt blodtryck, har haft hjärtinfarkt eller stroke. Så kommer du inte få några problem. Tippar jag.
Som över 70 år, gravt överviktig, cyklar kanske 3 mil i veckan, tränar 2 ggr i veckan på gym , jag överlevde.
Visserligen fick jag ingen luft när jag låg ner under ca en vecka.
Men det är väl inga problem med att stå upp eller sitta på en stol och sova sittande i en soffa i en vecka ?
Jag överlevde, MEN var helt slut efteråt.
Före nivå 7 på motionscykeln med 80 RPM
Efter nivå 1 på motionscykeln med 60 RPM
Gick ner 5 kg på 10 dagar.
Och när man förlorar vikt så snabbt sittande i soffan för hjärta och andningsmuskler jobbar för fullt
då är det muskler som förbränns.
Så jag hade väl tappat 50% av styrkan....också, märktes på gymmet.
Men min son som kom och tog hand om mig, handlade, ställde fram vatten glas, soppa, hushållspapper till snyta blodet och snoret i.
Han var sjuk veckan före och för honom var det bara en vanlig influensa. (Han tränar 2 - 3 ggr/vecka).
Dom flesta blir inte speciellt sjuka.
Så ska du inte ha några viktiga personliga möten efter Sälen, åka och jobba och så (det kan ju bli hemkarantän efter Sälen
) och är frisk och tränad bara åK !
Det blir normalt inte värre än en vanlig influensa.