Kihlander ville köra vet jag.Pålle skrev:2374615Jag sa till Nordgren att han borde fråga de två som hade motorerna igång eftersom de tydligt visade att de tänkt köra. Vad de svarade vet jag inte.
Gustav O skrev:2372997Tydligen gigantiska problem på Knutstorp. Trots torrt och solsken är banan snorhal efter rengöring av banan efter Supermotardracen, antagligen har högtryckstvättningen spolat bort allt gummi i asfalten.
125R körde endast en sekund snabbare per varv jömfört med blötan trots att det var torrt. 250R inställt och NSBK också vad det verkar.
Vems felet är kan jag inte säga men det att det är skandal och kanske nådastöten för Supermotard och RR tillsammans...
Läs tråden.wdac skrev:2374695kanske en rockie fråga men varför spola banan efter motard åkarn? är de pga grus/sand?
Det är väl inte en förklaring utan en persons syn på det hela.nr12 skrev:
Du verkar ju gilla att sladda. Drifting kanske är något för dig?Olof Eriksson skrev:2374195Det är manligt att köra 1000cc helt enkelt. Tråkigt att det är så få i Sverige som överhuvudtaget vågar provocera fram ett släpp på 1000cc bara.
Vet inte om du såg när jag åkte ut och testade underlägget... men jag åkte och försökte låsa upp hjulet i de dåliga partierna och det var inga direkta besvär någonstans... faktiskt. När man testar underlag så testar man inte med max nerlägg eller ens i närheten av 100%. Jag krävde 5 varv för att testa skiten... fick 2 sightinglaps... det dög för att jag tyckte det var OK att köra. Det var skitigt, men inte ohanterligt. Men självklart skulle jag föredra underlag som inte ser extremt halt ut.Pålle skrev:2374654Är det meningen att man som förare ska ge sig ut och "testa" underlaget. Vad skulle du då säga om det var du som kom på att det inte funkade att köra? Ska man behöva vurpa för att det ska räknas som bevis. Och hur hårt måste man isåfall slå sig? Kanske måste man dö också, bara för att poängtera det.
Tror du då att alla andra i din klass skulle skita i att köra bara för att du tyckte att det var för dåligt fäste? Nej knappast.
Mao. Kör en ut så kör alla (utom Jörgen i 125 som var modig nog att säga att det kändes skit och att han inte hade lust att åka när det inte var 100% och därmed körde in efter warm-up lap).
Nu har jag fått sagt vad jag ska.
/Joakim
(Inget ont mot dig Swedie, använder dig bara som ett exempel)
Swedie skrev:2374727Vet inte om du såg när jag åkte ut och testade underlägget... men jag åkte och försökte låsa upp hjulet i de dåliga partierna och det var inga direkta besvär någonstans... faktiskt. När man testar underlag så testar man inte med max nerlägg eller ens i närheten av 100%. Jag krävde 5 varv för att testa skiten... fick 2 sightinglaps... det dög för att jag tyckte det var OK att köra. Det var skitigt, men inte ohanterligt. Men självklart skulle jag föredra underlag som inte ser extremt halt ut.
Gustav O skrev:2374679Det här är inte så svårt att missförstå tycker jag.
DU spekulerar i Henriks roll och kallar ett beslut som han aldrig tog för det sämsta han har gjort. Det tycker jag är att kasta skit på Henrik utan att veta vad som hänt.
Jamen lätt, finns det för MC? Har aldrig sett det! Drifting med bil är bara fjantigt, det är aldeles för lätt.Gustav O skrev:2374705
Du verkar ju gilla att sladda. Drifting kanske är något för dig?
OK...flykay76 skrev:2374776Varken du eller jag visste om det var Henriks beslut när jag skrev det. Och om du läser mitt inlägg på svenska så borde du inte skriva som du nu gör... Jag har inga fler kommentarer till dig. Du kan följa mina åsikter i mina tidigare och kommande inlägg..
Har inte sett det så du får bli först!Olof Eriksson skrev:2374778Jamen lätt, finns det för MC? Har aldrig sett det! Drifting med bil är bara fjantigt, det är aldeles för lätt.
oscar skrev:2374617I efterhand är det lätt att säga hur man borde ha gjort och jag önskar nu att jag stod pitlane och såg när Stensmo körde ut. Varför körde inte G:sson ut då?
Nä, det var därför jag ville ha 5 varv för att komma in lite i temp o testa lite. Jag testade inte bara att låsa upp bakhjulet, utan även accelerera förstås.. my bad. Men jag håller med dig oxå...Pålle skrev:2374751Jag är helt övertygad om att underlaget fungerade att åka på. Annars hade ju fler vurpat. Men jag vill poängtera att det är pinsamt att situationen uppstod, och det är för jävligt att tävlingsledningen smutskastar förare som väljer att inte vilja prova underlaget som du gjorde (vilket ju i sig inte direkt är vetenskapligt. Det är ju lägga ner i kurvorna du ska göra, inte bromsa och låsa upp hjulet.. Det går inte att simulera det på något annat sätt än att åka 100%). Det är därför jag skriver som jag gör...
/Joakim
Svemorepresentanterna Peter Sköld (som tydligen väl vet att jag kallas "Swedie" ) och Kenneth Lodnert... de var båda påhoppade en hel del och om de inte tar till sig och gör sitt jobb genom att framföra majoritetens åsikter så borde de bli bortröstade genom sina klubbar (din klubb är den som röstar fram representanter för sporten). Jag tycker dock faktiskt att Peter Sköld är rätt skön o kommer göra rätt val inför nästa år (förutom med 125 junior troligen).majtii skrev:2374783Kritiken är klart befogad men kommer den fram till arrangörerna?
Hoppas att alla missnöjda hör av sig till Hyllinge för att vissa sitt missnöje för annars är väl risken stor att de blir samma visa nästa år.
För att reda ut eventuella spekulationer och missförstånd.sandstream skrev:2374754Finns det ingen från den arrangerande klubben som kan uttala sig om vad som hände och varför det vart som det vart?
flykay76 skrev:2374829
En annan sak som retar mig och som jag tycker e sjukt konstigt är följande:
(inget svar till dig Oscar utan allmänt)
Tydligen så skrevs det då en lista och det var någon typ av förarmöte. Detta stämmer väl om man läser tidigare inlägg här!?
JO, PER BLEV ALDRIG TILLFRÅGAD.
Varken om någon lista eller förarmöte. Mycket lustigt, speciellt om Henrik är förarrep. och hyr ut hoj till Per och är så engagerad i Pelles tävlingshelg!
Pålle skrev:2374855Det kallades aldrig till extra förarmöte för 250, bara för 125.
/Joakim
GSXR1100R skrev:2374850För att reda ut eventuella spekulationer och missförstånd.
Jag var INTE på plats och såg detta spektakel men...
1. Arrangören sitter knappast och surfar på SH, har man synpunkter på arrangemanget så kontaktar man arrangören.
2. Tråkigt att läsa pajkastning mellan Motard & RR.
3. Mitt bidrag till detta arrangemang inskränker sig till att sätta upp posters för att göra reklam, jag ansvarar INTE för SM tävlingen som hölls denna helg eller någon annan helg heller.
4. Dåligt väder ger dålig stämmning, funktionärsbrist börjar bli allt för vanligt hur får man ut gratisarbetande människor som vill stå i tre dagars ösregn.
Strider skrev:2374986Jag finner det intressant att så många som inte var där har så bestämda uppfattningar.
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |