Skatungen - Teaser

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nyteknik skrev:
Nja, jag kommer mecka hemma (med handskar) och bara dyka upp på träningar och tävlingar där fint väder har utlovats. Jo, det är sant.
Hohohoho du låter som Abstruse, inte mecka och inte köra om det regnar, du kommer snart in i matchen :tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
GSXR1100R skrev:
Hohohoho du låter som Abstruse, inte mecka och inte köra om det regnar, du kommer snart in i matchen :tummenupp

Så är det kanske den dagen man har ett repsolteam i ryggen :rolleyes: :D

fast utkastad i regnet blir man ju ändå..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nu är det så att ALLA som funderar på att köpa en 250 håller sig borta från den hoj jag planerar köpa. OK? :mad:
Det räcker med att Nyteknik snodde mitt "fynd". :arsele
Fast Nyteknik kanske vill sälja snart igen med tanke på rädsla för regn, smuts, mek och annat roligt. ...

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Nu är det så att ALLA som funderar på att köpa en 250 håller sig borta från den hoj jag planerar köpa. OK? :mad:
Det räcker med att Nyteknik snodde mitt "fynd". :arsele
Fast Nyteknik kanske vill sälja snart igen med tanke på rädsla för regn, smuts, mek och annat roligt. ...

Så du har ett nytt objekt på gång? Härligt! Du läste kanske att jag tydligen fick med toppar för blyfritt? Robert Eks gamla EM-prylar! Fick ju med ett par cylindrar också som jag ska gå och ta fram lite senare ikväll och hoppas finna signaturen "Rob." på.

Antingen behåller jag TZ:an forever eller så säljer jag den efter första/andra tävlingen/träningen. Hoppas kunna behålla den i evighet. Oavsett om jag kör den eller ej. En racer i garaget innebär ju sensuell förströelse i obegränsade kvantiteter.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det gällar att ha lite motivation när det gäller racers.. Det kan trilskas lite i början.. Lätt att bli stressad, förbannad arg, ge upp etc.
Jag trodde jag hade lite koll. Och jag undrade både en och elva gånger vad jag gett mig in på..
Ett fåtal får upp farten direkt på racers, de flesta tar det en säsong innan man får upp hjälplig fart.
Det här är inte för att skrämma er på något vis, men det är inte helt enkelt att köra dem, utan det är för att ni ska kunna förbereda er på en underbar upplevelse, så att hojen inte ställs i garderoben direkt..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
OM jag hittar en Racer så är jag övertygad om att flera gånger kommer undra vad fan jag givit mig in på när den bluddrar, går orent, jag skiter på mig första vändan den går bra, jag sniiiglar mig igenom kurvan till alla andras förtret, det går långsammare än med TRX:en, jag klantar mig när jag skruvar, när jag ska betala kostnaderna fast jag vet att det är värt det!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Det gällar att ha lite motivation när det gäller racers.. Det kan trilskas lite i början.. Lätt att bli stressad, förbannad arg, ge upp etc.
Jag trodde jag hade lite koll. Och jag undrade både en och elva gånger vad jag gett mig in på..
Ett fåtal får upp farten direkt på racers, de flesta tar det en säsong innan man får upp hjälplig fart.
Det här är inte för att skrämma er på något vis, men det är inte helt enkelt att köra dem, utan det är för att ni ska kunna förbereda er på en underbar upplevelse, så att hojen inte ställs i garderoben direkt..

Det kan trilskas en aning ja....när motorn bara börjar misstända för att sen dö och börja skramla mitt i ett perfekt heldagspass så vill man bara slänga hojen i Öresund och därefter hoppa efter själv. Fast när den väl går, man har fått till den där perfekta bestyckningen så att hojen har det där riktiga bettet på topp och framhjulet hissar till väders i störtsköna wheelies ut på rakan, man klipper en R1:a på innern in i kurvan , för att sen ta nästa på yttern innan kurvan är slut. DÅ är det värt precis allting....

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Det kan trilskas en aning ja....när motorn bara börjar misstända för att sen dö och börja skramla mitt i ett perfekt heldagspass så vill man bara slänga hojen i Öresund och därefter hoppa efter själv.

Vad var det som hände den gången?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Så du har ett nytt objekt på gång? Härligt! Du läste kanske att jag tydligen fick med toppar för blyfritt? Robert Eks gamla EM-prylar! Fick ju med ett par cylindrar också som jag ska gå och ta fram lite senare ikväll och hoppas finna signaturen "Rob." på.

Antingen behåller jag TZ:an forever eller så säljer jag den efter första/andra tävlingen/träningen. Hoppas kunna behålla den i evighet. Oavsett om jag kör den eller ej. En racer i garaget innebär ju sensuell förströelse i obegränsade kvantiteter.

Jag har ett objekt på gång - just wait and see! :hihi

Skönt om du slipper fixa nya toppar för blyfritt - alla minskade kostnader är ju bra! Det är fan inte billigt med delar till en riktig racehoj. :död

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0