Skandal! 250 Racer...
Det finns så mycket otrevliga ord att säga om skandalen på knudan idag. Ska försöka att bara säga sådant som jag kan stå för.
Tyvärr hörde jag inte vad som sades innnan 250 racet. Skulle gärna ha hört vad Henrik Nordgren föreslog (förarrep.). Läser först här att han skulle vara delaktig i beslutet om att ställa in. Hoppas att du Henrik läser detta här, hade jag hört detta när jag var på plats så hade jag självklart frågat dig personligen. Är det verkligen så? Att du föreslog att 250 racet skulle ställas in? Då var det det det sämsta du har gjort i år.
Jag vet att vi har mycket att tacka dig för men detta här var ju helt sjukt skandalöst.
Jag tycker inte illa om dig för att jag skriver detta men jag vill ändå ta upp det till diskussion.
Dom som ville köra skulle ha kört och dom som inte ville, vågade, hade råd etc. skulle ha åkt hem. Eller inte ha kommit i första taget kanske!
Vad det gäller förarna, dom som inte ville köra eller som kan tänkas gå ihop för att inte se till att det blev start... fjollor!!! (Ja, det skrev jag!)
Så lågt! Inte en ända i 125R körde omkull i racet innan. Lika förutsättningar för alla eller hur!? Självklart är jag lite "färgad" då jag såg fram emot att få se min vän och kollega Per Gustavsson köra. Ni kan inte fatta vad synd jag tycker om honom. Hyra en hoj, lägga en hel helg i regnet, håna dom andra i 250 på träning och tidskval för att sedan bli ståendes utan race! Jag vet hur han hade sett fram emot dennna helg och jag är övertygad (efter att ha sett honom köra) att han kunde bjuda på bra race med eventuell pallplats. Sen kan jag ju berätta att det kostade honom ca 30.000 kr...
Jag kan ju inte begripa hur man som förare kan åka till ett SM, köra träning och kval i ösregn för att sedan bojkotta racet för att det e grus/sand på partier av banan... Det måste ju trots allt vara bättre än ösregn.
Självklart tycker jag oxå att det är IDIOTI att lägga Super Motard innan RR klasserna, tycker till och med att det hela är dåligt överhuvudtaget! Och JA, jag gillar Super Motard men inte så här.
Nu till er förare igen, om min var delaktiga i att 250 ställdes in och läser detta här, jag ser fram emot era (bort)förklaringar. Jag väntar...
Kristoffer
.