Skandal på Knutstorp?

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Gondala skrev:
2373441 Jag tycker det mesta va kaos. förutom 250 racet som blev inställt för att folk som kvalade dåligt hade något litet att klaga på,
Det var ju inte direkt anledningen till att 250R blev inställt...

sandstream

Guest
X-up skrev:
2373383 Förpassa super-retard racen till avdankade go-cart banor i stället.
Eller så kan de köra på en crossbana och ta en sväng på parkeringen (om den är asfalterad).

Har bara sett motard-race på TV och hojarna ser helt malplacerade ut så fort de kommer ut på asfalten.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
LOTTAK skrev:
2373451 Hörde att en hel hög av LMS:arna stod på postering och startplattan för att det inte fanns folk, vilken tur att vi har så snälla juniorer med föräldrar mm som ställer upp när inte Knudan har folk själva så tävlingen kunde genomföras:tummenupp

Härligt! Hoppas de fick tillbaka anmälningsavgiften också isåfall :tummenupp

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Bikerbitch skrev:
2373450 Reklam kostar. Vem ska betala?

Varför skriva 250 fjollorna? Tanken med Motard + RR var ju att öka intresset, dvs samarbeta lite. Inte motarbeta.

Samarbetet är över det som såg bra ut i teorin funkade inte i praktiken!

Nu önskar vi Motardförarna all lycka i framtiden och tyvär får vi köra på separata tävlingar förutom allt kaos så har det varit ett trevligt år men jaa jo tack för i år och lycka till som sagt:pannkyss

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
Gustav O skrev:
2373454 Det var ju inte direkt anledningen till att 250R blev inställt...

jag vet inte vilka som klagade. men speakern sa att han som låg först i mästerskapet (som även hade pole) var besviken och jag tror inte precis att de som kvalade bra, ville ställe in loppet?

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Bikerbitch skrev:
ja du. nån får offra sej helt enkelt. eller så får flera sammarbeta. inte så många som tjänar på att intresset för motorsport dör ut. tvärt om.

Bikerbitch skrev:
2373450
Varför skriva 250 fjollorna?

för jag tyckte dom var rejält tramsiga. 125 och superbike kunde ju köra.

Bikerbitch skrev:
2373450 Tanken med Motard + RR var ju att öka intresset, dvs samarbeta lite. Inte motarbeta.

ja det e klart att det e bra. men det kan ju knappast komma som en nyhet att om det regnar så blir leran lös. o kör man i den lösa leran så fastnar den på däcken. o har man det på däcken så finns det överallt på banan effteråt.
sen e det ju arangörernas ansvar att städa upp tycker jag.

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
kajlyl skrev:
2373258 Japp, resultatet var att dessa lossas räjsers förstörde för alla andra :tungan

Gottis skrev:
2373305 jaha du menar Avdankade Cross och RR förare som är slut i sina gamla sporter :pannkyss

Ja när vi har både världsmästare och vanliga killar som bara kört VM så måste det vara låtsas-rejsers. Bort me de där fjantarna å fram med übercoola R600 där en bottenmotard-förare i SM åker tredje gången på sporthoj på bana och kör upp sig halva startfältet på 200 meter. "Nej det ska vara minst två hojbredder/längder mellan varandra annars blir vi rädda". PS så är Per Björk en föredetta motardåkare som enligt vad jag sett inte kvalar in i en SM-deltävling i supermoto.

sandstream skrev:
2373460 Eller så kan de köra på en crossbana och ta en sväng på parkeringen (om den är asfalterad).

Har bara sett motard-race på TV och hojarna ser helt malplacerade ut så fort de kommer ut på asfalten.

Ses på mittsverigebanan nästa sommar.

Kan inte förstå varför inte loppen ställs in om det regnar? Det blir ju halt då också. Eller varför man inte stänger av feldoserade kurvor, där släpper det ju också.

Nu var jag inte i knutstorp och det låter ju värre där än i Anderstorp men det klagas ju på att de e grus inför sista kurvan innan man kommer in på gruset tillåme. Ska man dela så bör man väl som arrangör tänka efter å lägga sträckningen så att det inte blir så mycket jobb. En enkel chikan tar bort det värsta och det som fortfarande ligger kvar på däcken är ingen större fara. Exempel i Östersund efter gruset och efter S-kurvan så kunde jag slå på alla mina 50hk med fotpinnen i backen, kan inte tänka mig att en R-hoj vurpar på grundgas då.

Det var min flame för veckan det.

Hoppas innerligt att vi slipper åka med någon annan nästa år, vem man än åker med ska det grinas. Skärpning motard och skärpning RR, tycker ni de e orättvist så åk till norge, finland, danmark eller tyskland å kör. De flesta av er har närmare dit än jag har till en svensk tävling.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
chukabowa skrev:
2373489 ja du. nån får offra sej helt enkelt. eller så får flera sammarbeta. inte så många som tjänar på att intresset för motorsport dör ut. tvärt om.
för jag tyckte dom var rejält tramsiga. 125 och superbike kunde ju köra.
ja det e klart att det e bra. men det kan ju knappast komma som en nyhet att om det regnar så blir leran lös. o kör man i den lösa leran så fastnar den på däcken. o har man det på däcken så finns det överallt på banan effteråt.
sen e det ju arangörernas ansvar att städa upp tycker jag.

Jag tror att vi alla vill att motorsporterna skall få mer publicitet. Men det handlar inte om att någon ska offra sig. Att offra sig vad det gäller pengar går inte. Det skulle behövas en fet sponsor som hjälp för att få vissa projekt att gå i land. Vilka ska samarbeta, förarna?

Jag var inte på plats nu i helgen och kunde beskåda tävlingarna. Eftersom jag själv är en fjolla och kör 250 Standard och således blivit petad från Knutstorp banan till förmån för motarderna (om detta nu inte stämmer så ber jag om ursäkt) Men motarderna bör köra sist för de skitar ner asfalten. Fungerade klockrent i Anderstorp.

sandstream

Guest
Olof Eriksson skrev:
Ses på mittsverigebanan nästa sommar.
Troligtvis inte, om du inte har en jäkligt tyst motard.
Nästa år sänker de bullergränsen för att slippa problem med grannarna och motarder och Ducatis ligger illa till.
(Var där förra fredagen och pratade med en av killarna som äger banan som passade på att mäta oss).

Men jag antar att du hade tänkt att köra ifrån mig med din motard.
Det klarar du lätt om du kör under 59 sekunder :pannkyss

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Jalle skrev:
2373334 Förarrepresentant + tävingsledning bedömde att banan var körduglig för 250 men de valde att inte köra.

Vem är förrarepresentat? Är det en funktionär eller en som deltar i racet?
Hur väljer en klass att inte köra? Struntar 75% i att åka upp till start?

För övrigt tycker jag det är trälit när RR-piloter ska kasta skit på Motard-piloter å vice versa. Om inte RR och Motard fungerar ihop på samma bana är det väl knappast den enskilda sporten eller utövarnas 'fel'.

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
ja borde inte supermotard kunna köra egna tävlingar? husabergförarna verkar ju ha bättre sponsring än någon har i RR. borde inte va så svårt o locka folk till tävlingarna tycker jag. kör några uppvisningar på sportarenor eller nått. bara så folk får se lite. Har man sett ett race så ser man gärna på fler tror jag.

Bikerbitch skrev:
2373540 Jag tror att vi alla vill att motorsporterna skall få mer publicitet. Men det handlar inte om att någon ska offra sig. Att offra sig vad det gäller pengar går inte. Det skulle behövas en fet sponsor som hjälp för att få vissa projekt att gå i land. Vilka ska samarbeta, förarna?

Jag var inte på plats nu i helgen och kunde beskåda tävlingarna. Eftersom jag själv är en fjolla och kör 250 Standard och således blivit petad från Knutstorp banan till förmån för motarderna (om detta nu inte stämmer så ber jag om ursäkt) Men motarderna bör köra sist för de skitar ner asfalten. Fungerade klockrent i Anderstorp.
nä du är säkert ingen fjolla. gissar på att du hade kört om du fått. tror inte det behövs så enorma summor pengar för att öka på intresset. resultatet från tävlingarna står inte ens i tidningen. Finns nog många som inte känner till att det körs motorcykeltävlingar i sverige. "syns man inte finns man inte", eller hur det nu e. måste ju gå att muta några reportrar o få dom att skiva några rader om rejsen några gånger.

Last edited:

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
flugan skrev:
2373547
För övrigt tycker jag det är trälit när RR-piloter ska kasta skit på Motard-piloter å vice versa. Om inte RR och Motard fungerar ihop på samma bana är det väl knappast den enskilda sporten eller utövarnas 'fel'.

:fakta
Det borde som sagt vara arrangörens uppgift att se till att problem som det här undviks.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Bikerbitch skrev:
2373390 Motard och RR går inte ihop. Hoppas vi slipper det till säsongen 2007.

Det kan det visst göra om båda lägren hoppar av sinna höga hästar. Jag tror RR behöver Motard och vs. På LMS hörde jag inge klagåmål på lera? När motard ska köra måste vara upp till arangören. Hyllinge hade stora problem som det var och regnet blev väl pricken över i:t i stället för att slänga skit på varandra så kom med konstruktiva förslag. För när det inte finns några b-klasser på SM helgerna behövs nog Motard :tummenupp

björn

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
sandstream skrev:
2373541 Troligtvis inte, om du inte har en jäkligt tyst motard.
Nästa år sänker de bullergränsen för att slippa problem med grannarna och motarder och Ducatis ligger illa till.
(Var där förra fredagen och pratade med en av killarna som äger banan som passade på att mäta oss).

Men jag antar att du hade tänkt att köra ifrån mig med din motard.
Det klarar du lätt om du kör under 59 sekunder :pannkyss
Jag tycker det är nog pinsamt att sporthojskillar med 170hk inte kan hänga av en icke-strömlinjeformad moped på knappt 50 hästkrafter med mer än ett par sekunder. Jag ska inte uttala mig om tider eftersom jag utvecklats så mycket senaste året och har ingen aning vart jag är men jag tror minuten hänger löst.

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
björn.e skrev:
2373566 Det kan det visst göra om båda lägren hoppar av sinna höga hästar. Jag tror RR behöver Motard och vs. På LMS hörde jag inge klagåmål på lera? När motard ska köra måste vara upp till arangören. Hyllinge hade stora problem som det var och regnet blev väl pricken över i:t i stället för att slänga skit på varandra så kom med konstruktiva förslag. För när det inte finns några b-klasser på SM helgerna behövs nog Motard :tummenupp

björn

Hur bra skulle det fungera om det var spöregn på lms sm deltävling :va

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
chukabowa skrev:
2373548nä du är säkert ingen fjolla. gissar på att du hade kört om du fått. tror inte det behövs så enorma summor pengar för att öka på intresset. resultatet från tävlingarna står inte ens i tidningen. Finns nog många som inte känner till att det körs motorcykeltävlingar i sverige. "syns man inte finns man inte", eller hur det nu e. måste ju gå att muta några reportrar o få dom att skiva några rader om rejsen några gånger.

Klart jag hade kört om jag hade fått. Men vi fick inte plats, om jag nu minns rätt. Nej visst går det att göra lite gratis reklam för roadracingen.
Det vore klockrent. Jag vet att många försöker dra sitt strå till stacken och göra så mycket reklam som det går, det är superbra!

björn.e skrev:
2373566 Det kan det visst göra om båda lägren hoppar av sinna höga hästar. Jag tror RR behöver Motard och vs. På LMS hörde jag inge klagåmål på lera? När motard ska köra måste vara upp till arangören. Hyllinge hade stora problem som det var och regnet blev väl pricken över i:t i stället för att slänga skit på varandra så kom med konstruktiva förslag. För när det inte finns några b-klasser på SM helgerna behövs nog Motard :tummenupp
björn

Handlar inte om att lägrerna skall hoppa av sina hästar. Varför behöver vi varandra? Har publikintresset ökat så kraftigt pga motarderna?

Om jag inte minns helt galet så var det solsken på LMS och således ingen lera.

Varför finns det inga B-klasser på SM helgerna då? Kan det vara så att vi bli petade för att det finns för lite tid eftersom motarderna skall köra?

Jag känner folk som kör motard så jag är inte ovän med någon. Men jag vet bara inte vad säsongen 2006 har gett för positivt med att blanda RR och motard.

Last edited:

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
björn.e skrev:
2373566 Jag tror RR behöver Motard och vs.

ja det drar ju mer publik. som i sin tur kan dra med sej mer folk nästa gång dom kommer o kollar. klasserna måste nästan blandas annars kan man lika bra ha två separata tävlingar. arangörerna får helt enkelt se till att det går o köra enligt tids planen.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Bikerbitch skrev:

Varför skriva 250 fjollorna? Tanken med Motard + RR var ju att öka intresset, dvs samarbeta lite. Inte motarbeta.
det som jag tycker är lite roligt är att du inte kommenterar ``resultatet var att dessa lossas räjsers förstörde för alla andra `` har inte alla rätt att köra den grenen dom vill utan att folk ska hoppa på dom. borde inte motorsportutövare hålla ihop?? tydligen inte enligt vissa

sandstream

Guest
Olof Eriksson skrev:
2373570 Jag tycker det är nog pinsamt att sporthojskillar med 170hk inte kan hänga av en icke-strömlinjeformad moped på knappt 50 hästkrafter med mer än ett par sekunder. Jag ska inte uttala mig om tider eftersom jag utvecklats så mycket senaste året och har ingen aning vart jag är men jag tror minuten hänger löst.
Jag förstår vad du menar men du kan väl inte ens själv tro att en motard är mer lämpad för en asflaterad RR-bana än vad en sporthoj är?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield