Bikerbitch
Stolt mamma
Anja är katternas vän! Bra Anja!
stavgren skrev:Tycker det ingår i paketet när man skaffar djur att man är beredd på att det kostar pengar. Avlivar man djur så fort det händer nåt kan man lika gärna skita i att skaffa nåt från början.
Chrille skrev:Läs gärna mina tidigare inlägg och motivera dig.
Ja har under min uppväxt levt med hundratalet katter, 30-40 hundar och kanske tiotalet fåglar. Jag har grävt ner många djur och betalat många vetrinärräkningar....
Chrille skrev:1 Nej. Det är ägarens ansvar och den katten lider.
2 Vi pratar om en kille som inte ens är myndig, hur ska han skita fram tiotusentals kronor till vetrinären??
Bingo skrev:Öh, varför det?
Chrille skrev:Missförstå mig rätt.
Jag avlivar ALDRIG mina egna djur förrän ALLThopp är ute och det får kosta skulder på banken om det är så. Det är en skyldighet jag har - att försöka så länge som möjligt, men sen ta den tunga biten också.
En katt som denna är allt hopp ute med och det är nästan tur att det var en bruten rygg inblandad. Då lär det tunga beslutet vara lite lättare för Anja.
Gixxer-Anders skrev:Är det din katt är det naturligtvis upp till dig att avliva själv, om du så önskar. Skulle du däremot slå ihjäl min katt istället för att ta den till vet., då skulle du ligga pyrt till.....
Gixxer-Anders skrev:Sen blir man ju less på hela den här "dräp-den-på-fläcken" attityden gällande katter. Tror inte att så många skulle få för sig att slå ihjäl en skadad hund bara för att den saknade märkning. eller..?
Mechanic_D skrev:1...
2. Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte få det till tiotusentals kronor. 4-500 på sin höjd, och ja, hade katten vart på min tomt hade jag kört den till veterinären och betala dom där pengarna. Om du då hittar ägaren så kanske du får en liten summa?
:
hållundan skrev:...
Hur f-n kan en avlivning kosta 4-500 spänn? Vad gör dom? En spruta med nått jox i? Det tar väl inte så lång tid (?), schysst timpeng iaf...
Nåväl.
Chrille skrev:Är din katt inte märkt får du fanimej skylla dej själv. Att vara djurägare innebär stort ansvar....
Chrille skrev:Jo. En svårt trafikskadad , OMÄRKT, hund hade jag tagit till vetrinären för avlivning. OM inte vetrinären kunde hitta på något annat...
Nja, det framgick inte av inlägget att den var dömd. Man kan (skall) ta den till veterinär och be honom om ett utlåtande. Det kostar inget extra. När man har fått hans utlåtande om kattens chanser, kostnader osv är det lättare att fatta ett vettigt beslut.Chrille skrev:En svårt trafikskadad katt(förtydligande) är med största säkerhet dömd.
Chrille skrev:Du vet inte vad du pratar om. Läs mitt exempel och inse att tiotusen spänn är gjort på en halvmiss ide här sammanhangen.
Gixxer-Anders skrev:....
Tagit till vetrinären ja, inte slagit ihjäl på plats..
Itacha75 skrev:Nu är katten i goda händer!
Tack Anja för att du kom!!!! Tusen tack!!!!! En eloge till dig!!
Katten åkte till Haninge Djurklinik med en sköterska därifrån, troligen bruten rygg och minst ena frambenet, den hade troligen inte ätit på ett tag också, listan är lång.
Tack igen Anja!
Jo, kom till mig och bråka om märkningen. Går du lös på min katt för att den är omärkt kommer jag till dig och bråkar.Chrille skrev:Är din katt inte märkt får du fanimej skylla dej själv.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|