Skatt på mc ska fördubblas, upp till 400%

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Vad blir nästa vansinne dessa idioter som styr vårt land hittar på?

Jag har en husvagn, miljöpartiet har nog inte tänkt på att det fordon som drar husvagnen förbrukar mer bränsle. Så det måste ju kunna bli en extra straffskatt på miljösvinet till husvagn.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
1,5 år kvar till valet sen ska sossejävlarna och miljönissarna ut ur maktens korridorer......

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
skattehöjningar...damagecontrol.
regeringen bara springer runt som irrande höns, det enda idioterna kan är att höja skatten.
vad jag gillade med moderaterna var att dom iallafall verkade ha någon slags spel-strategi för sverige som helhet,
lövfen.. hör honom utala retoriskt politiskt korrekta tal. men han säger ju inget av vikt, men va spelar det för roll för honom/dom, han slutar kanske vid nästa val. får nått fancy jobb, kvar står hela sverige o får bära ansvaret för deras val.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Kanske dags att sälja de två nyare hojarna och göra all körning på den gamla skattebefriade, det borde gynna miljön rejält :näsblod

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har skrivit det förut och skriver det igen, MPs orationella hat mot motorcyklar är obegripligt. Möjligen finner vi svaret om vi granskar MP's politiker typ Helldén. Det är möjligt att han försökt ta kökort och kuggat, blivit av med sin flickvän till en motorcyklist. Det går inte att räkna bort att även politiker drivs av en personlig agenda.

Våra politiker har sen många år haft principen att inte särredovisa vad pengarna går till, så visst är det så att likväl som mc-skatt fyller på försvarsbudgeten fyller det på socialbudgeten och alla andra budgetar. Alla bäckar små fyller på i alla hål (utom de i gatorna) som nu finns i Sveriges budget.

Jag har haft åtminstone två chefer som konsnylt i sthlm med ett grundmurat hat gentemot motorcyklister. Vid frågor har de inte kunnat förklara det, men det verkar i mångt och mycket vara baserat i att motorycklarna åker förbi i köerna.
Så man behöver inte ha någon personlig koppling till mc för att hata dem.

Kexfabriken

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Hoj
Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16

Jag har en husvagn, miljöpartiet har nog inte tänkt på att det fordon som drar husvagnen förbrukar mer bränsle. Så det måste ju kunna bli en extra straffskatt på miljösvinet till husvagn.

Tråkiga är att det du skriver inte är helt omöjligt :(

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
1,5 år kvar till valet sen ska sossejävlarna och miljönissarna ut ur maktens korridorer......

Dröm så länge du kan
Sossarna med MP i koppel
ersätts med
Sossarna med AKB i koppel
gissar jag.
AKB verkar jättesugen på att komma med i regeringen.
Hur spelar ingen roll.
DÖ var ju en skänk från AKB till Löven.
Och det gäller hålla sig väl med hundarna. Då skäller dom inte.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag har haft åtminstone två chefer som konsnylt i sthlm med ett grundmurat hat gentemot motorcyklister. Vid frågor har de inte kunnat förklara det, men det verkar i mångt och mycket vara baserat i att motorycklarna åker förbi i köerna.
Så man behöver inte ha någon personlig koppling till mc för att hata dem.

Märkligt av bilister att hata trafikantgrupper som minskar köer och frigör parkeringsplatser, helt utan att ta något från någon.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.

Tråkiga är att det du skriver inte är helt omöjligt :(
Snarare ganska troligt. Fast i form av en schablonskatt som läggs på bilen baserat på bilens max släpvagnsvikt. På så sätt kan man beskatta alla som inte har husvagn eller andra tunga släp också.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Märkligt av bilister att hata trafikantgrupper som minskar köer och frigör parkeringsplatser, helt utan att ta något från någon.
De tar bilistens självkänsla och saltar i dennes öppna sår av frihetsbrist när bilisten lämnas efter ståendes i kön. :näsblod

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Det är därför som jag kör så fort som det går så jag utnyttjar den tid som är kvar med privata bilar o mc innan allt blir förbjudet eller gps styrt.

Bil branschen ser ju en utveckling liknande den för smart mobiler innom ett par år o exploderar den batteri o självkörande bil marknaden så kan vi vara helt säkra på att försäkringar o skatter rusar i höjden för att få bort dom fosil drivna fordonen.

Kexfabriken

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Hoj
Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16
Snarare ganska troligt. Fast i form av en schablonskatt som läggs på bilen baserat på bilens max släpvagnsvikt. På så sätt kan man beskatta alla som inte har husvagn eller andra tunga släp också.

Det där låter precis som något de skulle kunna hitta på, alla jäkla miljöbovar som åker till återvinningen med sitt skit på släp ska ju absolut straffas.

Någon skrev tidigare "1984" (I en annan tråd inser jag nu) och man ska inte måla fan på väggen, men visst känns det mer som ett vi och dom samhälle där politiker med vilja skiljer sig från folket, samtidigt som man med andra handen skyller samhällsproblemen på folket och inte på sina egna beslut.

Dubbeltänk verkar tyvärr vara ett ledord för vissa politiker.

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Det är nog ingen djärv gissning ändå.

Under 2016 förbrukade Migrationsverket minst 73 miljarder.

Polisen och försvaret hade 2016 tillsammans en budget på 67 miljarder.

Hela den statliga inkomstskatten uppgår till 57 miljarder.

Och hur mycket mindre budget skulle polisen behövt om vi inte tagit in dessa människor i landet:)

Lägg också till hur mycket lägre försäkringspremierna skulle varit!, mindre socialbidrag, lägre utbildningskostnader då dessa ska ha hemspråk osv samt vart våra pengar skulle kunnat användas till om vi inte behövde bygga boenden till dessa människor..

Nä ett sjukt socialt experiment är vad det är istället för att skicka över pengar till hjälp på plats. Då kanske även en jäkla massa hade sluppit drunkna i medelhavet.

Last edited:

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Blandar man ihop detta med flyktingpolitik så är man antingen sjukt jävla konspiratoriskt lagd eller bara jävligt bitter.

Höjda kostnader är ju aldrig skoj, men varför tror man att just motorcyklister ska komma undan?

Offerkoftornas paradis.

Vakna upp!, pengarna är slut och har du själv märkt något där du fått mer av staten sista åren?
Nä just det, allt har blivit sämre, skola , sjukhus, äldrevård, bidrag mm.

Däremot så ökar motsättningarna för varje dag som går i landet när vi blandar kulturer från världens alla hörn.

Jag har en fråga!
Varför har det bildats länder på vårt jordklot under tusentals år???
Svaret är enkelt.
Lika språk, religion, värderingar leker bäst.
Detta struntar vi i och det kommer straffa sig ordentligt, det har vi nu börjat se men det är bara början tyvärr.

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
...Rent miljömässigt vore det ju dock betydligt mer givande att skrota bort de gamla orenade och dåligt renade bilar genom höjda skrotningspremier.
Vi motorcyklister skall nog ligga lite lågt när det gäller att prata om avgasrening.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
De flesta partier lejar PR/mediabyråer för att ta fram troligen "alternativ" fakta som passar en agenda / politik. De skiter blankt i sanningen så länge de får betalt för sin tid de lagt. Fult spel, och sådant har ökat markant på sistone med nya PR-byråer som ska slå den andra med "siffror".

Det sjuka är ju att ett parti med några % får påverka ett helt land. :gnissla

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...