Skandal på Knutstorp?

Status
Ej öppen för fler svar.

Canoly

Guest
Trots allt....

Roadracingpubliken fick se ett riktigt rafflande race tack vare de här två grabbarna.
 

Bifogat

  • Räddare-2.jpg
    Räddare-2.jpg
    47.9 KB · Visningar: 120

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Pålle skrev:
2374615 Jag sa till Nordgren att han borde fråga de två som hade motorerna igång eftersom de tydligt visade att de tänkt köra. Vad de svarade vet jag inte.
Kihlander ville köra vet jag.
Bra skrivet i övrigt.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Gustav O skrev:
2372997 Tydligen gigantiska problem på Knutstorp. Trots torrt och solsken är banan snorhal efter rengöring av banan efter Supermotardracen, antagligen har högtryckstvättningen spolat bort allt gummi i asfalten.

125R körde endast en sekund snabbare per varv jömfört med blötan trots att det var torrt. 250R inställt och NSBK också vad det verkar.

Vems felet är kan jag inte säga men det att det är skandal och kanske nådastöten för Supermotard och RR tillsammans...

kanske en rockie fråga men varför spola banan efter motard åkarn? är de pga grus/sand?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
wdac skrev:
2374695 kanske en rockie fråga men varför spola banan efter motard åkarn? är de pga grus/sand?
Läs tråden. :)
Det var ju regn hele helgen och banan geggig av lera sand som dragits ut på asfalten.

nr12 skrev:
Det är väl inte en förklaring utan en persons syn på det hela.

Olof Eriksson skrev:
2374195 Det är manligt att köra 1000cc helt enkelt. Tråkigt att det är så få i Sverige som överhuvudtaget vågar provocera fram ett släpp på 1000cc bara.
Du verkar ju gilla att sladda. Drifting kanske är något för dig? ;)
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Pålle skrev:
2374654 Är det meningen att man som förare ska ge sig ut och "testa" underlaget. Vad skulle du då säga om det var du som kom på att det inte funkade att köra? Ska man behöva vurpa för att det ska räknas som bevis. Och hur hårt måste man isåfall slå sig? Kanske måste man dö också, bara för att poängtera det.
Tror du då att alla andra i din klass skulle skita i att köra bara för att du tyckte att det var för dåligt fäste? Nej knappast.
Mao. Kör en ut så kör alla (utom Jörgen i 125 som var modig nog att säga att det kändes skit och att han inte hade lust att åka när det inte var 100% och därmed körde in efter warm-up lap).

Nu har jag fått sagt vad jag ska.

/Joakim

(Inget ont mot dig Swedie, använder dig bara som ett exempel)
Vet inte om du såg när jag åkte ut och testade underlägget... men jag åkte och försökte låsa upp hjulet i de dåliga partierna och det var inga direkta besvär någonstans... faktiskt. När man testar underlag så testar man inte med max nerlägg eller ens i närheten av 100%. Jag krävde 5 varv för att testa skiten... fick 2 sightinglaps... det dög för att jag tyckte det var OK att köra. Det var skitigt, men inte ohanterligt. Men självklart skulle jag föredra underlag som inte ser extremt halt ut.
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Swedie skrev:
2374727 Vet inte om du såg när jag åkte ut och testade underlägget... men jag åkte och försökte låsa upp hjulet i de dåliga partierna och det var inga direkta besvär någonstans... faktiskt. När man testar underlag så testar man inte med max nerlägg eller ens i närheten av 100%. Jag krävde 5 varv för att testa skiten... fick 2 sightinglaps... det dög för att jag tyckte det var OK att köra. Det var skitigt, men inte ohanterligt. Men självklart skulle jag föredra underlag som inte ser extremt halt ut.

Jag är helt övertygad om att underlaget fungerade att åka på. Annars hade ju fler vurpat. Men jag vill poängtera att det är pinsamt att situationen uppstod, och det är för jävligt att tävlingsledningen smutskastar förare som väljer att inte vilja prova underlaget som du gjorde (vilket ju i sig inte direkt är vetenskapligt. Det är ju lägga ner i kurvorna du ska göra, inte bromsa och låsa upp hjulet.. Det går inte att simulera det på något annat sätt än att åka 100%). Det är därför jag skriver som jag gör...

/Joakim
 
Last edited:

sandstream

Guest
Finns det ingen från den arrangerande klubben som kan uttala sig om vad som hände och varför det vart som det vart?
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Gustav O skrev:
2374679 Det här är inte så svårt att missförstå tycker jag.



DU spekulerar i Henriks roll och kallar ett beslut som han aldrig tog för det sämsta han har gjort. Det tycker jag är att kasta skit på Henrik utan att veta vad som hänt.


Varken du eller jag visste om det var Henriks beslut när jag skrev det. Och om du läser mitt inlägg på svenska så borde du inte skriva som du nu gör... Jag har inga fler kommentarer till dig. Du kan följa mina åsikter i mina tidigare och kommande inlägg.


.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Gustav O skrev:
2374705
Du verkar ju gilla att sladda. Drifting kanske är något för dig? ;)
Jamen lätt, finns det för MC? Har aldrig sett det! Drifting med bil är bara fjantigt, det är aldeles för lätt.

Annars verkar ju Knutstorp med sporthoj som en rolig tävling, måste ju vara en hel del drifting där!
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Kritiken är klart befogad men kommer den fram till arrangörerna?
Hoppas att alla missnöjda hör av sig till Hyllinge för att vissa sitt missnöje för annars är väl risken stor att de blir samma visa nästa år.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
flykay76 skrev:
2374776 Varken du eller jag visste om det var Henriks beslut när jag skrev det. Och om du läser mitt inlägg på svenska så borde du inte skriva som du nu gör... Jag har inga fler kommentarer till dig. Du kan följa mina åsikter i mina tidigare och kommande inlägg..
OK... :va
Jag tycker just det var eftersom du tydligen INTE visste som det var onödigt att spekulera i Henriks roll i fjollornas beslut. Dessutom hade jag information om att det inte var Henriks beslut men det kanske är ointressant?
Förstår ärligt talat inte vad du menar med att jag inte kan läsa, borde läsa på svenska etc men det är väl för att jag inte kan läsa svenska.... :pannkyss

Olof Eriksson skrev:
2374778 Jamen lätt, finns det för MC? Har aldrig sett det! Drifting med bil är bara fjantigt, det är aldeles för lätt.
Har inte sett det så du får bli först! :tummenupp
 
Last edited:

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
oscar skrev:
2374617 I efterhand är det lätt att säga hur man borde ha gjort och jag önskar nu att jag stod pitlane och såg när Stensmo körde ut. Varför körde inte G:sson ut då?

Han stog redan i pitlane med värmarna på för att utnyttja tiden maximalt... Ett stort misstag (troligtvis, hade ju kanske inte hjälpt ändå) nu i efterhand. När han såg att Stensmo stog på gridden och anade oråd, körde han också ut (och samtidigt körde Stensmo ut i depån igen) för att sedan köra in till tornet och tävlingsledningen eller vilka som nu stog där (bl.a Eva i alla fall)

En annan sak som retar mig och som jag tycker e sjukt konstigt är följande:
(inget svar till dig Oscar utan allmänt)
Tydligen så skrevs det då en lista och det var någon typ av förarmöte. Detta stämmer väl om man läser tidigare inlägg här!?
JO, PER BLEV ALDRIG TILLFRÅGAD.
Varken om någon lista eller förarmöte. Mycket lustigt, speciellt om Henrik är förarrep. och hyr ut hoj till Per och är så engagerad i Pelles tävlingshelg!


.

.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Pålle skrev:
2374751 Jag är helt övertygad om att underlaget fungerade att åka på. Annars hade ju fler vurpat. Men jag vill poängtera att det är pinsamt att situationen uppstod, och det är för jävligt att tävlingsledningen smutskastar förare som väljer att inte vilja prova underlaget som du gjorde (vilket ju i sig inte direkt är vetenskapligt. Det är ju lägga ner i kurvorna du ska göra, inte bromsa och låsa upp hjulet.. Det går inte att simulera det på något annat sätt än att åka 100%). Det är därför jag skriver som jag gör...

/Joakim
Nä, det var därför jag ville ha 5 varv för att komma in lite i temp o testa lite. Jag testade inte bara att låsa upp bakhjulet, utan även accelerera förstås.. my bad. Men jag håller med dig oxå... :)

majtii skrev:
2374783 Kritiken är klart befogad men kommer den fram till arrangörerna?
Hoppas att alla missnöjda hör av sig till Hyllinge för att vissa sitt missnöje för annars är väl risken stor att de blir samma visa nästa år.
Svemorepresentanterna Peter Sköld (som tydligen väl vet att jag kallas "Swedie" :lol) och Kenneth Lodnert... de var båda påhoppade en hel del och om de inte tar till sig och gör sitt jobb genom att framföra majoritetens åsikter så borde de bli bortröstade genom sina klubbar (din klubb är den som röstar fram representanter för sporten). Jag tycker dock faktiskt att Peter Sköld är rätt skön o kommer göra rätt val inför nästa år (förutom med 125 junior troligen).
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
sandstream skrev:
2374754 Finns det ingen från den arrangerande klubben som kan uttala sig om vad som hände och varför det vart som det vart?
För att reda ut eventuella spekulationer och missförstånd.

Jag var INTE på plats och såg detta spektakel men...

1. Arrangören sitter knappast och surfar på SH, har man synpunkter på arrangemanget så kontaktar man arrangören.

2. Tråkigt att läsa pajkastning mellan Motard & RR.

3. Mitt bidrag till detta arrangemang inskränker sig till att sätta upp posters för att göra reklam, jag ansvarar INTE för SM tävlingen som hölls denna helg eller någon annan helg heller.

4. Dåligt väder ger dålig stämmning, funktionärsbrist börjar bli allt för vanligt hur får man ut gratisarbetande människor som vill stå i tre dagars ösregn.
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
flykay76 skrev:
2374829
En annan sak som retar mig och som jag tycker e sjukt konstigt är följande:
(inget svar till dig Oscar utan allmänt)
Tydligen så skrevs det då en lista och det var någon typ av förarmöte. Detta stämmer väl om man läser tidigare inlägg här!?
JO, PER BLEV ALDRIG TILLFRÅGAD.
Varken om någon lista eller förarmöte. Mycket lustigt, speciellt om Henrik är förarrep. och hyr ut hoj till Per och är så engagerad i Pelles tävlingshelg!

Det kallades aldrig till extra förarmöte för 250, bara för 125. Men det gav ju inget, beslutet togs ju inte i samrådan med 125-förarna vad jag vet. Läs min tidigare beskrivning.
Listan som skrevs på av flertalet förare var en önskan om att inte behöva köra. Inte något om vägran. Listan lämnades tydligen aldrig in vilket såklart borde ha skett eftersom det var meningen med den... Om Per aldrig tillfrågades var det garanterat för att man visste att det inte var lönt att fråga. Alla visste ju att Per ville köra oavsett. Jag tycker synd om honom, men ångrar inte mitt ställningstagande. Mårtensson och kanske framför allt Oscar är de stora förlorarna. De har Watz strax efter sig i tabellen, och nu har han ju inte missat något race trots att han är skadad. Han kan således köra för en SM-titel han med. Om jag bara tänkt på poäng så hade jag givetvis jagat ut Oscar på banan med blåslampa. Men jag gjorde nog snarare tvärtom.

/Joakim
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
GSXR1100R skrev:
2374850 För att reda ut eventuella spekulationer och missförstånd.

Jag var INTE på plats och såg detta spektakel men...

1. Arrangören sitter knappast och surfar på SH, har man synpunkter på arrangemanget så kontaktar man arrangören.

2. Tråkigt att läsa pajkastning mellan Motard & RR.

3. Mitt bidrag till detta arrangemang inskränker sig till att sätta upp posters för att göra reklam, jag ansvarar INTE för SM tävlingen som hölls denna helg eller någon annan helg heller.

4. Dåligt väder ger dålig stämmning, funktionärsbrist börjar bli allt för vanligt hur får man ut gratisarbetande människor som vill stå i tre dagars ösregn.

1. Skicka länken till kontoret där... de lär inte sätta kaffet i halsen om vad de läser. De fattar nog redan vad de gjort...

2. Korrekt, jag har rensat lite iaf.

4. Vädret var inte orsaken till problemet, egentligen...

och sen BETALAR man för att få bra arbetskraft.

Inte sätter man gratisarbetande 15-åringar på poster som t.ex slutet av rakan... högfartspartier m.m.

Mina åsikter... jag fick sug att dra ihop en egen cup nästa år och kanske tjäna 1000 kr på det, inte 100.000 + (300.000 förra året enligt skölden)...
 

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Furulund
Hoj
honda rs
Hyllinges vinst från förra året var 149000 kr
http://www.hyllingems.nu/index.asp?N=2106
men det framkommer inte i några handlingar som jag hittar hur stor andel av vinsten som kommer från SM-deltävlingen.
tycker också det var trist med den inställda 250r tävlingen
mitt enda rejs i år på 250
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top