Håller med...Strider skrev:2374986Jag finner det intressant att så många som inte var där har så bestämda uppfattningar.
Som sagt mkt skilda åsikter till höger o vänster...
Jag var/är av åsikten att vi inte skulle kört.
Varför? - Av två anledningar. Dels så var det säkerhetsmässigt inte helt okey. Sporten i sig är tillräckligt utmanande, att öka riskerna med ett tveksamt underlag är onödigt. En del hävdar att det inte va så farligt för alla höll sig på hjulen ? Ren tur i min värld, banan var genomgående hal, och utanför idealspår RIKTIGT hal, och det är för mig = ökade risker.
Den andra anledningen till att jag inte tycker vi borde kört är för att vi som förare gemensamt borde visat arrangören att de misskött sitt arrangemang så pass mkt att det inte var acceptabelt.
Men vi är ett gäng egotrippade förare som håller på med en egotrippad sport och kan uppenbarligen inte enas om mkt, vilket i min värld är en del utav anledningarna till att svensk motorsport inte är större än vad den är idag.
Kan tillägga att jag ändå deltog i racet trots att jag inte gillade banans skick. Jag var med i den skaran som inte ville köra, men när en del vill åka ut ändå så "kostar" det poäng i SM-tabellen att avstå... kör ingen är det lika för alla, men nu blev det inte så.
Så att gnälla i efterhand känns lite löjligt, för nu har tom jag visat arrangören att jag tyckte de gjort ett godkännt jobb i helgen, vilket inte känns kul,....