Holger skrev:om du kör över en hare så halva haren är platt ringer du vetrinär då eller mitt i natten i låter djuret lida 5 timar för att du inte har vett att slå ihjäl det eller? hur dum får man bli,fattar inte hur endel kan yttra sig.
ja men gör man det inte så kan det bli jävligt dyrt ändå!ZX-9R skrev:Ta katten till veterinären. Om katten har en dold märkning så kan han ta reda på vem som äger katten.
Du kan även kolla om katten har en tattuering i ett öra, då kan veterinären också få tag i ägaren.
Avliva aldrig någon annans djur på eget initiativ, det kan stå dig väldigt dyrt!!!
ZX-9R skrev:Avliva aldrig någon annans djur på eget initiativ, det kan stå dig väldigt dyrt!!!
cRoC skrev:Tror inte hälften av alla som talat om att slå ihjäl katten själv skulle göra det.
Chrille skrev:...
Att ta en skadad katt till vetrinären för något annat än avlivning är korkat.
McFille skrev:Så om du vurpar med hojen och ligger och kvider skall jag strunta i att ringa ambulans, utan bara ta en stor sten och göra slut på ditt lidande, right?
Gixxer-Anders skrev:Undra vem som är korkad egentligen....
Tycker det ingår i paketet när man skaffar djur att man är beredd på att det kostar pengar. Avlivar man djur så fort det händer nåt kan man lika gärna skita i att skaffa nåt från början.Chrille skrev:Läs gärna mina tidigare inlägg och motivera dig.
Ja har under min uppväxt levt med hundratalet katter, 30-40 hundar och kanske tiotalet fåglar. Jag har grävt ner många djur och betalat många vetrinärräkningar....
Mattias skrev:Happy end: Katten är på väg till djursjukhus för lämplig åtgärd.
Hurra så bra.
happy ending.. så lägne ni slipper betala notan & katten klarar sig så....Itacha75 skrev:Nu är katten i goda händer!
Tack Anja för att du kom!!!! Tusen tack!!!!! En eloge till dig!!
Katten åkte till Haninge Djurklinik med en sköterska därifrån, troligen bruten rygg och minst ena frambenet, den hade troligen inte ätit på ett tag också, listan är lång.
Tack igen Anja!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |