Starstriker
Som man googlar får man svar
Jojo, men oavsett så tycker jag nog att 35m2 är i minsta laget för en innekatt, om katten nu inte är en riktig pösmunk som bara ligger i en fåtölj hela dagarna.....
Edit: 35 m^2 kanske inte är så mycket men katter lever i kubik o du kanske inte skall bo så hela tiden.
+1 för siameser![]()
Blir fan alldeles varm inombords bara jag tänker på dem. På riktigt. En bra anledning till att leva, katter.![]()
Jojo, men oavsett så tycker jag nog att 35m2 är i minsta laget för en innekatt, om katten nu inte är en riktig pösmunk som bara ligger i en fåtölj hela dagarna.....
Jag skulle tvärtemot en dela andra INTE rekommendera en Main Coon som innekatt i lägenhet då de kräver mycket aktivitet precis som Norska skogskatt. Har själv erfarenheter av dem och jag skulle kunna tänka mig en sån om jag bodde i kåk på landet.
Det skall tilläggas att denna katt har en speciell pälskvalitet samt tvättar sig oerhört ofta. Hon fäller nåt så in i helvete, året runt, medan de andra knappt gör det alls.
Knappast sannolikt att jag kommer bo större inom överskådlig framtid eftersom jag vägrar bo utanför tullarna och har än så länge inte vunnit jackpotten på stryktipset.
Däremot ämnas givetvis att bygga kattunderhållning på höjden.
Klöstorn och sittplattformar så det räcker och blir över. Kanske även hyllplan som sträcker sig runt i hela lägenheten längs taket, vad vet jag. Är katten inte glad kommer jag aldrig tvinga den leva så. Då får den flytta hem till modern och hennes kattparadis. Jag bryr mig djupt om de små fyrfotingarnas välmående.
Blir fan alldeles varm inombords bara jag tänker på dem. På riktigt. En bra anledning till att leva, katter.![]()
Jag bryr mig djupt om de små fyrfotingarnas välmående.
Kan inte annat än hålla med, skulle inte klara mig utan katter.
Jag bor också stort men de rör sig mest mellan matskålen och soffan och ibland får de cp-ryck och springer i 100km/h genom det 20m långa utrymmet jag har genom lägenheten. Men bygger du på höjden så har de lika kul där, det viktigaste är nog att se till att inte skaffa EN katt utan två. Det tror jag är melodin för dig.
. Jag är skitnervös, ska på min första utställning med den yngre av de våra på söndag. (Trodde aldrig faan att jag någonsin skulle göra nåt så töntigt som att ställa ut en katt...) Vi får se hur det går.
Vår äldre på expressen: http://www.expressen.se/husdjur/1.549047/lasarnas-husdjursbilder?entryId=544273&image.arcive.page=2
Jag är skitnervös, ska på min första utställning med den yngre av de våra på söndag. (Trodde aldrig faan att jag någonsin skulle göra nåt så töntigt som att ställa ut en katt...) Vi får se hur det går.
Vår äldre på expressen: http://www.expressen.se/husdjur/1.549047/lasarnas-husdjursbilder?entryId=544273&image.arcive.page=2
Vi ställde ut vår första Siames för att få ett utlåtande, men efter det så insåg jag väldigt fort att jag inte hade på kattutställning att göra
Bara en jävla massa tjocka människor klädda i mysbyxor och med flottigt hår och oklippta naglarLuktar svett gör de också.
Vill man se WT så ska man gå på katt/hundutställning, det är det värsta jag har varit med om...
Exakt samma här. Ställde ut vår första. Det var länge sen det. I mitten på 80-talet nånting. Fifan vilket äckligt folk det hänger på de där kattutställningarna. Snacka om maniskt intresse. Broderier och pnuttenutter till max i burarna. Katterna ser ut som upptufsade bomullstussar och ägare som ägnar sig åt all sköns fula knep för att få sin katt att se bättre ut. Tex fick jag lära mig att man skulle droppa lite vatten i kattens öron för att de skulle hamna i rätt vinkel... Tjena.
Kattpiss luktar det också. Mycket.
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X