skaffat räserslipponet! se hit

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
har hållt på och pillat lite här i vinter... vara bara tvungen att slänga upp lite bilder att inspirera er med! själv är jag riktigt nöjd och att bygget bara kostader runt 100lappen är ju inget minus :) :banana

Bifogat

• uppifrån.JPG
    uppifrån.JPG
    95.7 KB · Visningar: 147
  • höger.JPG
    höger.JPG
    50.1 KB · Visningar: 255
  • bak höger.JPG
    bak höger.JPG
    43.9 KB · Visningar: 222

Lankfisher

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Honda NSR 125
Erhm hur funkar det där? Blir det inte sämmre effekt med större ? Inte så haj på sånt därnt men ja skulle åxå villa ha större system. Gillar inte dom små ärtrören som sitter på.

Hur har du gjort det?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Lankfisher skrev:
Erhm hur funkar det där? Blir det inte sämmre effekt med större ? Inte så haj på sånt därnt men ja skulle åxå villa ha större system. Gillar inte dom små ärtrören som sitter på.

Hur har du gjort det?

Jopp det brukar ge sämre effekt, men obetydligt lite.

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
nicke skrev:
de e ju orginal ju.. har du bara byggt "över" vanliga pipan eller?...ligger den vanliga pipan bara under?, eller har du byggt om hela slut burken?,

jajemen... precis som du säger så har jag bara byggt på det gamla röret... hade väl kanske varit lite festligare att bygga helt nytt men svårare och nu behöver det ju inte påverka effekten heller... har det enbart för att posa med! :tummenupp om man nu kan göra det på en tzr :)

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
du kan gärna få göra de ut mig om du vill, du kan få 200 om du fixar ett te mig :tummenupp plus, vilken färg är det du har på hojen igentligen?, samma blåa som jag eller den röda på din avatar?...blir ju förvirrad... måste säga de igen, bygget blev najs!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
nicke skrev:
du kan gärna få göra de ut mig om du vill, du kan få 200 om du fixar ett te mig :tummenupp plus, vilken färg är det du har på hojen igentligen?, samma blåa som jag eller den röda på din avatar?...blir ju förvirrad... måste säga de igen, bygget blev najs!

Blå, hans avatar är photoshoppad.

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
nicke skrev:

japp... precis som croc säger så är det fixat i photoshop! tycker själv att den röda omgjorda modellen blev riktigt het! tack för att härlig respons, det är alltid kul! :) haha... hade förresten kanske varit något att satsa på att bygga egna slipons, 200 är nog lite för lite för det jobbet ändå!

Lankfisher

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Honda NSR 125
Ja jag vill åxå ha! Säg hur du har gjort om du sulle kunna göra ett mot lite pengar? Gärna passa nsr -91 men de kanske inte går. HÖR AV DIG!

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
haha... men det här låter ju underbart gubbar! får väl ta och installera ett rullandeband här imon om jag ska hinna med allt :tungan ... men är ni seriösa alltså för jag skulle kunna tänka mig? vilket pris isåfall... det tar en hel del tid så jag skulle väl kunna tänka mig 400 någonting? anlednigen till att materialet var så billigt var att jag hade en del att utgå ifrån redan... Lankfisher: du får väl skicka bilder på ditt rör isåfall så ska vi se vad vi kan göra av det :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024