HanneZ
Guest
Skenförsäkring är illa. Men jag tycker det snackas lite om "stollarna" som kör som helvete på gata och verkligen inte kan och borde göra de.
/ Hannes
/ Hannes
twinner666 skrev:Varför ska man ha den på sig själv när det finns försäkringar där det är ok med att fler i familjen använder den.Är det bara jag som får använda hojen av försbolaget mot att jag betalar dubbel självrisk?
gjorde klart för försbolaget att båda kommer använda hojen och det var inga probbs.klotade sönder lite kåpor i sommras och ringde och berättade sanningen inga probbs alls! fick tOm inte högre självrisk för det.Farsan kommer självklart att använda hojen också.Finns ju nada anledning att jag ska ha den på mig själv om det är ok för försbolaget! då kan det ju inte vara en skenförsäkring eftersom dom vet om läget.Kommer nog så länge det går och är tillåtet att göra ovanstående.
Seventy7 skrev:Men då är det ju ingen skenförsäkring.
Gör samma sak, jag & farsan delar på MC´n, f-bolaget vet om det & om det skulle ske olycka har jag dyrare självrisk bara.
hållundan skrev:Min hoj är ju iofs ingen kl 7 hoj. Men den är fan bra dyr ändå att försäkra PÅ MIG.
Köpte helt enkelt hoj efter plånbok och givetvis sportighet =)
Men jag svarade NEJ på frågan, jag skenförsäkrar INTE.
Skenförsäkring handlar inte om att få låna ut hojen eller inte.twinner666 skrev:Varför ska man ha den på sig själv när det finns försäkringar där det är ok med att fler i familjen använder den.Är det bara jag som får använda hojen av försbolaget mot att jag betalar dubbel självrisk?
gjorde klart för försbolaget att båda kommer använda hojen och det var inga probbs.klotade sönder lite kåpor i sommras och ringde och berättade sanningen inga probbs alls! fick tOm inte högre självrisk för det.Farsan kommer självklart att använda hojen också.Finns ju nada anledning att jag ska ha den på mig själv om det är ok för försbolaget! då kan det ju inte vara en skenförsäkring eftersom dom vet om läget.Kommer nog så länge det går och är tillåtet att göra ovanstående.
Micke N skrev:Det handlar om vem som egentligen äger hojen, vem som har betalat den, vem som grinar mest när den är stulen.
/micke
Micke N skrev:Skenförsäkring handlar inte om att få låna ut hojen eller inte.
Det handlar om vem som egentligen äger hojen, vem som har betalat den, vem som grinar mest när den är stulen.
Alltså den som har det ekonomiska intresset i hojen ska också stå som ägare och försäkringstagare.
Att kolla med bolaget om man får låna ut hojen har väldigt lite med skenförsäkring att göra. Alla får låna ut sina hojar (om man inte har en specialförsäkring som säger annat).
/micke
Micke N skrev:Skenförsäkring handlar inte om att få låna ut hojen eller inte.
Det handlar om vem som egentligen äger hojen, vem som har betalat den, vem som grinar mest när den är stulen.
Alltså den som har det ekonomiska intresset i hojen ska också stå som ägare och försäkringstagare.
Att kolla med bolaget om man får låna ut hojen har väldigt lite med skenförsäkring att göra. Alla får låna ut sina hojar (om man inte har en specialförsäkring som säger annat).
/micke
På grund av att jag e en liten fimp som inte kan köra ännu så har jag omkring lika hög premie som 28+arnas klassjuhojar men eftersom ja inte har en sjundeklassare får ja inte svara i pollen?Ducatiracer skrev:Ni som inte hade klass 7 försäkring skulle ju inte svara.
Hur svårt kan det vara??? :kocko
Jag skenförsäkrar inte!
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy