Skandal på Knutstorp?

Status
Ej öppen för fler svar.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
moto-gg skrev:
2373577 Hur bra skulle det fungera om det var spöregn på lms sm deltävling :va

Tror inte det skulle vara några problem då förarna då först gör en skarp vänster sen ut på en raka på 20 meter innan en skarp höger och sedan ut på långarakan. Även om dom skulle dra med grus lera skulle detta hamna på en raka och enligt mig inte vålla några problem. Jag har träffat en hel del folk i helgen som inte tycker om motard just pga att det inte är någon RR hoj. Detta är mycket synd enligt mig. RR och motard borde kunna utnytja varandra för att bredda båda sporter.

björn

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
Kommer helt klart att prioritera motaderna mer än racerna i framtiden, om det ska vara sånt gnäll ifrån vissa.
Trodde vi med mc intresse skulle hålla ihop och göra så bra reklam så det lockar mer folk till banorna.
Men tydligen är det "bara" vissa inbjudna som ska få hålla på med detta.
För dom som bjöd på mest racing var hel klart motardracen.

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
blom skrev:
2373597 det som jag tycker är lite roligt är att du inte kommenterar ``resultatet var att dessa lossas räjsers förstörde för alla andra `` har inte alla rätt att köra den grenen dom vill utan att folk ska hoppa på dom. borde inte motorsportutövare hålla ihop?? tydligen inte enligt vissa

ja förutom att han skrev "ja, det var tur att 250 fjollorna inte körde. så han dom med både 450 klassen och Open klassen i motard"

Och jag kände att det räckte med att fyra stycken kommenterade honom direkt om det. Menar du att jag har hoppat på någon? :va

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
nr12 skrev:
2373388 hela tävlingen ver försenat dels för att rookie klasserna skulle få sin tidsträning på söndagens varmup men mest försenat för att fixa till banan efter grus-asfalts åkarn
Vårt kval kördes istället för warmup. Alltså ingen extra träningstid som kan försena tidsschemat.

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Skandal! 250 Racer...

Det finns så mycket otrevliga ord att säga om skandalen på knudan idag. Ska försöka att bara säga sådant som jag kan stå för.

Tyvärr hörde jag inte vad som sades innnan 250 racet. Skulle gärna ha hört vad Henrik Nordgren föreslog (förarrep.). Läser först här att han skulle vara delaktig i beslutet om att ställa in. Hoppas att du Henrik läser detta här, hade jag hört detta när jag var på plats så hade jag självklart frågat dig personligen. Är det verkligen så? Att du föreslog att 250 racet skulle ställas in? Då var det det det sämsta du har gjort i år.
Jag vet att vi har mycket att tacka dig för men detta här var ju helt sjukt skandalöst.
Jag tycker inte illa om dig för att jag skriver detta men jag vill ändå ta upp det till diskussion.

Dom som ville köra skulle ha kört och dom som inte ville, vågade, hade råd etc. skulle ha åkt hem. Eller inte ha kommit i första taget kanske!

Vad det gäller förarna, dom som inte ville köra eller som kan tänkas gå ihop för att inte se till att det blev start... fjollor!!! (Ja, det skrev jag!)
Så lågt! Inte en ända i 125R körde omkull i racet innan. Lika förutsättningar för alla eller hur!? Självklart är jag lite "färgad" då jag såg fram emot att få se min vän och kollega Per Gustavsson köra. Ni kan inte fatta vad synd jag tycker om honom. Hyra en hoj, lägga en hel helg i regnet, håna dom andra i 250 på träning och tidskval för att sedan bli ståendes utan race! Jag vet hur han hade sett fram emot dennna helg och jag är övertygad (efter att ha sett honom köra) att han kunde bjuda på bra race med eventuell pallplats. Sen kan jag ju berätta att det kostade honom ca 30.000 kr...

Jag kan ju inte begripa hur man som förare kan åka till ett SM, köra träning och kval i ösregn för att sedan bojkotta racet för att det e grus/sand på partier av banan... Det måste ju trots allt vara bättre än ösregn.

Självklart tycker jag oxå att det är IDIOTI att lägga Super Motard innan RR klasserna, tycker till och med att det hela är dåligt överhuvudtaget! Och JA, jag gillar Super Motard men inte så här.

Nu till er förare igen, om min var delaktiga i att 250 ställdes in och läser detta här, jag ser fram emot era (bort)förklaringar. Jag väntar...

Kristoffer

.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
2373580

Varför finns det inga B-klasser på SM helgerna då? Kan det vara så att vi bli petade för att det finns för lite tid eftersom motarderna skall köra?

.

Detta är en annan fråga och bör sådeles tas i en annan tråd men ett snabbt svar är att det är för fullt. JAG anser och kommer att JOBBA för att vi inte har med några B-förare på LMS-SM helg utan vi kör ett tvådagars med b-förare i stället då med dubbla finaler. Vi får väl se hur det går :rolleyes:

björn

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Bikerbitch skrev:
2373616 ja förutom att han skrev "ja, det var tur att 250 fjollorna inte körde. så han dom med både 450 klassen och Open klassen i motard"

Och jag kände att det räckte med att fyra stycken kommenterade honom direkt om det. Menar du att jag har hoppat på någon? :va
lite kul var det att dom 4 som inte gilla mitt ordval kör 250 :arsele
efter att ha sett 125orna köra så var det så jag kännde för dom. hjar inget emot er som kör 250. och jag kom dit för att se motarderna köra och blev lite sne när tiden börja rinna iväg o det såg ut som det skulle bli inställt. så jag hade inget emot att dom inte körde. så fick ja se 2 fina race som fick mitt hjärta att bulta lite fortare.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Gustav O skrev:
2373423 Få som verkar vara nöjda med samarbetet...
Exakt, ingen vill köra med den andra parten. Hur ser det ut med publiktillströmningen som skulle komma via motarden? Anderstorp hade förstås mer åskådare då det var gratis inträde i år men hur såg det ut på Sviestad och Knudan? Highland Motardcupen LMS ordnar drar då inte mycket publik. Arrangemangen torde ha högre kvalitet separat än gemensamt och i LMS fall är det knappast troligt p g a platsbrist att ha gemensamt igen.

Öjje

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
Ingen...
björn.e skrev:
2373627 Detta är en annan fråga och bör sådeles tas i en annan tråd men ett snabbt svar är att det är för fullt. JAG anser och kommer att JOBBA för att vi inte har med några B-förare på LMS-SM helg utan vi kör ett tvådagars med b-förare i stället då med dubbla finaler. Vi får väl se hur det går :rolleyes:

björn
Björne du har mail!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Gondala skrev:
2373485 jag vet inte vilka som klagade. men speakern sa att han som låg först i mästerskapet (som även hade pole) var besviken och jag tror inte precis att de som kvalade bra, ville ställe in loppet?
Pole hade Per Gustafsson. Etta i mästerskapet var Andreas Mårtensson. Vem av dom menar du att inte ville köra?:va

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Neutral skrev:
2373637 Exakt, ingen vill köra med den andra parten. Hur ser det ut med publiktillströmningen som skulle komma via motarden? Anderstorp hade förstås mer åskådare då det var gratis inträde i år men hur såg det ut på Sviestad och Knudan? Highland Motardcupen LMS ordnar drar då inte mycket publik. Arrangemangen torde ha högre kvalitet separat än gemensamt och i LMS fall är det knappast troligt p g a platsbrist att ha gemensamt igen.

Har det blivit mindre publik? Har motarderna förstört din fina sport? Jag kan inte se hur motarderna kan skyllas för allt. Det måste väll vara dom som arangerar tävlingen som ska fixa sånt här? Varför är motarderna sånt stort "hot" mot RR. Vad gör det om dom kör med oss vem far så illa av det?

björn

Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
björn.e skrev:
2373656 Har det blivit mindre publick? Har motarderna förstört din fina sport? Jag kan inte se hur motarderna kan skyllas för allt. Det måste väll vara dom som arangerar tävlingen som ska fixa sånt här? Varför är motarderna sånt stort "hot" mot RR. Vad gör det om dom kör med oss vem far så illa av det?

björn

Jo, supermotarderna är ett hot för dom klasserna som riskerar att bli bortknuffade från sm-helgerna.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
chukabowa skrev:
2373636 lite kul var det att dom 4 som inte gilla mitt ordval kör 250 :arsele
efter att ha sett 125orna köra så var det så jag kännde för dom. hjar inget emot er som kör 250. och jag kom dit för att se motarderna köra och blev lite sne när tiden börja rinna iväg o det såg ut som det skulle bli inställt. så jag hade inget emot att dom inte körde. så fick ja se 2 fina race som fick mitt hjärta att bulta lite fortare.

Är ju inte så konstigt egentligen. Vi skulle ju samarbeta. Inte motarbeta.
Jag kör själv 250 och tycker kommentaren var lite onödig. Så är det när det kläms in massa extra klasser, det blir tight och därför verkar det inte riktigt fungera. Ännu värre när regnet kommer och det ska sopas på hela banan.
Men, kanske blir bättre till nästa år..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
björn.e skrev:
2373656 Har det blivit mindre publick? Har motarderna förstört din fina sport? Jag kan inte se hur motarderna kan skyllas för allt. Det måste väll vara dom som arangerar tävlingen som ska fixa sånt här? Varför är motarderna sånt stort "hot" mot RR. Vad gör det om dom kör med oss vem far så illa av det?
björn

Har det blivit mer publik då? Finns det någon skön statistik någonstans? Säsongen måste ju utvärderas. Det enda hotet är att tiden blir mindre och klasser sparkas ut från SM-helgerna.

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
jag räknade till 68 pers på berget..sen kanske drygt 100 på läktaren..riktigt dåligt...tycker d vart precis lika lite besökare i å som andra år då inte motard körts med rr...så där kan d ju knappast blitt nån förbättring iaf

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
björn.e skrev:

björn
supermotard är ett klart hot mot RR. Jag har tex slutat o komma på RR tävlingar o går hellre o kollar på en motardtävling. Vet flera som tycker som jag. var en helt annan stämmning när motardracen drog igång. folk var glada o det hejades på läktarna. det händer ju lite saker när dom kör motard.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
anja skrev:
2373664 Jo, supermotarderna är ett hot för dom klasserna som riskerar att bli bortknuffade från sm-helgerna.

Hur var det innan motarderna då? Hade vi mer tid? Nej det hade vi inte för då var det sidovagn och allehanda andra klasser. Det kommer alltid vara thigt med tid, för arangören vill ha dit så många som möjligt för att få in pengar. Men jag tror att Motard kan bryta av det eviga åkandes med RR hojar som Svensson tröttnat efter 2 timmar.

björn

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
moroder skrev:
2373677 jag räknade till 68 pers på berget..sen kanske drygt 100 på läktaren..riktigt dåligt...tycker d vart precis lika lite besökare i å som andra år då inte motard körts med rr...så där kan d ju knappast blitt nån förbättring iaf
kan bero på det pissiga vädret oxå. samt att det endast e intreserade ( o knappt det) som viste att det var tävling.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
chukabowa skrev:
2373678 supermotard är ett klart hot mot RR. Jag har tex slutat o komma på RR tävlingar o går hellre o kollar på en motardtävling. .

Just därför är det ju bra att dom körs ihopp, istället för att sno publik av varandra kan vi dela.

björn

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
björn.e skrev:
2373680 Hur var det innan motarderna då? Hade vi mer tid? Nej det hade vi inte för då var det sidovagn och allehanda andra klasser. Det kommer alltid vara thigt med tid, för arangören vill ha dit så många som möjligt för att få in pengar. Men jag tror att Motard kan bryta av det eviga åkandes med RR hojar som Svensson tröttnat efter 2 timmar.

björn
helt rätt.. det e lite mer action då. folk vaknar till lite.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield