Skandal på Knutstorp?

Status
Ej öppen för fler svar.

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
Alla vi som är med i hyllinge ms måste tala om denna mislyckade tävling för klubbstyrelsen så de kan se till att denna tävlingsledarn aldrig får något uppdrag mer
och sen tycker jag vi ska försöka få tillbaka en del av start avgiften för 250 r för det finns inget mer som svider för en klubb när de måste betala tillbaka från vinsten

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Problemet är ju inte ur världen för att tävlingsledningen avgår. Det står ju inte direkt folk i kö att hjälpa till på Knutstorp...
För att RR sektionen överhuvudtaget skall finnas kvar inom HMS måste vi förare och entusiaster ena oss och dra vårt strå till stacken. Ju fler personer som engagerar sig, desto mindre för var och en att göra.
Roy, du verkar ha bra koll på läget. Varför inte försöka få ihopa ett gäng entusiaster för att komma framåt i denna sörjan, och inte bara trampa runt i missödet som hände i helgen?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Åsa skrev:
2378916 Problemet är ju inte ur världen för att tävlingsledningen avgår. Det står ju inte direkt folk i kö att hjälpa till på Knutstorp...
För att RR sektionen överhuvudtaget skall finnas kvar inom HMS måste vi förare och entusiaster ena oss och dra vårt strå till stacken. Ju fler personer som engagerar sig, desto mindre för var och en att göra.
Roy, du verkar ha bra koll på läget. Varför inte försöka få ihopa ett gäng entusiaster för att komma framåt i denna sörjan, och inte bara trampa runt i missödet som hände i helgen?
Jo, en stor del av skiten beror på brister i toppen. Dåligt arrangemang är INTE bättre än inget arrangemang. Folk betalar dyra pengar för att få köra, inte för att bli illa behandlade.

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
Åsa skrev:

Det gjorde jag en gång också men en viss person vill ha kontroll över allt och alla och helst göra det själv denna person kan jag tyvärr inte sammarbeta med
jag ställer gärna upp igen men då utan denna person

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Åsa skrev:
2378916 Problemet är ju inte ur världen för att tävlingsledningen avgår.
Dåligt ledarskap leder alltid till problem. Med bra ledarskap hade många problem rett ut sig.
Eftersom det uppenbarligen finns pengar får man väl tillsvidare betala för tjänsten.

En förening är inte starkare än sina medlemmar. Kanske hög tid för en intern kommunikation mellan medlemmarna. Hur många är intreserade av vad styrelsen gör? Finns allt för många skygglappar skulle jag tro.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Nr:18 skrev:
2378950 Jo, en stor del av skiten beror på brister i toppen. Dåligt arrangemang är INTE bättre än inget arrangemang. Folk betalar dyra pengar för att få köra, inte för att bli illa behandlade.
Håller med dig helt och hållet.

nr12 skrev:
2378967 Det gjorde jag en gång också men en viss person vill ha kontroll över allt och alla och helst göra det själv denna person kan jag tyvärr inte sammarbeta med
jag ställer gärna upp igen men då utan denna person
Du har PM Roy.

majtii skrev:
2378969 Dåligt ledarskap leder alltid till problem. Med bra ledarskap hade många problem rett ut sig.
Eftersom det uppenbarligen finns pengar får man väl tillsvidare betala för tjänsten.

En förening är inte starkare än sina medlemmar. Kanske hög tid för en intern kommunikation mellan medlemmarna. Hur många är intreserade av vad styrelsen gör? Finns allt för många skygglappar skulle jag tro.
Majti, är du medlem i HMS? Bara nyfiken.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
En tävlingsledning som likt en struts stoppar huvudet i sanden är bokstavligt talat farlig för alla förares hälsa. Finns det någon som helst chans till att kunna resonera vettigt med dessa människor?

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Å andra sidan tycker jag att 80% av inläggen saknar substans i Hyllinges forum då få sätter ut sitt namn. Nu är det väl många som blir förbannade - men är ni så fega? vill ni inte "komma på kant" med HMS...Våga stå för vad ni tycker, så kanske det blir ändring. Vill ni inte göra det på ett forum så skicka ett mail eller ännu bättre, ring till styrelse ordf för HMS.

Att gömma sig bakom nick eller initialer är bara fegt!!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Zilversurfer skrev:
2379225 Att gömma sig bakom nick eller initialer är bara fegt!!

du verkar förnärmad. Och inte ska man behöva skriva sitt fulla namn för att skriva sin åsikt heller? så länge det inte spammas samma sak och en person inte skriver olika saker under flera namn, DÅ är det fegt...

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Zilversurfer skrev:
2379225 Å andra sidan tycker jag att 80% av inläggen saknar substans i Hyllinges forum då få sätter ut sitt namn. Nu är det väl många som blir förbannade - men är ni så fega? vill ni inte "komma på kant" med HMS...Våga stå för vad ni tycker, så kanske det blir ändring. Vill ni inte göra det på ett forum så skicka ett mail eller ännu bättre, ring till styrelse ordf för HMS.

Att gömma sig bakom nick eller initialer är bara fegt!!
Alla inom rr vet att det är jag som är Humlan. Dessutom har jag uppgivit min mailadress när jag postade, så de vet vem dom kan kontakta.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Helt klart är det mer tyngd när man signerar med sitt namn. Många föreningar/företag m m har som policy att inte behandla anonym kritik. Extra plus till de som sätter ut sitt namn. Så här dåligt får det ju inte vara, värst är nog ändå att Eva tycker att allt var bra utom Jimmys uppförande. :rolleyes:

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Har sett sammandraget från Sportexpressen nu och undrar vad dom egentligen tänkte med när turordningen på klasserna lades. Fy fn vad lera mm mm som låg på banan, hade aldrig kört i de förutsättningarna. Det dammade jädrans så mycke när hojjarna passerade. Sedan så fick hela svenska folket se allas Eva.... hehe. Najs va.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Rotorp skrev:
2379541 Har sett sammandraget från Sportexpressen nu och undrar vad dom egentligen tänkte med när turordningen på klasserna lades. Fy fn vad lera mm mm som låg på banan, hade aldrig kört i de förutsättningarna. Det dammade jädrans så mycke när hojjarna passerade. Sedan så fick hela svenska folket se allas Eva.... hehe. Najs va.
Inga bilder på Kims :arsele ? :D :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Rotorp skrev:
2379541 Har sett sammandraget från Sportexpressen nu och undrar vad dom egentligen tänkte med när turordningen på klasserna lades. Fy fn vad lera mm mm som låg på banan, hade aldrig kört i de förutsättningarna. Det dammade jädrans så mycke när hojjarna passerade. Sedan så fick hela svenska folket se allas Eva.... hehe. Najs va.
Där såg man verkligen hur illa det var... även Supermotoförarna sladdade och fick knappt driv frammåt. Det spolades bort rätt mycket faktiskt. Men kan förstå att de som såg det innan det mesta var borta måste varit oerhört kritiska mot det hela. Men det handlar faktiskt inte enbart om att 250R inte körde utan bristen i det övriga arrangemanget... inte att förglömma!

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Jag tycker att felet helt och hållet ligger hos arrangören. Att motarderna körde när de körde är ju ett resultat av arrangörernas planering. Skall motarder blandas med rr igen så måste motardloppen läggas sisst, visst så kanske det blir några som har gått innan sista loppet men 125JR har samma problem, folk kanske inte har kommit på morgonen. Det blir lite problem när flera klasser skall köras men det får vi leva med.

Mina generella åsikter
Ligger man efter i schemat skall man direkt gå in och försöka justera längden på pauser eller lopp. (Här gjordes det första felet i mitt tycke, märker man att man är sen pga olika anledningar så korta R600 o R1000)

I sista hand skall någon av huvudklassernas längd på loppet justeras, de är ju just huvudklasser och bör starta så nära den schemalagda tiden som möjligt och köra korrekt längd.

RRförare skall inte kasta skit på motardförarna eller tvärt om. Alla förare har ju kört efter vad som planerats av arrangören. Det är tråkigt om det blir en dålig planering som resulterar i att sammanslagningen mellan rr och motard blir ett misslyckande. Med rätt planering och ledning borde klasserna kunna kombineras.

Att kalla förare i en klass som avböjer från att köra för saker och ting är i mina ögen direkt respektlöst (speciellt om personen har varit involverad i racing innan. Om någon som aldrig har kört rr kläcker en kommentar stör jag mig inte på men om någon som skall ha insikt gör det så är det störande). Jag kan inte förstå varför en person som har tränat och tränat samt lagt en massa pengar för att köra skulle avböja från körningen om inte anledningen skulle vara kopplad till säkerhet. Skulle man plötsligt tappa suget för mc-körning, tror inte det. Om någon har avböjt så har det varit för säkerheten och det SKALL respekteras. Att det gick att köra är ju självklart, men att köra och köra en SMtävling är två vitt skillda saker. Temposkillnaden är ju oerhörd mellan en "onsdagsträning" och SM. Att använda resultatet från denna tävling i SM känns felaktigt (jag är personligen nöjd med resultatet, startade från depån och får 5p, det händer ju normallt sett inte. Men underlaget var katastrof)

Jag anser att Eva Gödke skall be om ursäkt för dåligt arrangemang samt respektlöst beteende mot förarna. Annars anser jag att vi som förare får kräva att antingen Knutstorp stryks från SM nästa år eller att någon annan person på HMS är ansvarig.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM