UrbanTiger skrev:Vore det min fru skulle en kastrering vara det minsta han behöver oroa sig för
Skulle du kasta porslin på han?
UrbanTiger skrev:Vore det min fru skulle en kastrering vara det minsta han behöver oroa sig för
För sexualbrott är det oftast gruppterapier som har bäst effekt. I Sverige finns en som heter Kwarnmark (tror jag) som utvecklat ett program. Vad jag förstått så har återfallsfrekensen legat en bit under fem procent, vilket får ses som bra när det gäller sexualbrott. Betydligt bättre än fängelse i alla fall!Kevorkian skrev:Någon som vet något om den behandling våldtäktsmän får? (utöver den kemiska)
bonny skrev:En brasklapp vad gäller effektiviteten är att det är en viss selektion av vilka som får vara med.
cross-e-kul skrev:en man går ut på en krogrunda, han raggar på en kvinna. när de går hemmåt så är hon full, när de kommer hem till honom/henne så har de sex. på moorgonen så vaknar kvinnan upp och inser att hon inte ville ha sex med honom av någon anledning. hon försöker få honom dömd för våldtäkt för det har hon hört att många andra gör. mannen blir fälld för våldtäkt och blir kastrerad.
AJ FAN
MiZou skrev:jag försvarar inte en grupp här, men det känns ändå som kastrering är fel, om det inte finns ett medtycke från den skyldige (vilket det verkar göra hyfsat ofta). För annars kan man ju dra resonemanget längre, ska vi hugga händerna på återfallssnattare för att "eliminera" risken att de ska utnyttja sina händer igen för att snatta?
De som har misshandlat vid flertalet tillfällen, ska vi kapa armar och ben på dem så de inte misshandlar fler gånger?
Ja, jag vet att resonemanget är draget långt men jag tycker ändå att det finns en viss poäng i det...
Kevorkian skrev:Nog tycker jag (spontant) att en "vanlig" man som förgriper sig på sin flickvän/sambo/fru har en något rubbad sexualdrift. Är väl ingen större skillnad (moraliskt, kränkningsmässigt) än mot en våldtäkt som utförs mot en okänd ute i skogen eller något liknande? Eller?
Freddy82 skrev:Jag tror isf att den rubbade sexualdriften står sida vid sida med hur mannen är funtad i övrigt.
naKcsKÅtSfUcKo1 skrev:Flergångs sexförbrytare ska kasteras genom att man skär av kuken utan bedövning med en slö kniv.
naKcsKÅtSfUcKo2 skrev:Det skulle räcka med lobotomering Kanske även på sexualförbrytare!
naKcsKÅtSfUcKo3 skrev:Nej slå ihjäl dom istället
naKcsKÅtSfUcKo4 skrev:De som sett filmen Pulp Fiction vet vad ja tycker...jag tycker den store fete negern gör helt rätt.....
honkiie skrev:Ganska likt diskussion om dödsstraff det här?
korvgubbe skrev:....Då tycker jag du ska läsa på lite. "Fula gubbar" är rätt ovanliga. Du ser knappast på folk om de är potentiella överfallsvåldtäktsmän eller pedofiler lika lite som jag ser på dig om du gillar blöjsex eller smisk.
Clara skrev:haha korvgubbe du är min idol!
Får jag också vara din groupie?korvgubbe skrev:Du kan få bli min Groupie nu när Tullingebruttorna verkade tyckte jag var oseriös bara för att jag sa att det inte fanns något bättre sätt att yttrycka sina sanna känslor än med en "Wurre med extra räk"...
Freddy82 skrev:Poängen var att skilja på återfallande sexförbrytare med avvikande sexdrift som det är frågan om kastrering för, och dessa "vanliga män". Samt att jag tror det finns viss skillnad psykoligiskt sett mellan dessa i frågan om varför de begår brotten.
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|