Skandal på Knutstorp?

Status
Ej öppen för fler svar.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
björn.e skrev:
2373680 Hur var det innan motarderna då? Hade vi mer tid? Nej det hade vi inte för då var det sidovagn och allehanda andra klasser. Det kommer alltid vara thigt med tid, för arangören vill ha dit så många som möjligt för att få in pengar. Men jag tror att Motard kan bryta av det eviga åkandes med RR hojar som Svensson tröttnat efter 2 timmar.

björn

Varför ska vi ha Svensson kvar om han tröttnat efter två timmar? Låt honom åka hem.

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
björn.e skrev:
2373692 Just därför är det ju bra att dom körs ihopp, istället för att sno publik av varandra kan vi dela.

björn
ja hade det inte varit för motarderna så hade det varit minst 2 personer (jag och min pappa) mindre där idag.

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
chukabowa skrev:
2373687 kan bero på det pissiga vädret oxå. samt att det endast e intreserade ( o knappt det) som viste att det var tävling.

sant..men hur kan d komma 1000 betalandes till en "gräsbane-speedway" tävling som går i tibro på en åker (med kasst väder också)....där finns nog ingen som har nån anknytning knappt...så marknadsföringen lr intresset från publikhållet måste va riktigt dåligt

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
flykay76 skrev:
2373621 Skulle gärna ha hört vad Henrik Nordgren föreslog (förarrep.).

...

Sen kan jag ju berätta att det kostade honom [Per Gustavsson] ca 30.000 kr...
Om det stämmer att Nordgren var delaktig i beslutet att inte köra så måste det ju kännas extra motigt för Per att inte få starta från pole då han hyrt sin hoj av just Nordgren...

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
moroder skrev:
2373701 sant..men hur kan d komma 1000 betalandes till en "gräsbane-speedway" tävling som går i tibro på en åker (med kasst väder också)....där finns nog ingen som har nån anknytning knappt...så marknadsföringen lr intresset från publikhållet måste va riktigt dåligt
tja du. speedway e lite mer folkligt. där e action o man ser allt som händer. RR e skittråkigt om man inte vet lite om förare mm. har en polare som inte förstår att man kan kolla på det. "dom kör ju bara runt på en bana o inget händer." höjdpunkten är ju om nån vurpar. speedway är ju en sån grej som pappor tar med sin a barn på. o dom kan se o förstå vad som försigår.

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Måste hålla med Björn att det verkar som att alla lägger mer energi på att skälla på de andra klasserna än att verka i sina klubbar för att få lite mer pr.
Tänk OM det vore så att all den här energin lades på rätt saker då hade det blivit betydligt bättre för alla som höll på med RR och supermotard.
Jag säger bara ge upp med att skäll på varandra ingen kommer vinna i denna diskussionen. Starta en ny tråd istället där ni försöker ta fram förslag till hur sporten ska utvecklas. Enligt mitt personliga tycke så beter ni er värre än småungar som håller på och bråkar om vem som har coolaste farsan!:rolleyes:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
sportarn skrev:
2373724 Måste hålla med Björn att det verkar som att alla lägger mer energi på att skälla på de andra klasserna än att verka i sina klubbar för att få lite mer pr.
Tänk OM det vore så att all den här energin lades på rätt saker då hade det blivit betydligt bättre för alla som höll på med RR och supermotard.
Jag säger bara ge upp med att skäll på varandra ingen kommer vinna i denna diskussionen. Starta en ny tråd istället där ni försöker ta fram förslag till hur sporten ska utvecklas. Enligt mitt personliga tycke så beter ni er värre än småungar som håller på och bråkar om vem som har coolaste farsan!:rolleyes:

Jag tror det fanns en sån tråd, som Swedie startade. Där har det också diskuterats massor. Fast mest vilka klasser som ska köra ihop nästa år.
Därav den ständigt återkommande diskussionen med motard/RR :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
björn.e skrev:
2373656 Har det blivit mindre publick? Har motarderna förstört din fina sport? Jag kan inte se hur motarderna kan skyllas för allt. Det måste väll vara dom som arangerar tävlingen som ska fixa sånt här? Varför är motarderna sånt stort "hot" mot RR. Vad gör det om dom kör med oss vem far så illa av det?

björn
Jag vet inte riktigt hur du läst in det i mitt inlägg? :va Jag trodde det var uppenbart att det inte är lätt att samarrangera om två av tre tävlingar får problem och den tredje klarar sig p g a gynnsam banläggning och tur med vädret.

Dock ställde jag en relevant fråga om publiken, har du något svar på det?

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Man kan ju fråga sej vad skillnaden är mellan exempelvis en SM-tävling i motocross och en SM-tävling i RR och motard.. På motocrosstävlingar, i alla fall här i Västerås, kan det vara 100-tals betalande i publiken, medans motard och RR bara har en handfull. :va
För att inte tala om speedway.. Fulla arenor i princip varje tävling.
Det måste ju ha med marknadsföringen att göra. Jag själv är inte direkt intresserad av speedway, men däremot ser man annonser m.m. inför tävlingar.
Jag har, tror jag, aldrig sett en annons eller reklam för en RR-tävling eller motardtävling överhuvudtaget. Förutom här på sporthoj då.
Pengar för annonsering är såklart ett problem, men nåt måste väl ändå göras om man vill ha publik.
Plus att motard och RR tillsammans är nog en utmärkt idé om man kan få det att funka banmässigt. (slippa grus/lera/sand för RR-förarna)
Håller med dom som säger att det blir lite trist att bara titta på RR-hojar som "åker runt runt utan att det händer nåt". Det blir mer action och omväxling med lite olika stilar.

Hoppas att det går att lösa i framtiden, och att publiken börjar komma och kika. Både för publikens skull, att få uppleva racing på nära håll, och för förarnas skull, att kunna få sponsorer för att kunna satsa.
Ingen publik eller massmediabevakning = inga sponsorer. :fakta

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Neutral skrev:
2373730 Jag vet inte riktigt hur du läst in det i mitt inlägg? :va Jag trodde det var uppenbart att det inte är lätt att samarrangera om två av tre tävlingar får problem och den tredje klarar sig p g a gynnsam banläggning och tur med vädret.

Dock ställde jag en relevant fråga om publiken, har du något svar på det?

Jag tror inte det har kommit mer publik, jag vet inte men jag tror inte det. Jag tor å andra sidan inte motard har skrämt bort någon publik heller.

Hur var det med sidovagnarna gick det smidigt? Jag är övertygad om att det går att sammköra båda klasser utan större problem. Anläggningarna ser ju först nu vilka problem som finns och då kan man väll sålika rätta till dessa eller?

björn.e

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
SuperKnutte skrev:
2373751
Hoppas att det går att lösa i framtiden, och att publiken börjar komma och kika. Både för publikens skull, att få uppleva racing på nära håll, och för förarnas skull, att kunna få sponsorer för att kunna satsa.
Ingen publik eller massmediabevakning = inga sponsorer. :fakta

Nu vet arrangörerna att det kanske är bäst att lägga motarderna i slutet, just för att de kan få med sig sand/grus/lera på asfalten.
2007 blir också en spännande säsong. Bara det finns något beslut innan säsongen börjar så att man vet :)

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Som en av de få betalande på detta tempofattiga spektakel måsta jag säga att supermotarden var riktigt rolig att se med vinnaren i openklassen som största behållning, han bjöd på publikfriande åkning som hette duga. Dock bör de kanske läggas sist eftersom det inte bör vara en nyhet att de drar upp skit på banan. Tycker det var sorgligt dock att 250 räserna uteblev när både 125 räjser och superbike kunde köra...

Fråga: Hur kan det vara så lite publik på en sm-deltävling som ligger i ett så stort upptagningsområde som västra skåne med flera större städer i närheten? Är RR utedöende i skåne? det verkade få funktionärer runt banan, ingen publik och ingen reklam enligt min kompis boende i området i media om att det är en sm-tävling denna helg

Tätfighten i 125 räjser bör ockå omnämnas då den var riktigt rolig att se.

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Bikerbitch skrev:
2373763 Nu vet arrangörerna att det kanske är bäst att lägga motarderna i slutet, just för att de kan få med sig sand/grus/lera på asfalten.
2007 blir också en spännande säsong. Bara det finns något beslut innan säsongen börjar så att man vet :)

Jag för min del tycker nog att man ska varva lite RR och motard under dagen. Just för omväxlingens skull. Som någon sa tidigare, RR-publiken kanske går hem innan motardracet annars, och missar något dom kanske skulle gilla.
Det borde faktiskt gå att lösa på relativt enkelt sätt. Som ytterligare någon tidigare sa, lägg några snabba höger och vänstersvängar direkt efter ickeasfaltspartiet, och vips rensas däcken från sand etc.. En enkel sopanordning på en liten traktor är ju ett komplement utöver det. Eller i värsta fall, 10 sopkvastar och 10 frivilliga "sopor". :rolleyes:
Hur som helst, nog fan ska det funka att köra ihop.

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Hårding skrev:
2373765 Som en av de få betalande på detta tempofattiga spektakel måsta jag säga att supermotarden var riktigt rolig att se med vinnaren i openklassen som största behållning, han bjöd på publikfriande åkning som hette duga. Dock bör de kanske läggas sist eftersom det inte bör vara en nyhet att de drar upp skit på banan. Tycker det var sorgligt dock att 250 räserna uteblev när både 125 räjser och superbike kunde köra...

Fråga: Hur kan det vara så lite publik på en sm-deltävling som ligger i ett så stort upptagningsområde som västra skåne med flera större städer i närheten? Är RR utedöende i skåne? det verkade få funktionärer runt banan, ingen publik och ingen reklam enligt min kompis boende i området i media om att det är en sm-tävling denna helg

Tätfighten i 125 räjser bör ockå omnämnas då den var riktigt rolig att se.
vem ska komma om ingen vet att det är tävling?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Gondala skrev:
2373485 jag vet inte vilka som klagade. men speakern sa att han som låg först i mästerskapet (som även hade pole) var besviken och jag tror inte precis att de som kvalade bra, ville ställe in loppet?
Om man har pole har man ju kvalat bra eller hur? Hans som leder mästerskapet hade inte pole...
Att speakern säger att en förare är besviken betyder ju inte det att han ensam kan ställa in racet.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Inte kul att se vissa som kastar paj i denna tråd.

Innan jag hört anledningen till varför 250 ställde in tänker jag inte uttala mig om det alls. Om ens då, då det egentligen inte berör mig och andra visade ju att det gick köra.

Men, visst va det skit korkat att låta oss köra innan. Vem som helst hade kunnat räkna ut att det skulle bli som det blev. Men det här hoppas jag ingen skyller på förarna. Ansvaret för detta ligger helt hos Hyllinge MS, ingen annan.
Sen vill vi givetvis inte köra sist. Just pga. hur det blev på Anderstorp, som vissa här säger gick jätte bra. Nu va där många sura miner även pga av det skandalöst dåliga banan, men att korta ner våra heat då så som det blev va verkligen inte bra. Varför skulle vi få ge efter en gång till? Hade ni tyckt det vara ok att korta ner heaten i era SM(!)-klasserna till hälften för att supermoto garanterat skulle få hinna köra sist på dagen? Det här va dessutom våran sista deltävling där det korades 2 st svenska mästare idag.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Olof Eriksson skrev:
bla.bla.bla.

Det var min flame för veckan det.

Hoppas innerligt att vi slipper åka med någon annan nästa år, vem man än åker med ska det grinas. Skärpning motard och skärpning RR, tycker ni de e orättvist så åk till norge, finland, danmark eller tyskland å kör. De flesta av er har närmare dit än jag har till en svensk tävling.
Flame är ju nödvändigt....tillför tråden en massa.

Det är ju inte bara RR-förarna som har klagat. Tycker motardforumet är överfullt med klagomål över samarbetet så jag förstår inte varför enbart RR-förarna ska dra utomlands och köra...

Barrett skrev:
2373821 Inte kul att se vissa som kastar paj i denna tråd.

Innan jag hört anledningen till varför 250 ställde in tänker jag inte uttala mig om det alls. Om ens då, då det egentligen inte berör mig och andra visade ju att det gick köra.

Men, visst va det skit korkat att låta oss köra innan. Vem som helst hade kunnat räkna ut att det skulle bli som det blev. Men det här hoppas jag ingen skyller på förarna. Ansvaret för detta ligger helt hos Hyllinge MS, ingen annan.
Sen vill vi givetvis inte köra sist. Just pga. hur det blev på Anderstorp, som vissa här säger gick jätte bra. Nu va där många sura miner även pga av det skandalöst dåliga banan, men att korta ner våra heat då så som det blev va verkligen inte bra. Varför skulle vi få ge efter en gång till? Hade ni tyckt det vara ok att korta ner heaten i era SM(!)-klasserna till hälften för att supermoto garanterat skulle få hinna köra sist på dagen? Det här va dessutom våran sista deltävling där det korades 2 st svenska mästare idag.
Jag skulle tippa på att en av anledningarna till missnöjet var att racen i SM-klasserna 125R, 250R och NSBK kortades pga alla problem under evenemanget.

flugan skrev:
2373547 Vem är förrarepresentat? Är det en funktionär eller en som deltar i racet?
Hur väljer en klass att inte köra? Struntar 75% i att åka upp till start?
Henrik Nordgren är förarrepresentant för Roadracingöfrarna. Vet ej hur det gick till rent praktiskt.

flugan skrev:
2373547För övrigt tycker jag det är trälit när RR-piloter ska kasta skit på Motard-piloter å vice versa. Om inte RR och Motard fungerar ihop på samma bana är det väl knappast den enskilda sporten eller utövarnas 'fel'.
DFet är skittrist men tyvärr svårt att få bukt med på internet. FOlk har en tendens att vara lite stöddigare här än på "riktigt", säkert jag också.

Drkosmos skrev:
2373609 Kommer helt klart att prioritera motaderna mer än racerna i framtiden, om det ska vara sånt gnäll ifrån vissa.
Trodde vi med mc intresse skulle hålla ihop och göra så bra reklam så det lockar mer folk till banorna.
Men tydligen är det "bara" vissa inbjudna som ska få hålla på med detta.
För dom som bjöd på mest racing var hel klart motardracen.
Vilken underlig tolkning. Det gnälls i bägge läger över sammanslagningen, kika lite i motardforumet.
Jag tror att förarbojkotten, om det nu var en sådan, mest är riktafd mot arrangören pga en massa olika orsaker som även går bakåt i tiden.

björn.e skrev:
2373656 Har det blivit mindre publick? Har motarderna förstört din fina sport? Jag kan inte se hur motarderna kan skyllas för allt. Det måste väll vara dom som arangerar tävlingen som ska fixa sånt här? Varför är motarderna sånt stort "hot" mot RR. Vad gör det om dom kör med oss vem far så illa av det?

björn
Enligt mig såg det bra ut på pappret men har väl inte slagit väl ut i praktiken. Angående publiktillströmningen så talades det från en del motarhåll om att de hade 4000 besökare på sina egna tävlinga roch att RR garanterat skulel vara de som tjänade mest på samarbetet.

Last edited:

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
Gustav O skrev:
2373819 Om man har pole har man ju kvalat bra eller hur? Hans som leder mästerskapet hade inte pole...
Att speakern säger att en förare är besviken betyder ju inte det att han ensam kan ställa in racet.

nej jag tog fel :hihi
men du förstår hur jag tänker? å så 125r å sb kunde köra utan problem, ingen som var ens nära på att vurpa. tycker så synd om dessa 250 räjser förare som ville köra :(

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom