Skattepengar till fotbollen

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Vårdskolaomsorg, att gnälla om slöseri av skattepengar är bara patetiskt för då finns det värre avgrundshål att gnälla om än en seriefinal i Sveriges största publiksport.

Själv tycker jag det var riktigt trevligt att AIK vann SM-guld:tummenupp...och på lördag blir det även cup-guld.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Vårdskolaomsorg, att gnälla om slöseri av skattepengar är bara patetiskt för då finns det värre avgrundshål att gnälla om än en seriefinal i Sveriges största publiksport.

Själv tycker jag det var riktigt trevligt att AIK vann SM-guld:tummenupp...och på lördag blir det även cup-guld.

Vet du vad som är ännu mer patetiskt? Att tycka att det är ok att bete sig som en flock apor bara för att det råkar finnas annat som kostar mer än polisinsatsen som krävs för att dessa lågpannade individer ska få roa sig med sin folksport.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Inför gårdagens match hade polisen utökat bevakningen till en nätt kostnad på två miljoner...

Jag tycker förortsligister som kastar sten skall nackskåttas eller utvisas diRäkcT! Däremot tycker jag att man måste ha lite överseende med de som kravallar och misshandlar motståndare i sitt fotbollslags namn.

Last edited:

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Jo, så är det såklart. Arrangörerna kan ju knappast ansvara för vad människor tar sig till på vägen dit eller på vägen hem.

Det var väl inte riktigt så polisen sade när de hoppade av barkaby körningarna.
Snarare tvärt om att iomed att det kördes på andra platser så lade man ner den biten.

Men det är klart fotboll, ja då skall det kastas in miljonbelopp.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Vet du vad som är ännu mer patetiskt? Att tycka att det är ok att bete sig som en flock apor bara för att det råkar finnas annat som kostar mer än polisinsatsen som krävs för att dessa lågpannade individer ska få roa sig med sin folksport.

Ehhh ok...bitter. Var skrev jag att det var OK att bete sig som en flock apor:confused:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Ehhh ok...bitter. Var skrev jag att det var OK att bete sig som en flock apor:confused:

Extrakostnaderna vid högriskmatcher beror enbart på att sk supportrar beter sig som just apor. Dessa kostnader ska man enligt dig inte gnälla på då det finns annat som kostar mer. Slutsatsen får du dra själv.

Och bitter är nånting helt annat. Jag antar att du menar att jag skulle bry mig om hur matchen slutade.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Äh, Blåvitt fick lägga nästan en mille på säkerheten igår. Sen står det två snutar och någon låtsasvakt där gnagarna ska storma in efter slutsignalen. :va Klart de ska storma planen men om man verkligen hade velat stoppa dem är det ju inte så svårt med 900 poliser till förfogande.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Att läsa hur mycket resurser som läggs ner - se insatserna - och förödelsen efteråt får en att fundera om det är så klokt att skattebetalare ska stå för kalaset. Butiksägare får sönderslagna butiksfönster, bilister skadade bilar.

Kanske skulle man göra samma sak som försäkringsbolagen gjort mot klass 7 motorcyklar. Höja premierna rejält - allsvenskan får betala för de extra resurser a.

Lustig diskussion det här. Vi klass 7 ägare hade inte protesterat om vi fick dela våra skadekostnader med övriga kollektivet. Bör vi inte som stattebetalare vara storsinta och vara med och betala vissa typer av arrangemang? Var drar man gränsen när polismyndigheterna ska stå för kostnader och inte?

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Men hallå fotboll är en folksport! Motorsport är bara till för folk som aldrig växer upp!!
..eller hut är det nu?

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Äh, Blåvitt fick lägga nästan en mille på säkerheten igår. Sen står det två snutar och någon låtsasvakt där gnagarna ska storma in efter slutsignalen. :va Klart de ska storma planen men om man verkligen hade velat stoppa dem är det ju inte så svårt med 900 poliser till förfogande.
Ni suger t o m på säkerheten.

För övrigt otroligt skönt att blåvitt fick köra upp sin fåniga jävla guldpytt på Kamratgården i arslet ;)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ni suger t o m på säkerheten.

För övrigt otroligt skönt att blåvitt fick köra upp sin fåniga jävla guldpytt på Kamratgården i arslet ;)
Till och med en inbiten sossebollskeptiker fick sig ett gott skratt när alla tjötelagoagubbar satte den skämda sillen i vrångstrupen. :tummenupp :hihi

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Bekostas något alls av arrangörerna mer än säkerheten, eller vad dom nu försöker kalla det, INNE på arenan?

Jobbade som tokmotare på elitbandymatch nu i helgen och det var 1600 besökare och vi frivilliga vakter (eller publikvärd) var 10 st och dessutom 12 poliser, så jag passade på att fråga om vem som betalar och utanför arenan betalar vi skattebetalare och om det blir bråk på arenan så polisen måste rycka in så betalar vi även detta med skattemedel..........

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Låt säga att hästsporten skulle lyckas attrahera samma pack som går på sosseboll till sina tävlingstillfällen. Kravaller, sönderslagna kollektivtrafikfordon, misshandlade oskyldiga och allmänt svineri. Tror någon att stat och kommun skulle stå för en krona av den notan? Knappast.

Gäller det sosseboll är det givetvis helt OK, och en massa förståsigpåare som på allvar "lever för sosseboll" uttalar sig om att olika grupper av pack på läktaren blivit "provocerade" och "kränkta" av polisen.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Inför gårdagens match hade polisen utökat bevakningen till en nätt kostnad på två miljoner...

Jag tycker förortsligister som kastar sten skall nackskåttas eller utvisas diRäkcT! Däremot tycker jag att man måste ha lite överseende med de som kravallar och misshandlar motståndare i sitt fotbollslags namn.

Intressant att du gör detta till en invandrarfråga :dummer

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Jag håller med att fotbollen är mycket populärare än valfri motorsport publikmässigt. Men hur ser det ut i länder som arrangerar MotoGP och F1? Det tar flera timmar att ta sig till och från arrangemangen pga publiktrycket. Biljetterna är slut ett år i förväg. Lyckas inte MonsterJam fylla globen? Hur ser det ut när Red Bull ordnar flygtävlingar?

Jag tror vi har en ond mediaspiral vad gäller inhemsk fotboll, hockey o trav. När vi har någon med världsmästarpotential ökar bevakningen av pingis, tennis, golf, boxning...
Eftersom så många (tror sig) gillar fotboll så accepteras det av samhället att det får "ta plats", på stan, i media, i skattepengarna.

Syns man i media kommer reklampengarna osv. Bra för fotbollen, dåligt för oss...idag...

Det gjordes ju ett försök med att slå ihop hojracingen med STCC förra året. Bland Racingfolket här på SH går meningarna brett isär om det var lyckat för "motorsporten" eller ej. Jag tror det är ett nödvändigt ont; Synas i media -> reklammarknad -> större arrangemang -> locka nya utövare och publik -> bli en större del av den accepterade sportsfären.

För övrigt borde alla fotbollsarenor ligga minst 10 mil från närmsta större stad. Precis som motorbanorna. För oj vad de låter de där supporterklackarna, 95dB miNSt!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Intressant att du gör detta till en invandrarfråga :dummer

Fast det är ju det han inte gör!

Han gör sig lustig över utvisnings/nacksottsmaffian som samtidigt tycker att det är mysigt med stockholmsderbyn som får gatorna att likna Beirut efter bomberna....

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

2 miljoner? Ha! Vad tror du EN, vad du kallar, förortsligist och hans familj kostar samhället på ett år? Och det finns bra många fler än en. Ta och kamma dig nu.

2 mille är ingenting i sammanhanget. Om du tänker igenom hela cirkusen en SM-final innebär. Med tusentals 08:eek:r som ska ner till Götet. Ha biljett, supa, ev hotellnatt, resan, äta. Plus alla som köper den på TV, alla företag som köper reklam och rättigheter hit och dit osv osv. Alla runt om i landet som väljer att äta middag och dricka öl på någon sportbar(Blåvitt är det lag med flest supportrar ute i landet). Du tror inte att de skattepengar som dras in med lätthet kan bekosta polisinsatsen tio gånger om och mer? Löjligt!

Fotboll är kultur på högsta nivå och något som sätter guldkant på tillvaron för en jäkla massa människor men det ska förbjudas eller?

Angående ditt senare resonemang om dina små gullungar i Rosengård och Backa så märks det att du inte riktigt vet så mycket om nåt av det där. :dummer

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...