Det var ju inte direkt anledningen till att 250R blev inställt...Gondala skrev:2373441Jag tycker det mesta va kaos. förutom 250 racet som blev inställt för att folk som kvalade dåligt hade något litet att klaga på,
Det var ju inte direkt anledningen till att 250R blev inställt...Gondala skrev:2373441Jag tycker det mesta va kaos. förutom 250 racet som blev inställt för att folk som kvalade dåligt hade något litet att klaga på,
Eller så kan de köra på en crossbana och ta en sväng på parkeringen (om den är asfalterad).X-up skrev:2373383Förpassa super-retard racen till avdankade go-cart banor i stället.
LOTTAK skrev:2373451Hörde att en hel hög av LMS:arna stod på postering och startplattan för att det inte fanns folk, vilken tur att vi har så snälla juniorer med föräldrar mm som ställer upp när inte Knudan har folk själva så tävlingen kunde genomföras
Bikerbitch skrev:2373450Reklam kostar. Vem ska betala?
Varför skriva 250 fjollorna? Tanken med Motard + RR var ju att öka intresset, dvs samarbeta lite. Inte motarbeta.
Gustav O skrev:2373454Det var ju inte direkt anledningen till att 250R blev inställt...
ja du. nån får offra sej helt enkelt. eller så får flera sammarbeta. inte så många som tjänar på att intresset för motorsport dör ut. tvärt om.Bikerbitch skrev:2373450Reklam kostar. Vem ska betala?
Bikerbitch skrev:2373450
Varför skriva 250 fjollorna?
Bikerbitch skrev:2373450Tanken med Motard + RR var ju att öka intresset, dvs samarbeta lite. Inte motarbeta.
kajlyl skrev:2373258Japp, resultatet var att dessa lossas räjsers förstörde för alla andra
Gottis skrev:2373305jaha du menar Avdankade Cross och RR förare som är slut i sina gamla sporter
sandstream skrev:2373460Eller så kan de köra på en crossbana och ta en sväng på parkeringen (om den är asfalterad).
Har bara sett motard-race på TV och hojarna ser helt malplacerade ut så fort de kommer ut på asfalten.
chukabowa skrev:2373489ja du. nån får offra sej helt enkelt. eller så får flera sammarbeta. inte så många som tjänar på att intresset för motorsport dör ut. tvärt om.
för jag tyckte dom var rejält tramsiga. 125 och superbike kunde ju köra.
ja det e klart att det e bra. men det kan ju knappast komma som en nyhet att om det regnar så blir leran lös. o kör man i den lösa leran så fastnar den på däcken. o har man det på däcken så finns det överallt på banan effteråt.
sen e det ju arangörernas ansvar att städa upp tycker jag.
Troligtvis inte, om du inte har en jäkligt tyst motard.Olof Eriksson skrev:Ses på mittsverigebanan nästa sommar.
Jalle skrev:2373334Förarrepresentant + tävingsledning bedömde att banan var körduglig för 250 men de valde att inte köra.
nä du är säkert ingen fjolla. gissar på att du hade kört om du fått. tror inte det behövs så enorma summor pengar för att öka på intresset. resultatet från tävlingarna står inte ens i tidningen. Finns nog många som inte känner till att det körs motorcykeltävlingar i sverige. "syns man inte finns man inte", eller hur det nu e. måste ju gå att muta några reportrar o få dom att skiva några rader om rejsen några gånger.Bikerbitch skrev:2373540Jag tror att vi alla vill att motorsporterna skall få mer publicitet. Men det handlar inte om att någon ska offra sig. Att offra sig vad det gäller pengar går inte. Det skulle behövas en fet sponsor som hjälp för att få vissa projekt att gå i land. Vilka ska samarbeta, förarna?
Jag var inte på plats nu i helgen och kunde beskåda tävlingarna. Eftersom jag själv är en fjolla och kör 250 Standard och således blivit petad från Knutstorp banan till förmån för motarderna (om detta nu inte stämmer så ber jag om ursäkt) Men motarderna bör köra sist för de skitar ner asfalten. Fungerade klockrent i Anderstorp.
flugan skrev:2373547
För övrigt tycker jag det är trälit när RR-piloter ska kasta skit på Motard-piloter å vice versa. Om inte RR och Motard fungerar ihop på samma bana är det väl knappast den enskilda sporten eller utövarnas 'fel'.
Bikerbitch skrev:2373390Motard och RR går inte ihop. Hoppas vi slipper det till säsongen 2007.
Jag tycker det är nog pinsamt att sporthojskillar med 170hk inte kan hänga av en icke-strömlinjeformad moped på knappt 50 hästkrafter med mer än ett par sekunder. Jag ska inte uttala mig om tider eftersom jag utvecklats så mycket senaste året och har ingen aning vart jag är men jag tror minuten hänger löst.sandstream skrev:2373541Troligtvis inte, om du inte har en jäkligt tyst motard.
Nästa år sänker de bullergränsen för att slippa problem med grannarna och motarder och Ducatis ligger illa till.
(Var där förra fredagen och pratade med en av killarna som äger banan som passade på att mäta oss).
Men jag antar att du hade tänkt att köra ifrån mig med din motard.
Det klarar du lätt om du kör under 59 sekunder
björn.e skrev:2373566Det kan det visst göra om båda lägren hoppar av sinna höga hästar. Jag tror RR behöver Motard och vs. På LMS hörde jag inge klagåmål på lera? När motard ska köra måste vara upp till arangören. Hyllinge hade stora problem som det var och regnet blev väl pricken över i:t i stället för att slänga skit på varandra så kom med konstruktiva förslag. För när det inte finns några b-klasser på SM helgerna behövs nog Motard
björn
chukabowa skrev:2373548nä du är säkert ingen fjolla. gissar på att du hade kört om du fått. tror inte det behövs så enorma summor pengar för att öka på intresset. resultatet från tävlingarna står inte ens i tidningen. Finns nog många som inte känner till att det körs motorcykeltävlingar i sverige. "syns man inte finns man inte", eller hur det nu e. måste ju gå att muta några reportrar o få dom att skiva några rader om rejsen några gånger.
björn.e skrev:2373566Det kan det visst göra om båda lägren hoppar av sinna höga hästar. Jag tror RR behöver Motard och vs. På LMS hörde jag inge klagåmål på lera? När motard ska köra måste vara upp till arangören. Hyllinge hade stora problem som det var och regnet blev väl pricken över i:t i stället för att slänga skit på varandra så kom med konstruktiva förslag. För när det inte finns några b-klasser på SM helgerna behövs nog Motard
björn
björn.e skrev:2373566Jag tror RR behöver Motard och vs.
det som jag tycker är lite roligt är att du inte kommenterar ``resultatet var att dessa lossas räjsers förstörde för alla andra `` har inte alla rätt att köra den grenen dom vill utan att folk ska hoppa på dom. borde inte motorsportutövare hålla ihop?? tydligen inte enligt vissaBikerbitch skrev:2373450Reklam kostar. Vem ska betala?
Varför skriva 250 fjollorna? Tanken med Motard + RR var ju att öka intresset, dvs samarbeta lite. Inte motarbeta.
Jag förstår vad du menar men du kan väl inte ens själv tro att en motard är mer lämpad för en asflaterad RR-bana än vad en sporthoj är?Olof Eriksson skrev:2373570Jag tycker det är nog pinsamt att sporthojskillar med 170hk inte kan hänga av en icke-strömlinjeformad moped på knappt 50 hästkrafter med mer än ett par sekunder. Jag ska inte uttala mig om tider eftersom jag utvecklats så mycket senaste året och har ingen aning vart jag är men jag tror minuten hänger löst.
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|