Skandal på Knutstorp?

Status
Ej öppen för fler svar.

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
Mina damer och herrar, lösningen på detta problem är mycket enkelt och ni har haft det framför ögonen hela tiden: Lösningen heter streetfighter SM!
Jag har kört mycket gocartbana med min, och även en del grusväg och det funkar klockrent!
Blir garanterat ett publikfrieri av stora mått om en sådan klass finns!

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Det var en jäfla sandlåda den här tråden. Varför måste några tjatrövar inta försvarsställning och hävda sin typ av fetishims som bättre än den andres? Barnrumpor som helt saknar sakliga grunder och kan inte ens se fakta om det så skulle tryckas ner i halsen på dem!!

Kan man inte bara konstatera att det inte har fungerat, kommer inte att fungera nästa år heller, och hoppas på att vi separerar Motard och RR igen (som vi gjorde redan på 90-talet och om jag inte minns fel, även på slutet av 80-talet?).

Motard älskar grus och för RR är grus likvärdigt med att spola banan med olja. Att ens försöka sammanföra dessa två grupper är nästan omöjligt om man inte har två separata banor. Lite som att ha fotboll i periodpauserna på hockey. Skruvdobb på is måste vara en höjdare och klart likställt med slicks och RR-hoj på blöt lera! ;o)

Hoppas att Svemo tar sitt förnuft till fånga och inser att det här experimentet inte fungerade tillräckligt bra för att få fortsätta.

...Fast skulle inte tråden handla om hur dåligt Hyllinge organiserat sin tävling med brist på resurser, funkisar och allmänt dålig planering?

Last edited:

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Det handlade inte i första hand om RR kontra Motard som man kan tro om man läser tråden, det handlar om en USELT arrangerad Race helg.

Det var kaos ifrån början till slut, det saknades funktionärer, och de som placerats ut verkade inte ha grepp på sina uppgifter, eller hade inte fått tillräckligt tydlig information.
Man hade inte koll på de avåkningar som skedde, direktiv från ledning saknades lika mycket som solen.

Jag vill inte lägga skulden på de som kämpade som fotfolk, detta var i första hand en ledningsmiss av grov kaliber, är det så att man inte har frivilliga funktionärer så får man köpa tjänsten, inte vara profithungrig och snåla in på det mest visentliga.
Man tjänar som arrnagör en slant på ett sådant här arrangemang, och då har man faen en skyldighet till att leverera, kan då inte låta bli att tillägga att den här tävlingen är den dyraste för säsongen.
Vidare verkade som om arrangörerna glömt bort en viktig del......Förarna är deras betalande kunder, man behandlar inte en kund på det viset som skedde i helgen.

smell the smoke

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda CBR 600 RR
Håller med dig. Har läst lite i denna tråd och verkar kunna konstatera att det återigen är resultatet av kassa arrangörer. Att kasta skit på varann pga vilken klass man kör är rent trams. SM-serien behöver en uppryckning! Jag ställer frågan. Skulle detta kunna hända på en SO-tävling??? Förmodligen inte! :arsele

Don Quixote skrev:
2373958 Jag tycker det är fantastiskt märkligt och dåligt att vi förare ska kasta skit på varandra på grund av att vi åker på olika typer av hojar. Kalla varandra för låssas-räsers osv osv. Va fan är det frågan om?

Problemen som har uppstått har med arrangemangen att göra och knappas att den ena typen av rejsing är coolare än den andra...

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
flykay76 skrev:
2373621 Det finns så mycket otrevliga ord att säga om skandalen på knudan idag. Ska försöka att bara säga sådant som jag kan stå för.

Tyvärr hörde jag inte vad som sades innnan 250 racet. Skulle gärna ha hört vad Henrik Nordgren föreslog (förarrep.). Läser först här att han skulle vara delaktig i beslutet om att ställa in. Hoppas att du Henrik läser detta här, hade jag hört detta när jag var på plats så hade jag självklart frågat dig personligen. Är det verkligen så? Att du föreslog att 250 racet skulle ställas in? Då var det det det sämsta du har gjort i år.
Jag vet att vi har mycket att tacka dig för men detta här var ju helt sjukt skandalöst.
Jag tycker inte illa om dig för att jag skriver detta men jag vill ändå ta upp det till diskussion.

Dom som ville köra skulle ha kört och dom som inte ville, vågade, hade råd etc. skulle ha åkt hem. Eller inte ha kommit i första taget kanske!

Vad det gäller förarna, dom som inte ville köra eller som kan tänkas gå ihop för att inte se till att det blev start... fjollor!!! (Ja, det skrev jag!)
Så lågt! Inte en ända i 125R körde omkull i racet innan. Lika förutsättningar för alla eller hur!? Självklart är jag lite "färgad" då jag såg fram emot att få se min vän och kollega Per Gustavsson köra. Ni kan inte fatta vad synd jag tycker om honom. Hyra en hoj, lägga en hel helg i regnet, håna dom andra i 250 på träning och tidskval för att sedan bli ståendes utan race! Jag vet hur han hade sett fram emot dennna helg och jag är övertygad (efter att ha sett honom köra) att han kunde bjuda på bra race med eventuell pallplats. Sen kan jag ju berätta att det kostade honom ca 30.000 kr...

Jag kan ju inte begripa hur man som förare kan åka till ett SM, köra träning och kval i ösregn för att sedan bojkotta racet för att det e grus/sand på partier av banan... Det måste ju trots allt vara bättre än ösregn.

Självklart tycker jag oxå att det är IDIOTI att lägga Super Motard innan RR klasserna, tycker till och med att det hela är dåligt överhuvudtaget! Och JA, jag gillar Super Motard men inte så här.

Nu till er förare igen, om min var delaktiga i att 250 ställdes in och läser detta här, jag ser fram emot era (bort)förklaringar. Jag väntar...

Kristoffer

.

Två timmar innan vårt race så var jag av den åsikten att vi inte borde köra! När det ropades "line up" så var jag sent ute, slängde på mig utrustningen och rullade bort till klungan som stod vid utsläppet. Jag var HELT inställd på att köra och ville köra. Jag stod längst bak i klungan bredvid Mårtensson (som jag antar också var inställd på race) och väntade på att bli utsläppt. Från där vi stog såg man inte grinden och jag såg aldrig att Stensmo rullade ut. Hur gör du när du om du står längst bak och väntar? Jo du kör när du märker att de andra kör, vilket var det jag väntade på. Jag uppfattade aldrig att grinden faktiskt var öppen utan stod istället och svor åt att de hade ropat fram oss men dröjde med att släppa ut oss. Helt plötsligt vänder några om och då förstår jag att det blev inställt! Då kändes det jävligt surt och nu känns det jävligt surt!

Nordgren har aldrig sagt att vi inte borde köra, han tyckte att vi skulle köra!

G:sson körde bra och hade garanterat kommit på pallen, men han hånade ju knappast oss på kvalen! Första kvalet var torr/blött och om du tittar på den resultatlistan så ser du att den inte riktigt är representativ. På andra kvalet som kördes i regn var Andreas 1 sekund snabbare än vad G:sson körde dagen innan i regn. På Warm-Up så var tom jag snabbare än G:sson i regnet!

G:sson har lagt ut en jäkla massa pengar på detta race och jag förstår till 100% att han är sjukt besviken, men vi andra har också lagt ut en del pengar och det är både över och under 30k.

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Hoj
Husqvarnor
Gottis skrev:
2373305 jaha du menar Avdankade Cross och RR förare som är slut i sina gamla sporter :pannkyss

Tydligen räckte det som avdankad Crossförare att vinna Superbike:arsele

Last edited by a moderator:

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Då kär han i från dig lätt med sin 450cc crossmaskin
sandstream skrev:
2373541 Troligtvis inte, om du inte har en jäkligt tyst motard.
Nästa år sänker de bullergränsen för att slippa problem med grannarna och motarder och Ducatis ligger illa till.
(Var där förra fredagen och pratade med en av killarna som äger banan som passade på att mäta oss).

Men jag antar att du hade tänkt att köra ifrån mig med din motard.
Det klarar du lätt om du kör under 59 sekunder :pannkyss

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Är det kanske dags att städa denna tråden? Kan vi hålla oss till diskussionen om skandalen på knudan och skippa RR_Motard-diskussionen? Starta en egen tråd om det så kan ni fortsätta att kasta skit där.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Det snackas genom hela tråden om att vi skulle kört sist. Jag fattar inte rikrigt... Det var ju det vi gjorde:confused:
Sist före uppehållet mitt på dan och sist på dagen. Det vi (tror alla SMSM håller med) tycker är kass är att om det strular under dagen med skador eller haverier (som på lördagen i R600) så riskerar vi att inte få köra alls eller som på Anderstorp köra 1/3 av våra rejs. SM-rejs. På Anderstorp hade vi dessutom bara 20min mellan våra heat. Det var fler än jag som gick ut på andra rejset med inte 100% utrustning pga för kort tid.

En lösning på hela problemet hade varit att låta oss köra första rejset enbart på asfalt helt utan grus på banan. Sista rejset hade sen kunnat få gå på den rätta banan. Tråkig lösning men kanske bättre än att tvingas ställa in andra klasser, nu känner inte jag till hela sanningen om varför 250R inte körde eller de tidigare dispyter som verkar funnits med HMS.

En annan lösning hade varit att göra som på Sviestad där bansträckningen för oss gör att risken att vi drar ut grus minimeras PLUS att det ev. grus vi drar ut ligger mitt på en raka. Problem solved.

Nu tycker jag vi slutar klaga på varann och istället försöker skapa bättre klimat för MC-SPORT i landet.

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
oscar skrev:
2374458

G:sson körde bra och hade garanterat kommit på pallen, men han hånade ju knappast oss på kvalen! Första kvalet var torr/blött och om du tittar på den resultatlistan så ser du att den inte riktigt är representativ. På andra kvalet som kördes i regn var Andreas 1 sekund snabbare än vad G:sson körde dagen innan i regn. På Warm-Up så var tom jag snabbare än G:sson i regnet!

G:sson har lagt ut en jäkla massa pengar på detta race och jag förstår till 100% att han är sjukt besviken, men vi andra har också lagt ut en del pengar och det är både över och under 30k.

Det var bra att läsa att Henrik inte tog något avgjörande beslut då, tack för infon. Jag menar att det är rätt lustigt att Per kunde köra så bra i förhållande till er i er klass och med en hyrd hoj. Trodde inte att han skulle "göra det så enkelt". Det var det som jag syftade på när jag skrev "hånade". Men det tror jag att du förstod. Jag vet ju mycket väl att du t.ex. var snabbare på warm-upen, vi pratade ju om det strax efter i bandepån...
Deuustom hade jag sett fram emot att få se dig på pallen och tror att du hade ett av dom bästa utgångslägena för en vinst dän här säsongen.
Så jag förstår att du oxå e missnöjd.

Så här i efterhand retar jag mig på att Per inte stog i ledet som dig istället för i bandepån, kanske han hade "gjort liv" när det skrevs på listor som Pålle skrev... föresten, om det skrevs på listor, anade inte du att "nått va på gång"?

.

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Magoozi skrev:
2373420 Motard och RR kan väl gå ihop, bara man planerar lite bättre? Lägger motard racen sist på schemat exempelvis.

Första gången jag motard live i dag och jag måste säga att det var grymt ballt att se. Men trots allt så rockar RR mer.

Skulle nog vilja säga att det är heltklart en arrangörsmiss. Hade dom lagt ut stenmjöl på offroadpartiet så hade inte problemet med skit på banan funnits. Håller till fullo med att måste ha varit ett helvete för RR-förarna och köra med det på banan.(men vi fick köra vårat sista kval med en massa olja på banan som RR-förarna hade släppt ut på banan.) Men jag hörde inte en massa gnäll ifrån supermotoförarna för det.Alla jag pratade med tyckte att det var lika för alla.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
oscar skrev:
2374458 Två timmar innan vårt race så var jag av den åsikten att vi inte borde köra! När det ropades "line up" så var jag sent ute, slängde på mig utrustningen och rullade bort till klungan som stod vid utsläppet. Jag var HELT inställd på att köra och ville köra. Jag stod längst bak i klungan bredvid Mårtensson (som jag antar också var inställd på race) och väntade på att bli utsläppt. Från där vi stog såg man inte grinden och jag såg aldrig att Stensmo rullade ut. Hur gör du när du om du står längst bak och väntar? Jo du kör när du märker att de andra kör, vilket var det jag väntade på. Jag uppfattade aldrig att grinden faktiskt var öppen utan stod istället och svor åt att de hade ropat fram oss men dröjde med att släppa ut oss. Helt plötsligt vänder några om och då förstår jag att det blev inställt! Då kändes det jävligt surt och nu känns det jävligt surt!

Låter som hela grejen var ett missförstånd alltså..? Nordgren rekommenderade att man skulle köra och alla/de flesta/några ställde upp och Stensmo körde ut. Följde ingen Stensmo då? Var det inte funktionärer på plats vid utsläppet som vinkade ut er eftersom? De som vände om efter en stund vad hade de fått för info?

Hehe, ju mer info man får desto fler frågor har man. :D

PS. De som är moderatorer får gärna rensa inlägg som hoppar på den ena sporten utan att handla om tävlingen i sig.

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Neutral skrev:
2374565 Låter som hela grejen var ett missförstånd alltså..? Nordgren rekommenderade att man skulle köra och alla/de flesta/några ställde upp och Stensmo körde ut. Följde ingen Stensmo då? Var det inte funktionärer på plats vid utsläppet som vinkade ut er eftersom? De som vände om efter en stund vad hade de fått för info?

Alla körde fram till utsläppet utom Per för han stod redan utanför grindarna. De flesta stängde av motorerna, delvis eftersom de inte visste vad som skulle hända och hur lång tid det skulle ta, några säkerligen för att de var fast beslutna om att inte köra. Alla som inte blundade såg Stensmo köra ut. Han körde från vänstersidan av ledet, framför alla och ut genom grindarna på sin metallic blåa Honda med gula Honda-vingar. De enda som hade sina motorer igång var Calle Torsell och Anders Kihlander. Jag gick med Nordgren när han frågade förarna vad förarna tyckte, som jag skrev innan var det INGEN av dem som jag hörde/såg som sa rakt ut att de ville köra. Om någon nu ville så varför körde dem inte ut, och varför manade de inte de andra att köra... Jag sa till Nordgren att han borde fråga de två som hade motorerna igång eftersom de tydligt visade att de tänkt köra. Vad de svarade vet jag inte. Men efter det så vände ett par sina hojar och började gå tillbaka. De andra följde efter.

Förarna visade sitt missnöje. Dom tog ett beslut, om än jävligt passivt. Det får dem stå för tycker jag. Dem ska inte bära något hundhuvud och bli kallade saker av andra förare eller av Eva Gödke. Istället är det Hyllinge MS som ska skämmas för årets sämsta arrangemang. Som jag skrev innan så kunde lika gärna något hänt. Då hade diskussionen varit helt annan! Då hade man varit efterklok och givetvis hade HMS så varit tvungna att erkänna att det var fel att köra vidare. Istället för att hylla förare för att de vägrar ställa upp i ett onödigt farligt race så kastas det skit på dem. Tydligen är det fel att tänka efter före, trots att man ALLTID klagar som fan när något väl händer och påstår att detta borde man ha sett innan.

Jag engagerade mig i detta eftersom jag tycker att man ska ta ställning, och stå för sin åsikt. Oavsett om det är rätt eller fel beslut som tagits. Det gäller inte bara ett race, utan alla framtida race. Visar man inte vad man tycker så förstår inte arrangörerna det. Förarnas och funktionärernas säkerhet ska gå framför allt annat.

En förare som var lättad efteråt var Sonni Harms. Hans olycka förra året på Linköping har nog fått honom att tänka lite annorlunda, han deklarerade tydligt att ingenting är viktigare än säkerheten. Jag hade inte velat vara Eva Gödke om racet körts och Sonni vurpat och sargat benet en gång till, vilket hade inneburit att han med säkerhet aldrig mer hade suttit på en hoj. Då hade hon nog fått smaka på dansk dynamit...
En annan förare som engagerade sig var Jimmy Lindström i Superbike. Han var "död" på Knutstorp innan de fick igång hans hjärta och andning efter kraschen 2004.

Varför ska det alltid behövas olyckor för att folk ska förstå??

/Joakim

Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
flykay76 skrev:
2374541 Det var bra att läsa att Henrik inte tog något avgjörande beslut då, tack för infon. Jag menar att det är rätt lustigt att Per kunde köra så bra i förhållande till er i er klass och med en hyrd hoj. Trodde inte att han skulle "göra det så enkelt". Det var det som jag syftade på när jag skrev "hånade". Men det tror jag att du förstod. Jag vet ju mycket väl att du t.ex. var snabbare på warm-upen, vi pratade ju om det strax efter i bandepån...
Deuustom hade jag sett fram emot att få se dig på pallen och tror att du hade ett av dom bästa utgångslägena för en vinst dän här säsongen.
Så jag förstår att du oxå e missnöjd.

Så här i efterhand retar jag mig på att Per inte stog i ledet som dig istället för i bandepån, kanske han hade "gjort liv" när det skrevs på listor som Pålle skrev... föresten, om det skrevs på listor, anade inte du att "nått va på gång"?

.

G:sson är en jävel på att köra knarr och han är snabb direkt oavsett om det är en racer eller en Virago! Jag var knappast förvånad över hans placering efter kvalen…
Klart jag visste att något var på G men listan lämnades aldrig in till någon i tävlingsledningen (eller någon annan) och den gjorde då varken till eller från! Om jag hade fått göra om det igen hade jag aldrig skrivit på den även om det sen kvittade! I efterhand är det lätt att säga hur man borde ha gjort och jag önskar nu att jag stod pitlane och såg när Stensmo körde ut. Varför körde inte G:sson ut då?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har rensat tråden lite från obehörigt skitsnack som inte hör till ämnet.

Problemet är att Hyllinge MS inte borde få anordna tävling. Deras licens (eller vad dom har) borde dras in. De går med så mycket plus på dessa tävlingar att det är skandalöst att de inte kan lägga 50000 kr på att hyra personal som kan sitt jobb. De hade frivilliga från brandkåren eller vad det var som körde BIL ut på banan för att hämta hojen som låg mitt på banan i Rookie 600 rejset. De sket i den, körde först på yttern i svängen efter långa rakan, sen på innern om hojen när de kör där ifrån... nu har 5 varv gått, och ingen rödflagg. De skulle rödflaggat DIREKT, och fixat omstart inom 5 minuter. Istället tog det 30-40 minuter till omstart. Detta var början till irritation över arrangemanget...
EDIT: Eller egentligen var det 125 junior där föräldrarna kokande över att en hoj låg kvar på slutet av rakan. o sen kom det en hoj till som krascha på samma stället. INTE EN ENDA FUNKTIONÄR DÄR!!! skrattretande

Sen så inte en enda person i depån som såg till att situationen i depån blev bättre än förra året. Jag m.fl försökte i början att ställa oss rätt med tälten för att få det snyggt och göra det enklare för eventuell publik att komma in i depån och se på hojarna (som borde ställas utanför tälten så publiken vågar titta närmare). Nu var det så illa att det inte fanns några brandgator till de flesta av tälten runt halkbanan. Tänk om det skulle börja brinna ... stackars arrangör...

Det var som om ingen brydde sig om varken tävlingen förarna eller publiken. Var är engagemanget? Görs det endast för att tjäna pengar?

Att 250-räser inte åkte ut är trist och sorgligt för publiken som satt och väntade minst lika länge som förarna!! var ledsen för deras skull! Jag stod oxå och lyssnade på Superbike-gubbarna som inte ville köra och höll med att OM det är helt "sjukt halt" där ute så borde man bojkotta och bränna näsan på arrangörerna. Men jag var oxå för att åka ut några varv och känna på skiten. Så jag åkte ut, ställde mig först... försökte få lite liv i situationen. Och ja, det var "läskigare", men grepp fanns där. Dock satte det sig i huvet att man fick köra 90% istället för 110% o därav blev varvtiderna sådär...

Supermotard ÄR skitkul och ÄR bra för både publik och arrangemanget i sig, OM det går att lösa att de två grenarna inte stör varandra. Men jag tror inte det går och 2007 kommer supermoto inte köra med Roadracing igen.

Hursomhelst, där här var FARLIGT dåligt arrangerat och det sämsta jag någonsin varit på. Visserligen inte många, men jag tror många kan säga detta. Nästa år får någon annan med mindre vinst i mål arrangera tävlingen på knutstorp.

Med ny information i hand kommer jag dra igång en diskussion om nästa års form av tävlande. Hur det blir med uppdelning, klasser osv.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det var väl rätt många i supebike som också ansåg att man borde stå över?
Jimmy visade rätt tydligt att han inte ville köra på warm-upen, med diverse uppgivna tecken till övriga förare.
Damm-molnet efter superbike-starten var det sjukaste jag sett, de försvann totalt i dimman, betydligt värre än i en regn-start.
Sen vad gäller 125, det var folk som stod över där också, men när sturla och Rebien körde ut, följde alla efter, av den enkla anledningen att då blir det ju poäng-utdelning om det blir race.
Visst kan man köra under dåliga förhållanden, och man får sänka tempot, men jag tycker protesten mot den extremt dåliga tävlingsledningen var på sin plats.
Leran/dammet på banan var ju inte den enda missen, tidtagningen var under all kritik. Regelbrott, brist på funktionärer etc..
Det här var inte bara årets sämsta arrangemang, det var det sämsta rr-arrangemang jag någonsin varit på...

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Swedie skrev:
2374630
Jag stod oxå och lyssnade på Superbike-gubbarna som inte ville köra och höll med att OM det är helt "sjukt halt" där ute så borde man bojkotta och bränna näsan på arrangörerna. Men jag var oxå för att åka ut några varv och känna på skiten. Och ja, det var "läskigare", men grepp fanns där. Dock satte det sig i huvet att man fick köra 90% istället för 110% o därav blev varvtiderna sådär...

Är det meningen att man som förare ska ge sig ut och "testa" underlaget. Vad skulle du då säga om det var du som kom på att det inte funkade att köra? Ska man behöva vurpa för att det ska räknas som bevis. Och hur hårt måste man isåfall slå sig? Kanske måste man dö också, bara för att poängtera det.
Tror du då att alla andra i din klass skulle skita i att köra bara för att du tyckte att det var för dåligt fäste? Nej knappast.
Mao. Kör en ut så kör alla (utom Jörgen i 125 som var modig nog att säga att det kändes skit och att han inte hade lust att åka när det inte var 100% och därmed körde in efter warm-up lap).

Nu har jag fått sagt vad jag ska.

/Joakim

(Inget ont mot dig Swedie, använder dig bara som ett exempel)

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Supermoto skrev:
2374531 Det snackas genom hela tråden om att vi skulle kört sist.
(klipp...)
En lösning på hela problemet hade varit att låta oss köra första rejset enbart på asfalt helt utan grus på banan. Sista rejset hade sen kunnat få gå på den rätta banan. Tråkig lösning men kanske bättre än att tvingas ställa in andra klasser... (klipp)

Nu tycker jag vi slutar klaga på varann och istället försöker skapa bättre klimat för MC-SPORT i landet.
Ett mkt bra och konkret förslag :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
flykay76 skrev:
2374430 Snälla Gustav, läs mitt inlägg igen. Just vilken mening var för svår för dig att förstå? Jag ska inte behöva citera min egen text, läs igen...
Det här är inte så svårt att missförstå tycker jag.

flykay76 skrev:
2374430Tyvärr hörde jag inte vad som sades innnan 250 racet. Skulle gärna ha hört vad Henrik Nordgren föreslog (förarrep.). Läser först här att han skulle vara delaktig i beslutet om att ställa in. Hoppas att du Henrik läser detta här, hade jag hört detta när jag var på plats så hade jag självklart frågat dig personligen. Är det verkligen så? Att du föreslog att 250 racet skulle ställas in? Då var det det det sämsta du har gjort i år.

DU spekulerar i Henriks roll och kallar ett beslut som han aldrig tog för det sämsta han har gjort. Det tycker jag är att kasta skit på Henrik utan att veta vad som hänt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM