Skall våldtäktsmän kastreras?

Skall våldtäktsmän kastreras?

• Antal röstningar
    0

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Kevorkian skrev:
Någon som vet något om den behandling våldtäktsmän får? (utöver den kemiska)
För sexualbrott är det oftast gruppterapier som har bäst effekt. I Sverige finns en som heter Kwarnmark (tror jag) som utvecklat ett program. Vad jag förstått så har återfallsfrekensen legat en bit under fem procent, vilket får ses som bra när det gäller sexualbrott. Betydligt bättre än fängelse i alla fall!
En brasklapp vad gäller effektiviteten är att det är en viss selektion av vilka som får vara med.

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
jag försvarar inte en grupp här, men det känns ändå som kastrering är fel, om det inte finns ett medtycke från den skyldige (vilket det verkar göra hyfsat ofta). För annars kan man ju dra resonemanget längre, ska vi hugga händerna på återfallssnattare för att "eliminera" risken att de ska utnyttja sina händer igen för att snatta?

De som har misshandlat vid flertalet tillfällen, ska vi kapa armar och ben på dem så de inte misshandlar fler gånger?

Ja, jag vet att resonemanget är draget långt men jag tycker ändå att det finns en viss poäng i det...

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
cross-e-kul skrev:
en man går ut på en krogrunda, han raggar på en kvinna. när de går hemmåt så är hon full, när de kommer hem till honom/henne så har de sex. på moorgonen så vaknar kvinnan upp och inser att hon inte ville ha sex med honom av någon anledning. hon försöker få honom dömd för våldtäkt för det har hon hört att många andra gör. mannen blir fälld för våldtäkt och blir kastrerad.

AJ FAN

Just därför endast på återfallsförbrytare. Mindre risk att oskyldiga får sona, men visst finns det oskyldigt dömda inom alla kategorier av brott.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
MiZou skrev:
jag försvarar inte en grupp här, men det känns ändå som kastrering är fel, om det inte finns ett medtycke från den skyldige (vilket det verkar göra hyfsat ofta). För annars kan man ju dra resonemanget längre, ska vi hugga händerna på återfallssnattare för att "eliminera" risken att de ska utnyttja sina händer igen för att snatta?

De som har misshandlat vid flertalet tillfällen, ska vi kapa armar och ben på dem så de inte misshandlar fler gånger?

Ja, jag vet att resonemanget är draget långt men jag tycker ändå att det finns en viss poäng i det...

Det skulle räcka med lobotomering :) Kanske även på sexualförbrytare!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Om jag förstått det rätt måste den fällda äta dessa tabletter dagligen, annars försvinner effekten. Hur ska det kontrolleras?

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
jag tror den vanligaste typen av våldtäkt är så kallad "date-rape" där killen tjatar tills han får det han vill och tjejen känner att "ja, nu har jag ju hånglat med honom och gått med till hans bil, jag får väl skylla mig själv". såna anmäls typ aldrig, är kanske inte lika traumatiska som att bli överfallen i en park, men får henne att känna sig smutsig och tar liksom hennes sexualitet ifrån henne. för varje gång en tjej "ställer upp" och alltså inte har sex för sin egen skull så försvinner liksom hennes sexualitet från hennes kontroll och hon börjar bara tycka sex är nåt mna gör för andra. så upplever iallafall jag det utefter egna erfarenheter, och utefter vad jag hört från andra tjejer jag pratat med.

notera att killen i sammanhanget ofta inte ens varit medveten om att tjejen velat/har gråtit under sexets gång.

OBS OBS, nej jag säger inte att alla killar är såna eller att alla killar är svin yada yada så bespar mig det jiddret tack.

jag har själv erfarenhet av att bli övertalad till sex(när jag var typ 17) och jag är ändå en person som alltid sagt rakt ut vad jag tyckt osv. när jag några veckor senare blev skitförbannad och ringde upp killen och skällde ut honom (han var 26.....) och sa typ "om du får omkull mig, som är ett bitskt litet sattyg, utan att jag vill hur FAN kan du då tro att alla andra tjejer du övertalat faktiskt ha velat det? jag må inte vara den tuffaste men det finns sjukt många fler " vekare" tjejer som ine alls säger vad de känner och vill! osv"
och han var helt "jag kan ju inte ta ansvar för om de inte säger vad de vill och jag är guds lilla ängel". liksom, ok om de verkligen inte säger nåt men ändå inte vill, klart det kan vara svårt för honom att veta (även om jag tycker man borde ana oråd om man har sex med en som är som en död sill...) men jag sa fan nej typ tio gånger och inte "fniss fniss neeeeeeeej" utan "förhelvette jag vill inte, fattar du det eller".

jaja, jag fattar inte varför jag lämnar ut mig såhär ännu en gång på det här jävla forumet, ni kommer säkert säga att jag fick skylla mig själv för att jag svor åt honom eller nåt, men jag antar att jag invaggats i trygghet av att de flesta i den här tråden verkar ha en "det är aldrig tjejens fel" inställning. dessutom tycker jag det finns en poäng i att berätta såna här saker för killar, inte för att jag tror att ni skulle göra nåt sånt kanske, men för att ni ska förstå hur jävla vanligt det är att sånt här händer. typ alla tjejer jag pratat med har nåt jävligt kränkande (sexuellt) att berätta om, men jag misstänker att de kanske berättar det lättare för tjejkompisen än killkompisen. jaja. skitisamma.

-Freddy-

Guest
Kevorkian skrev:
Nog tycker jag (spontant) att en "vanlig" man som förgriper sig på sin flickvän/sambo/fru har en något rubbad sexualdrift. Är väl ingen större skillnad (moraliskt, kränkningsmässigt) än mot en våldtäkt som utförs mot en okänd ute i skogen eller något liknande? Eller?

Jag tror isf att den rubbade sexualdriften står sida vid sida med hur mannen är funtad i övrigt. En effekt av hur han mår möjligtvis, om vi tex säger att han är alkoliserad, våldsam, psykiskt instabil alltså.

Moraliskt/kränkningsmässigt ser jag ingen skillnad.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Freddy82 skrev:
Jag tror isf att den rubbade sexualdriften står sida vid sida med hur mannen är funtad i övrigt.

....Då tycker jag du ska läsa på lite. "Fula gubbar" är rätt ovanliga. Du ser knappast på folk om de är potentiella överfallsvåldtäktsmän eller pedofiler lika lite som jag ser på dig om du gillar blöjsex eller smisk.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
De som sett filmen Pulp Fiction vet vad ja tycker...jag tycker den store fete negern gör helt rätt.....

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag tycker naKcsKÅtSfUcKon är söta... De är lixom som roliga att titta på. Som små barn som rultar runt, försöker gå men hela tiden druttar på ändan...

naKcsKÅtSfUcKo1 skrev:
Flergångs sexförbrytare ska kasteras genom att man skär av kuken utan bedövning med en slö kniv.

naKcsKÅtSfUcKo2 skrev:
Det skulle räcka med lobotomering Kanske även på sexualförbrytare!

naKcsKÅtSfUcKo3 skrev:
Nej slå ihjäl dom istället

naKcsKÅtSfUcKo4 skrev:
De som sett filmen Pulp Fiction vet vad ja tycker...jag tycker den store fete negern gör helt rätt.....

-Freddy-

Guest
korvgubbe skrev:
....Då tycker jag du ska läsa på lite. "Fula gubbar" är rätt ovanliga. Du ser knappast på folk om de är potentiella överfallsvåldtäktsmän eller pedofiler lika lite som jag ser på dig om du gillar blöjsex eller smisk.

När jag började läsa tråden fick jag för mig att sätta återfallande sexförbrytare som har en avikande sexdrift i samma fack som "rubbad sexualdrift", altså inte i samma som denne "vanliga, engångsförbrytaren" som du beskrivit, och ge en möjlig anledning till den sistnämndes gärning tillskillnad från den förstnämndes kategori. Uttryckte mig tydligen dåligt

Borde ha skrivit: "Jag tror isf att den rubbade sexualdriften (som kevorkian såg på saken, men som jag ser det så tillhör den kategorin "vanliga, engångsförbrytare") står sida vid sida med hur mannen är funtad i övrigt. En effekt av hur han mår möjligtvis, om vi tex säger att han är alkoliserad, våldsam, psykiskt instabil alltså."

Poängen var att skilja på återfallande sexförbrytare med avvikande sexdrift som det är frågan om kastrering för, och dessa "vanliga män". Samt att jag tror det finns viss skillnad psykoligiskt sett mellan dessa i frågan om varför de begår brotten.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Clara skrev:
haha korvgubbe du är min idol! :rofl

Du kan få bli min Groupie nu när Tullingebruttorna verkade tyckte jag var oseriös bara för att jag sa att det inte fanns något bättre sätt att yttrycka sina sanna känslor än med en "Wurre med extra räk"... :tungan :rofl

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
korvgubbe skrev:
Du kan få bli min Groupie nu när Tullingebruttorna verkade tyckte jag var oseriös bara för att jag sa att det inte fanns något bättre sätt att yttrycka sina sanna känslor än med en "Wurre med extra räk"... :tungan :rofl
Får jag också vara din groupie?

Btw, nakcskåt to the våldtäcktsmän!! :yoparty

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Freddy82 skrev:
Poängen var att skilja på återfallande sexförbrytare med avvikande sexdrift som det är frågan om kastrering för, och dessa "vanliga män". Samt att jag tror det finns viss skillnad psykoligiskt sett mellan dessa i frågan om varför de begår brotten.

Om du menar så kan jag hålla med dig för att jag tycker som sagt man ska skilja på sexualförbrytare och sexualförbrytare när man överväger kastrering.... Kastrering ska i mina ögon inte vara ett straff utan snarare en metod att förhindra ytterligare övergrepp....

Det jag däremot invände på var att jag tolkade dig som att man kunde skilja ut de med avvikande läggning genom andra saker som alkolism och andra psykiska besvär... och det är där jag tror motsatsen, nämnligen att de flesta är precis som alla andra tills den stund de försöker leva ut sina lustar...

På samma sätt som en välklädd företagsledare plötsligt kan få för sig att krypa i koppel och skälla som en hund insmord i drottningkräm när han väl ger sig hän hemma i sovrummet....

Skillnaden ligger i hur driften tar sig uttryck. Vissas sexualdrift går ut över andra i form av övergrepp och det är dessa som är lämpade för kastrering.....

Nyheter
Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION