Skambud...

bunny rabbiT

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Blata Quadard
Sen var det " Billigare vid snabb affär"

Är inte det tidernas sämsta lögn? Vill man sälja sin pryl borde väl priset sänkas ju längre tiden går....eller blir den dyrare senare?

Chansen att den kille nr 1 som kikar på grejjorna får den billigare än kille nr 10 är väl ändå ganska liten?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
bunny rabbiT skrev:
Sen var det " Billigare vid snabb affär"

Är inte det tidernas sämsta lögn? Vill man sälja sin pryl borde väl priset sänkas ju längre tiden går....eller blir den dyrare senare?

Chansen att den kille nr 1 som kikar på grejjorna får den billigare än kille nr 10 är väl ändå ganska liten?
Ännu en helt ologisk ingridiens i annonser. Alla vet att en normalt beskaffad säljare går ut med ett högt pris i början för att allteftersom sänka beroende på napp och hur bråttom det är. Det är aldrig tvärtom! Snabb affär = högt pris.

kolle

Guest
ang. skambud så lägger man så lågt bud att man inte skäms eller får dåligt samvete. där går gränsen för mig iaf

sen diggar jag denna smiliesen så jag var tvungen att lägga in den :crash sry

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
kolle skrev:
ang. skambud så lägger man så lågt bud att man inte skäms eller får dåligt samvete. där går gränsen för mig iaf
Varför skulle man behöva skämmas eller få dåligt samvete för ett bud? För att man tagit upp personens tid? Ur köparens perspektiv kan det vara säljaren som tagit på dennes tid istället genom att envisas med ett "skampris".

Sen verkar alla ha glömt bort att ett bud kan förhandlas upp av säljaren. Bjuder jag 40 så kan vi komma överens om 42. Dock aldrig under 40, för det är verkligen nåt som retar mig, dvs. de som bjuder något och sen tar tillbaka det och kommer med ett lägre pris.

Förra hojen hade jag redan gjort upp hela äffären när den skulle säljas, fått ett bud som var ok, bestämt tid för när den skulle hämtas osv (vilket var ganska långt fram i tiden). Så jag höll naturligtvis på den i väntan på affären, men fram till dess hade han dragit sig ur och var omöjlig att få tag på. Det enda jag visste var att han var militär från norrbotten som hette stefan.

Det är såna som ska skämmas!!

Edit: Det ska tilläggas att denna militär från norrbotten vid namn stefan sade att han inte gillade att pruta och frågade mig om slutpris vilket han sedan godtog att bjuda. Tydligtvis kom han på senare att detta var för högt. Priset var i min mening väldigt lågt, men jag hade säkert gått med på att ta ner det ytterligare lite om han hade prutat. Då hade affären blivit av och både han och jag blivit nöjda!! Prisdiskussion är bra!

Last edited:

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
berggren_martin skrev:
Varför skulle man behöva skämmas eller få dåligt samvete för ett bud? För att man tagit upp personens tid? Ur köparens perspektiv kan det vara säljaren som tagit på dennes tid istället genom att envisas med ett "skampris".

Med den stora skillnaden att säljaren har redan från början gjort sin prisidé klar!! Om man hårdrar ovanstående så tycker du alltså att i ett fall där en köpare som ringer en säljare och lägger ett bud som ligger på 50% under utsatt pris, så är det säljaren som slösar köparens tid genom att hålla fast vid utgångspris (minus rimlig prutmån)?!

Jag vidhåller stenhårt att de som ringer på en annons med ett utsatt pris som ligger utanför vad de är villiga att ge, med säg 20-30% kanske, är arroganta människor som slösar med andras tid.

Varför ringer folk överhuvudtaget på annonser där utgångspriset ligger så pass långt utanför vad de är villiga att ge?

/J

PS. Jag förutsätter att alla annonser har ett utsatt pris. Har inte annonsen ett utsatt pris så "finns den inte". DS

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
RG500-Johannes skrev:
Med den stora skillnaden att säljaren har redan från början gjort sin prisidé klar!! Om man hårdrar ovanstående så tycker du alltså att i ett fall där en köpare som ringer en säljare och lägger ett bud som ligger på 50% under utsatt pris, så är det säljaren som slösar köparens tid genom att hålla fast vid utgångspris (minus rimlig prutmån)?!

Jag vidhåller stenhårt att de som ringer på en annons med ett utsatt pris som ligger utanför vad de är villiga att ge, med säg 20-30% kanske, är arroganta människor som slösar med andras tid.

Varför ringer folk överhuvudtaget på annonser där utgångspriset ligger så pass långt utanför vad de är villiga att ge?

/J

PS. Jag förutsätter att alla annonser har ett utsatt pris. Har inte annonsen ett utsatt pris så "finns den inte". DS
Helt klart finns det sådana situationer. Säljaren är osäker på priset och sätter ut ett högt pris först. Någon kommer och kikar på den och bjuder 50 %, kanske kommer de överens om 75 % till sist och affären bli av.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag tycker att det är skitsvårt att veta hur mycket man kan pruta och jag drar mig för att komma med skambud. jag skäms då är lite rädd för att säljaren ska ta illa upp. flera gånger när jag har köpt saker har jag lyckats pruta ner priset redan på telefon och se åker jag och kollar på grejern. alla gånger har grejerna varit ok och jag har köpt dom för det på telefon uppgjorda priset. men alla dessa gånger har jag också kännt att jag säkert skulle ha kunnat prutat mer när jag är på plats, men det känns som att när man redan prutat på telefon så vågar man inte pruta ännu mer på plats sen.

min farsa prutar så det är nå helt sjukt. folk blir arga på han hela tiden, men han går så jäkla ofta därifrån med saker för väldigt lågt pris.

jag själv är nu ute efter en kawasaki ninja zx9r årsmodell 98. dom flesta hojar ligger runt 55-60 kkr. jag skulle inte vilja ge mer än 45 för att jag helt enkelt inte har råd med mer. jag tycker att det känns som att man inte vågar lägga fram ett så lågt bud på dessa hojar. skulle ni göra det? isåfall får man verkligen säga som det är att jag har tyvärr inte mer än 45, så det är var jag erbjuder. om du inte fått någon annan köpare om ett tag och verkligen vill bli av med hojen så tar jag den garanterat. eller nått sånt.

jag gjorde misstaget att sätta ut en annons på en hoj utan att ha prutmån på den. jag satte ut den för det priset jag absolut som lägst ville släppa den för. fan va jag fick mycket skitmail. redan efter någon timme fick jag brev som "vad ligger sista priset på" och då menade dom att jag redan skulle kunna släppa den för 10 när jag satt ut den för 15. fick verkligen massor med såna mail. fick den dock såld för 15 i alla fall för hojen var tydligen väldigt eftertraktad och jag fick runt 70-80 mail på bara tre dagar.

själv tycker jag inte att det ger så mycket att ringa till någon och snacka om vilket skick hojen/bilen är i för jag har den erfarenheten att folk ljuger som bara fan om skicket.
man kan tex åka och kolla på två crossar för 10.000kr där det i telefon låter som att dom är i precis samma skick. sen när man kollar på dom så är den ena i nyskick och den andra är det bara att kasta på skroten för det finns inte en grej på hojen som är hel.

man blir riktigt trött på dom som ljuger om sina grejer i telefon när man ska åka långt för att kolla på dom.
ett exempel.
en kompis till mig skulle köpa en bmw 328 årsmodell 96. på telefon sa killen att bilen var i absolut nyskick. går inte att hitta en bil i bättre skick.
så min kompis åkte 30 mil dit för att köpa bilen. när han kommer ner ser det grymt fin ut. sen när han ska provköra den bolmar det svartrök ur den och kommer en massa missljud ur motorn. han stannar bilen och kollar oljan. finns inte en droppe olja på oljestickan. sen klonkade det nå fruktansvärt ur växellådan också. det var bara att åka hem.
vad säger man om sånt!! man vill ju verkligen slå killen på käften innan man drar. vad tror dom egentligen. att man inte ska märka att det bolmar svartrök ur den och den går som skit? så jävla ruttet gjort.

själv har jag också råkat ut för ljugare. man frågar vad det finns för fel och brister på hojen. killen säger att det finns en. sen när man åkt dit för att kolla så säger han..."ja just ja sen var det den här saken som är paj också" ungefär 10 gånger om olika saker och man konstaterar att hojen är en skrothög.

ingen av er som råkat ut för såna här ljugare?

RG500-Johannes

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
berggren_martin skrev:
Helt klart finns det sådana situationer. Säljaren är osäker på priset och sätter ut ett högt pris först. Någon kommer och kikar på den och bjuder 50 %, kanske kommer de överens om 75 % till sist och affären bli av.

Jovisst, och om man som säljare är så pass osäker på priset så är man mer mottaglig för stora justeringar. Helt klart är det så.

Men jag skulle aldrig ringa på den annonsen om jag tyckte att priset låg så pass långt utanför. Jag ringer inte på en annons där det står 100 000:- och bjuder 50 000:-. Skulle aldrig falla mig in. Och därför förväntar jag mig att andra inte ringer till mig med ett sådant bud om jag skulle vara säljaren.

Jag blir bara irriterad om någon ringer och tar upp min tid med en massa brus.

/J

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
RG500-Johannes skrev:
Jovisst, och om man som säljare är så pass osäker på priset så är man mer mottaglig för stora justeringar. Helt klart är det så.

Men jag skulle aldrig ringa på den annonsen om jag tyckte att priset låg så pass långt utanför. Jag ringer inte på en annons där det står 100 000:- och bjuder 50 000:-. Skulle aldrig falla mig in. Och därför förväntar jag mig att andra inte ringer till mig med ett sådant bud om jag skulle vara säljaren.

/J

Så om någon sätter ut något som du absolut vill köpa men har satt ett alldeles för högt pris så ringer du inte? Då får du nog skylla dig själv tycker jag. Sen tycker jag det är skillnad på ett bud och brus. Det behöver inte ta speciellt lång tid att få höra ett bud, sen är det upp till försäljaren om det är okej eller inte. Ett bud är dock ett bud.

Sen har jag ju lite svårt att förstå hur köparen ska veta precis vilket beteende som du använder när du köper nåt för att sen kunna anpassa sig efter det. Nä, lugn o fin och acceptera att alla är vi olika o resonerar på olika sätt.

Att sen vissa är snackigare än andra det får man nog ta.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Skambud kan löna sig...

...inte allt för sällan händer det att folk säljer sina små älsklingar av den enkla anledningen att de är i stort behov av pengar. Säg att hojen/bilen eller vad det nu kan vara ligger runt 50 tusen i värde. En snabbaffär och ett skambud kan ofta löna sig då tiden är viktigare för säljaren än det faktiska slutpriset. Är alternativet kronofogden så säljer nog många till underpris..

Själv fick jag min hoj väldigt billigt för att jag var beredd att göra affär snabbt. Killen som sålde hade precis köpt bil samtidigt som han inte längre hade några kompisar som körde hoj. För honom var det viktigare att få den såld och få igen en del av pengarna än att få upp priset de där sista tusenlapparna och ha ett dussintal "snackare och däcksparkare" på besök..

RG500-Johannes

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CorbenDallas skrev:
Så om någon sätter ut något som du absolut vill köpa men har satt ett alldeles för högt pris så ringer du inte? Då får du nog skylla dig själv tycker jag.

Det finns säkert några (få?) exempel på att folk har lyckats få extrema klipp där de prutat ner 50%, men speciellt vanligt lär det inte vara. Och om man då helt enkelt tar oddsen för att någon säljer en hoj värd 100 kkr för 50 kkr och väger det mot att ringa runt till massa säljare, slösa bort mycket av ens egen och säljarnas tid (och totalt idiotförklara sig) så vet jag vad jag tycker.

Sedan kanske jag missar de där "ett av tusen klippen" (som någon lyckas med då och då), men jag tycker att det är värt för att slippa ringa de 999 andra.

Sen tycker jag det är skillnad på ett bud och brus. Det behöver inte ta speciellt lång tid att få höra ett bud, sen är det upp till försäljaren om det är okej eller inte. Ett bud är dock ett bud.

Jo, det har du rätt i. Och om det kommer in ett email så är det rätt enkelt att bara radera det. Även telefonsamtal är ok. Vad jag retar mig på är folk som verkligen stämmer av tid och träffpunkt och hela faderullan bara för att sedan, när man börjar snacka pengar, inte ens finns med på världskartan. Då blir jag rätt sne.

Har de sagt att de bara tänker bjuda 50% av utgångspris redan från början så kan jag ju klargöra för dem att om deras inställning är sån, så tänker inte jag ödsla tid på att visa dem hojen.

Sen har jag ju lite svårt att förstå hur köparen ska veta precis vilket beteende som du använder när du köper nåt för att sen kunna anpassa sig efter det.

Man bedömer ju andra efter sig själv, eller hur? Jag förväntar mig knappast att folk ska kunna läsa mina tankar, men däremot att de tänker på vad de håller på med. Jag ser jäkligt snett på folk som tar upp andras tid (för tid är värdefullt för mig) i onödan, för att de själva skiter i att värdera andras tid.

/J

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
RG500-Johannes skrev:
Sedan kanske jag missar de där "ett av tusen klippen" (som någon lyckas med då och då), men jag tycker att det är värt för att slippa ringa de 999 andra.

Ja, det där är väl ett val man gör. En el provar o kollar, en del skite ri det med en gång...

Jo, det har du rätt i. Och om det kommer in ett email så är det rätt enkelt att bara radera det. Även telefonsamtal är ok. Vad jag retar mig på är folk som verkligen stämmer av tid och träffpunkt och hela faderullan bara för att sedan, när man börjar snacka pengar, inte ens finns med på världskartan. Då blir jag rätt sne.

Har de sagt att de bara tänker bjuda 50% av utgångspris redan från början så kan jag ju klargöra för dem att om deras inställning är sån, så tänker inte jag ödsla tid på att visa dem hojen.
Helt rätt! Om jag lägger ett bud, skambud eller ej så lägger jag ett bud som jag har råd med. Jagbrukar oftast säga att, det här har jag råd att ge, sen är det upp till försäljaren att ta budet eller ej, men jag klargör det snabbt var i pris jag vill ligga.

Man bedömer ju andra efter sig själv, eller hur? Jag förväntar mig knappast att folk ska kunna läsa mina tankar, men däremot att de tänker på vad de håller på med. Jag ser jäkligt snett på folk som tar upp andras tid (för tid är värdefullt för mig) i onödan, för att de själva skiter i att värdera andras tid.
/J

Well, för vissa är tid väldigt viktigt för andra inte. Det beror väl helt enkelt hur mkt av den varan man har. Det är ju just den faktorn som gör att vissa skambud funkar. För tiden är en viktigare faktor en ett högt slutpris...

men visst använder man sig av sig själv som måtttock, men jag räknar inte med att folk ska göra som jag ändå. Däremot så kan ju folk få både en o annan ilsken tanke (och är det i trafiken får dom ett finger också... :D )

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jag har sålt och köpt lite bilar å grejjer men jag har ALDRIG varit med om att någon har bjudit 50% av utgångspriset...

- Johan

RG500-Johannes skrev:

/J

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
mr_rockster skrev:
Jag har sålt och köpt lite bilar å grejjer men jag har ALDRIG varit med om att någon har bjudit 50% av utgångspriset...

- Johan
Det har jag och då har svaret blivit - nej tack, men fundera på ~90 % och hör av dig nästa vecka. Och ibland återkommer de med ett betydligt bättre bud, säg 75 %. Vet man med sig att utgångspriset är satt i överkant och att man behöver pengar snabbt så är det alla gånger värt en fundering.

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Har inte sålt så många varken bilar eller hojar men snackare har man vart med om många gånger. Folk som ringer o snackar i 30min för att sen inte vara alls intresserade. De värsta jag har varit med om är en som ringde säkert 4gånger och försökte pruta och pruta men jag sa varenda gång att jag går inte under ett vist pris. Trots detta fortsatte han att ringa och tjata. En typisk snackare som dessutom pysslade med skambud. Skambud är vanligt också. I mina ögon är det såna som medvetet lägger ett bud som dom VET är långt under marknadsvärde. Oftast är det typen som lägger skambud på allt i hopp om att personen skall sälja, dom säljer sen vidare sakerna till högre pris och gör sig en hacka.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Frågan vem som är dum,
säljaren som sätter fantasipris lr
köparen som ger skambud.
Det kan ju vara 2 sidor av samma mynt.

Snabb affär, ingen strul och tvekan och ev banklån,
utan pengarna i handen på ort och ställe
- då ska det vara billigt - och det är så
zigenska bilhandlare gör affärer - och det är
jävligt effektivt. Lär av dem. :fakta
Är priset under din smärtgräns?
- tacka nej och behåll objektet.
Behöver du sälja av ena lr andra skälet?
- tacka ja och ta pengarna, var glad

Själv har jag sålt lite överblivna grejer på ebay -
ibland får man bra betalt, ibland mindre bra,
men sätter man låga ingångsbud så får man
alltid grejerna sålda. Tyvärr för få svenskar
där för att man ska kunna sälja sånt som man
inte skickar med post.

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Vill bara hålla med de ovan som tycker att man självklart ska få lägga sk skambud. När man kollar på hojpriser i annonser märker man ju snabbt att det kan vara ruskigt stor skillnad från fall till fall. Hur ska man kunna veta vad säljaren egentligen tänkt sig utan att bjuda? Sen håller jag iofs med om att lägga 50%-priser är lite väl. Ingen sätter väl ut hojen för dubbelt så mkt han/hon tänkt sig?

En annan grej: Kan någon förklara varför folk skriver "kan diskuteras" efter priset? Jag tycker det verkar helkorkat. Sätter man ut en hoj för t ex 50 000 och skriver "kan diskuteras" innebär det ju att säljaren aldrig kan få 50 000 för hojen. Jag menar alla vet väl att man kan diskutera priset när man köper privat? :kocko

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
bmwjohan skrev:
jag tycker att det är skitsvårt att veta hur mycket man kan pruta och jag drar mig för att komma med skambud. jag skäms då är lite rädd för att säljaren ska ta illa upp. flera gånger när jag har köpt saker har jag lyckats pruta ner priset redan på telefon och se åker jag och kollar på grejern. alla gånger har grejerna varit ok och jag har köpt dom för det på telefon uppgjorda priset. men alla dessa gånger har jag också kännt att jag säkert skulle ha kunnat prutat mer när jag är på plats, men det känns som att när man redan prutat på telefon så vågar man inte pruta ännu mer på plats sen.

min farsa prutar så det är nå helt sjukt. folk blir arga på han hela tiden, men han går så jäkla ofta därifrån med saker för väldigt lågt pris.

jag själv är nu ute efter en kawasaki ninja zx9r årsmodell 98. dom flesta hojar ligger runt 55-60 kkr. jag skulle inte vilja ge mer än 45 för att jag helt enkelt inte har råd med mer. jag tycker att det känns som att man inte vågar lägga fram ett så lågt bud på dessa hojar. skulle ni göra det? isåfall får man verkligen säga som det är att jag har tyvärr inte mer än 45, så det är var jag erbjuder. om du inte fått någon annan köpare om ett tag och verkligen vill bli av med hojen så tar jag den garanterat. eller nått sånt.

jag gjorde misstaget att sätta ut en annons på en hoj utan att ha prutmån på den. jag satte ut den för det priset jag absolut som lägst ville släppa den för. fan va jag fick mycket skitmail. redan efter någon timme fick jag brev som "vad ligger sista priset på" och då menade dom att jag redan skulle kunna släppa den för 10 när jag satt ut den för 15. fick verkligen massor med såna mail. fick den dock såld för 15 i alla fall för hojen var tydligen väldigt eftertraktad och jag fick runt 70-80 mail på bara tre dagar.

själv tycker jag inte att det ger så mycket att ringa till någon och snacka om vilket skick hojen/bilen är i för jag har den erfarenheten att folk ljuger som bara fan om skicket.
man kan tex åka och kolla på två crossar för 10.000kr där det i telefon låter som att dom är i precis samma skick. sen när man kollar på dom så är den ena i nyskick och den andra är det bara att kasta på skroten för det finns inte en grej på hojen som är hel.

man blir riktigt trött på dom som ljuger om sina grejer i telefon när man ska åka långt för att kolla på dom.
ett exempel.
en kompis till mig skulle köpa en bmw 328 årsmodell 96. på telefon sa killen att bilen var i absolut nyskick. går inte att hitta en bil i bättre skick.
så min kompis åkte 30 mil dit för att köpa bilen. när han kommer ner ser det grymt fin ut. sen när han ska provköra den bolmar det svartrök ur den och kommer en massa missljud ur motorn. han stannar bilen och kollar oljan. finns inte en droppe olja på oljestickan. sen klonkade det nå fruktansvärt ur växellådan också. det var bara att åka hem.
vad säger man om sånt!! man vill ju verkligen slå killen på käften innan man drar. vad tror dom egentligen. att man inte ska märka att det bolmar svartrök ur den och den går som skit? så jävla ruttet gjort.

själv har jag också råkat ut för ljugare. man frågar vad det finns för fel och brister på hojen. killen säger att det finns en. sen när man åkt dit för att kolla så säger han..."ja just ja sen var det den här saken som är paj också" ungefär 10 gånger om olika saker och man konstaterar att hojen är en skrothög.

ingen av er som råkat ut för såna här ljugare?

Jo, tack, jag och en polare körde hela ägen till Göteborg från Stockholm i vintras för att köpa en Monster 900 åt mig som skulle vara i perfekt utställningsskick och därför till och med var extra dyr.När vi kom ner dit var hojen uppenbart ramsned så att man såg det på den om man kollade på den bakifrån och säljaren sa att han aldrig hade sett det. Ridå.

Diversion

Guest
Det är ju ganska självklart vad som är skambud och vad som är ett seriöst bud. Kan inte förstå att en del inte begriper skillnaden :va

Anta att jag skulle sälja min hoj. Jag kikar runt lite och ser att likadana hojar av samma årsmod ligger runt 32-37000 beroende på hur långt de gått osv.

Jag sätter ut min i blocket för 35000:- En kille ringer och efter lite snack säger att han köper den nu direkt för 33000:- och hämtar den på måndag om den är i det skick jag anger(han bor långt bort och tar risken att köpa osedd) Seriöst.

En annan kille kommer och tittar på den, provkör och säger att klossarna fram verkar vara på upphällningen, kan jag tänka mig att kanske släppa den för 33500:- ?
Seriöst

En tredje ringer och svamlar eller ännu värre kommer och tittar på den för att till slut säga, du får 18000:- och det är tydligt att han aldrig tänkt betala ens i närheten av det utsatta priset.
Jävligt oseriöst

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Det värsta är att 50% av alla som annonserar ut grejer tror att dom har guld.
70 papp för en R1 -98, jodå det händer nog. En sån hoj är värd ca 50, bjuder du det får du säkert en utskällning. Zx9:a 98 för 65? Visst, när man kan hitta en för 45!!
Klassiker:
Måste bort!...... senare i texten: 65 000:- inga prutare!!
Ser ju desperata folk på blocket som får lägga ut 4-5 annonser för och bli av me grejorna, SÄTT RÄTT PRIS MED EN GÅNG, är ju inte så jävla svårt att kolla av marknaden lite och fatta att dom inte kommer köpa din hoj för 95k när man får en för 80k oprutat.
Här är ännu ett lysande argument av en drömmare:
http://www2.blocket.se/view/2462716.htm?l=0&c=1&city=0

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM