Skandal på Knutstorp?

Status
Ej öppen för fler svar.
Strider skrev:
2374986 Jag finner det intressant att så många som inte var där har så bestämda uppfattningar.
Kan säga att det sved ordentligt i ansiktet de första varven de drog förbi.
(stod i början på rakan med tavla) som dock gjordes i onödan då transpondersystemet endast uppdaterades lite som det ville.
Kunde inte ge förare placering eller annat.

En annan sak som inte har sagts så mkt om är väl just blåflagg.
Det va åtskildiga situationer det hade underlättat eller gjorts säkrare med hjälp av blåflagg.
Dessutom är det ju lite jobbigt att köra på en bana där bara idealspåret är hyffsat, kul att behöva gå ur det spåret med `fäste´ för att bromsa sig om:va

(Nu blev det lite mkt och inget till dig personligen:pannkyss)
 
Webspy skrev:
2375830 Joo.. Såg det dock framifrån.... dom som stod bakom såg lite skrämda ut.:arsele
Stod och pratade med honom innan sen när jimmy kom in och gjorde tummen ner och reporten började filma Jimmy så ropade han hey och drog ner brallorna.
Kan säga att jag förmodligen va en av dom som såg vettskrämd ut.
ingen vacker syn:arsele :D
 
Axxexs skrev:
2375689 Jag svarar inte Förarna står kvar på linupen när Eva ropar ut att det är dags att köra ut. Efter bara några sekunder när förarna fortfarande står kvar ropar Eva ut något i stil med "okej, är det så så är 250 racet inställt".

Om någon kallar 250cc förarna för fega för att dom inte vågade köra så ok! Själv ser jag det tvärtom! 250cc förarna är dom enda som någon gång vågat stå upp och visa att dom anser sig behandlade på ett sätt som inte är acceptabelt och få köra under omständigheter som hade kunnat undvikas av arrangörerna!

Precis så här uppfattade jag också det. OM man nu faktiskt skulle vilja köra så hade man inte ens hunnit slå på dödaren innan hon skrek att det inte blev något, än mindre han man springa igång hojen.

På del två svarar jag WORD! Även om det inte direkt var något jätteplanerat så var jag iaf. nöjd med att det inte blev något (om nu jag som icke-förare får uttala mig). De äldre 250-förarna tog det ansvar som 125:orna inte tog. Dvs. protesterade. Jag har full förståelse för att ett startfält med flertalet minderåriga inte har lika lätt att göra så... Men de flesta 125-förarna var ju överrens om att inte köra. Med all rätt, de fick ju "testa" fästet..

/Joakim
 
Gustav O skrev:
2376086 Tycker ingen har tjänat på samarbetet ännu, tyvärr.

Publiken!!

Som åskådare måste jag säga att supermoto är ett enormt roligt inslag i RR-tävlingarna. Men jag förstår problematiken med att de skitar ner banan.

Tycker absolut att de ska fortsätta köra ihop med RR, och då måste kanske SM-klasserna köra alla sina heat sist. Jag kommer garanterat sitta kvar på läktaren tills de har kört färdigt.

Likaväl som jag kommer kolla när 125 junior kör som vissa tycks välja bort för att de inte är snabbast på rakan.

Det är viktigt med publik i alla klasserna eftersom sponsorer pröjsar för reklam och räknar med att några ska se den.

Så lite viktigt måste det väl va att det finns publik och att de dessutom tycker det är jävligt roligt.
Kliv ur sandlådan och försök få kombinationen RR/SM att funka då det ger mycket för publiken.

EDIT: Jag var där som betalande och vet att arrangemanget inte var så lyckat, startordning, bristen på funktionärer etc. som tråden startarde med.
Men det borde inte vara nödvändigt att dela på RR/SM.
 
Last edited:
Axxexs skrev:
förarna står kvar på linupen när Eva ropar ut att det är dags att köra ut. Efter bara några sekunder när förarna fortfarande står kvar ropar Eva ut något i stil med "okej, är det så så är 250 racet inställt".
Exakt så var det tiden grinden skulle vara öppen har inte hållits
sen tror jag att alla måste vara i lineupen och inte stå med däckvärmare i bandepån för att få lite fördel mot de andra förarna då klassen ej har fått tillträde till bannan än
var det någon som lämnade in en protest?mot tävlingsledningen så kan vi få svemo`s diceplinnämd att titta på detta
denna tävling var den sämsta jag varit på sen 1988 riktigt urusel skött ska förmedla detta vidare .
 
oFFkeFF skrev:
2374645
Det här var inte bara årets sämsta arrangemang, det var det sämsta rr-arrangemang jag någonsin varit på...

Jag kan bara hålla med Filip. Det begicks fel och saker funka inte som det skulle. Det var dock positivt att det var nya toaletter och elen var stabilare än året innan (avbrott endast 4 ggr...).

Det som hände innan 250 racet var följande:

Hade bara kört ca 15 minuter totalt på helegen pga. motorproblem och hade mekat hela lördagen och var klar en timme innan start på söndag. Det enda jag visste innan jag rullar ut på line up är att det är smuts på banan men var helt inställd på att köra. Det dröjer länge innan grinden öppnas och dom flesta stänger av motorena så dom inte går varma, min är inte varm så den pluttrar vidare.
När grinden öppnas känner jag att kopplngspelet är fel så jag justerar vajern (det tar ca 20 sek) nu kommer Nordgren fram och frågar om jag vil köra, ja svarar jag. Fattar då att något är fel eftersom alla står kvar. Stänger av motorn och hör då att dom ropar i högtaleren att rejset är inställt. TOTAL SKANDAL:mad:

Att det blev som det blev är inte förarnas och absolut inte motardenas fel utan tävlingsledningens.

Jag förväntar mig ett felfritt arrangemang tills nästa gång.
 
Wheeliegirl skrev:
2375328 Du vet lika bra som nån annan att Supermoto-förarna inte har valt att köra ihop med RR. Det är således inte deras fel att du blivit "petad". De som tjänat mest på detta samarbete är ju inte Supermoto....
Vi hoppas att Svemo kan arbeta fram en bättre lösning till nästa år! :tummenupp
Vi löste i Linköping problemet med grus på banan, genom att ha en asfaltsbit efter grussträckan. Tyvärr har inte alla banor möjlighet till det. Det åligger dock arrangören att lösa sådana problem.
Det hade ju absolut varit bäst att ha Supermoto sist, men jag tror att det berodde på tv-sändningarna att detta inte gick.

Japp, klart jag vet att motard inte har valt det. Har inte skrivit någonstans att det är deras fel att vi blir petade heller. Sånt är upp till arrangören.
Men eftersom motarden kom, måste en del stå över.
Jag vet inte om RR heller har tjänat något på detta samarbete. Jag har inget emot motarder alls, det är skitskoj att köra motard! Men jag kan inte se att det har gynnat parterna på något sätt denna säsong.

Men som sagt, vi får se vad säsongen 2007 kan ge. Det kanske blir motard och RR igen. Detta år blev prövoåret, nästa kanske blir skitbra bara det planeras och arrangeras bättre :tummenupp
Självklart ska vi hjälpa varandra så gott det går om det nu blir motard och RR tillsammans igen!
 
Alicia skrev:
2376225 Snart får vi förare arrangera tävlingarna själva.....

Så blir det mer och mer hos LMS
Självklart är den absolut största delen som är aktiva under själva tävlingshelgen, men förberedelserna, reklam (vissa affischer sätts upp av förare, andra av intresserade), det många förare som är med och hjälper till.

Själv var jag besiktningschef samtidigt som jag tävlade i Andestorp, det fanns ingen som ville/kunde ställa upp.

Det är många förare som ställer upp redan idag, åtminstone i LMS, men det behövs alltid flera :)
 
GUL skrev:
2376283 Ska bli kul då att se hur många av alla dessa sporthojs-debbatörer som hjälper till då:confused:
Har du provat att vara funkis för din klubb? jag avsätter 2 helger varje säsong åt FMK, i år var jag och hjälpte till på STCC. Kul, och lärorikt:tummenupp
 
Enligt Jimmy Lindström så såg det fördjävligt ut på banan och trots hans vinst i NSB så är han av den åsikten att tävlingen inte skulle ha körts. Vi väntade in i det sista och hoppades på att fler förare i NSB inte skulle köra.. Tyvärr så rullade de fram och Jimmy kände sig tvungen att rulla med för att försvara poängen.. Han gjorde det mycket motviligt och med stor ilska. Sist han körde på knutan så höll det på att kosta han livet... Och som nybliven tvåbarnsfar (Han fick sin andra dotter på Malmös BB på lördagkväll) Så tyckte han inte alls om riskerna med skit på banan...

Jag var personligen runt och kollade banan innan de startade 125cc och den var riktigt skitig...

En annan säkerhetsskandal (som kanske är nämd tidigare i denna tråd) var att det när 125cc startade befann sig 3st funktionärer på banan i ingången till första kurvan... bärandes ett kylskåp (såg det ut som iaf) Hur fasen kan man släppa starten med folk på banan???
 
Plus att när han med den röda flaggan gick bort och lamporna tändes för start...då var en förare i 125R inte ens framme vid sin startplatta från "testvarven"
 
Gondala skrev:
2373485 jag vet inte vilka som klagade. men speakern sa att han som låg först i mästerskapet (som även hade pole) var besviken och jag tror inte precis att de som kvalade bra, ville ställe in loppet?


Mårtensson som ligger först i mästerskapet hade INTE pole, men var den förare som stod kvar längst av 250 förarna o VILLE UT o köra rejs.:tummenupp
 
Vansinne av tävlingsledaren att låta det fortsätta som det gjorde med grova säkerhetsmissar, för lite / för dåligt informerad samt okunnig personal runt banan etc.

Sparka omedelbart Eva Gödke innan någon skadar sig allvarligt eller råkar ut för dödsolycka !



Fick 250racer förarna tillbaka startavgiften ??
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top