Supermoto
Racer has-been...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Örebro.
- Hoj
- | FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag fattar inte det återkommande i att vi "istället ska köra sist". Det är ju det vi gör....
Sist före pausen mitt på dan och sen sist på dan. Orsaken till detta är att arrangören vill skapa sig så goda möjligheter som möjligt att hinna sopa etc innan nästa klass ska ut. Bättre går inte att göra. För jag hoppas att det inte är någon som på allvar menar att vi ska köra två rejs med 25 minuter mellan varje start
Så blev det i regnet på Anderstorp vilket var stor skandal. Sen att våra starter redan var försenade pga vad-vet-jag och vi fick köra halverade finaler gjorde skandalen ännu större.
Moving on...
En sak jag och många med mig inom SM har svårt att begripa är varför vi som kör svenskt mästerskap ska tvingas till färre pass och/eller kortare och/eller inställda heat på grund av att supportklasserna (som jag tycker är väldigt överflödiga en SM-helg f.ö men det är en HELT annan diskussion) ska få köra alla sina varv Det är ju en SM-tävling vi är på. Jag köper självfallet att problematiken med skit på banan gör det till ett svårlöst problem men håller ni inte med??
Sen en helt annan sak som vi inte riktigt begriper, hehe
Varför detta evinnerliga torrvarvande med 2-taktshojarna, helst på morronen bredvid där just jag sover
Om man mekat och vill känna efter hur hojen går köper jag såklart men varför stå och torrvarva i 20 minuter. Vill man känna på en bestyckning är det väl lönlöst att stå så, hojen måste väl belastas innan man kan bilda sig en uppfattning och inte efter 324 korta vrid på gasrullen ??
OBS tolka nu inte detta som ett påhopp eller dryghet, bara en stilla undran
Sist före pausen mitt på dan och sen sist på dan. Orsaken till detta är att arrangören vill skapa sig så goda möjligheter som möjligt att hinna sopa etc innan nästa klass ska ut. Bättre går inte att göra. För jag hoppas att det inte är någon som på allvar menar att vi ska köra två rejs med 25 minuter mellan varje start
Så blev det i regnet på Anderstorp vilket var stor skandal. Sen att våra starter redan var försenade pga vad-vet-jag och vi fick köra halverade finaler gjorde skandalen ännu större.
Moving on...
En sak jag och många med mig inom SM har svårt att begripa är varför vi som kör svenskt mästerskap ska tvingas till färre pass och/eller kortare och/eller inställda heat på grund av att supportklasserna (som jag tycker är väldigt överflödiga en SM-helg f.ö men det är en HELT annan diskussion) ska få köra alla sina varv Det är ju en SM-tävling vi är på. Jag köper självfallet att problematiken med skit på banan gör det till ett svårlöst problem men håller ni inte med??
Sen en helt annan sak som vi inte riktigt begriper, hehe
Varför detta evinnerliga torrvarvande med 2-taktshojarna, helst på morronen bredvid där just jag sover
Om man mekat och vill känna efter hur hojen går köper jag såklart men varför stå och torrvarva i 20 minuter. Vill man känna på en bestyckning är det väl lönlöst att stå så, hojen måste väl belastas innan man kan bilda sig en uppfattning och inte efter 324 korta vrid på gasrullen ??
OBS tolka nu inte detta som ett påhopp eller dryghet, bara en stilla undran