Skenförsäkrar du din klass 7 hoj

Skenförsäkrar du din klass 7 hoj?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Och där kom det. Yes, ladies and gentlement, jag är synsk. Kalla mig Saida fr.o.m. nu.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag skenförsäkrar. Hojjen är mindre än hälften min och resten farsans och den står på honom via Yamaha Power Insurance, 6000kr per år, 6000kr självrisk när det smäller, 18000kr självrisk om det smäller på bana och försäkringen gäller endast dem som bor på samma adress.

Nu har jag råd med en egen hoj, och nästa hoj blir min egen å då kommer den oxo stå på mig. Farsan säljer bort hojjen ifall jag skaffar en egen och det är jag inte villig å göra i sommar :/ Nästa gång blir det antingen en pure racer eller en supermotard, så då har man antagligen råd å försäkra.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Jag vägrar tro att inte ens hälften av alla SHare inte skenförsäkrar eller står som ägare.Dom flesta väljer nog den enkla vägen.När det handlar om 2-3000kr/mån så är nog vaelt för många VÄLDIGT lätt.Jag skulle kunna ha den på mig själv! men det skulle ju vara att kasta pengar i sjön med tanke på dom möjligheter att fixa en bra försäkring som finns:) Kommer dock att skriva över allt på mig när jag lägger om mina försäkringar sen.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
.... en annan sak. Jag svarade ärligt o antar att inte alla gör det. Sen skrev jag också min kommentar om hur det ligger till. Självklart vill jag att det ska vara MIN hoj i papperna. Men för tillfället är det inte så och även om det blir så typ vilken dag som helst känns det helt plötsligt som det kvittar just nu. Skulle struntat i att svara.

U.ppgiven

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
twinner666 skrev:
.........När det handlar om 2-3000kr/mån så är nog vaelt för många VÄLDIGT lätt........

Lånar en del ur ditt inlägg. Det är här det blir fel, man kan inte resonera som att man tjänar pengar på att skenförsäkra, du kastar ju ända alla pengar utöver trafikförsäkringen i sjön! i de allra flesta fall är ändå en trafikförsäkring på sig själv billigare än en helförs ställd på någon annan, och det innebär samma försäkringsskydd!!

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
p.grip skrev:
Lånar en del ur ditt inlägg. Det är här det blir fel, man kan inte resonera som att man tjänar pengar på att skenförsäkra, du kastar ju ända alla pengar utöver trafikförsäkringen i sjön! i de allra flesta fall är ändå en trafikförsäkring på sig själv billigare än en helförs ställd på någon annan, och det innebär samma försäkringsskydd!!

Låter vettigt:) vadå "samma" försäkringsskydd? hur kan det komma sig..du får väl inget om du skrotar den då??

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
twinner666 skrev:
Låter vettigt:) vadå "samma" försäkringsskydd? hur kan det komma sig..du får väl inget om du skrotar den då??

Med "samma" menar jag helt enkelt att om man skulle ha en uppenbar skenförsäkring så skulle man ju inte heller få ut en spänn om man skrotar eller hojen blir stulen. Så då står ju bara trafikförsäkringen kvar som f-bolagen har lite svårare att svära sig fria ifrån. Tror jag skriver vad jag menar nu :va

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Freppa skrev:
Och där kom det. Yes, ladies and gentlement, jag är synsk. Kalla mig Saida fr.o.m. nu.

Jaha, är det något sjukt skämt från dig eller har du en polare hemma hos dig???

Nr 2

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Hoj
GIXXER1000 SÅKLART
alla här inne skenförsäkrar

klart som fan att många här inne inte vill erkänna att dom skenförsäkrar.Känner några bland namnen nej sägare som jagt vet har hojen på någon annan..Tycker det är löjligt att ens ta starta en sån här tråd när dom flesta vet hur det ligger till. Har ca 12 mc polare med klass 7 hojar och varenda en har hojen på nån annan vilket även jag har. Enda som funkar om man inte är 50 år och bor i åmål!! :huvet

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Gamla gubbar som jag har ingen anledning att skenförsäkra,
det är vi som får betala kalaset. Nu har jag en klass 6-hoj men
det är dyrt ändå.
Nästa år får man skita i "vagnskadedelen", för många klantar som
tar ut tusenlappar på helförsäkringen när de repar en kåpa. :huvet

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Ravetrancer skrev:
jag skenförsäkrar inte, fast ni trodde väl inget annat????

//R

Men du är ju en gammal gubbe så det blir inte så dyrt för dig. ;)
Jag skenförsäkrar inte men det är ganska lätt att sitta på höga hästar när jag pröjsar 6500 hel/halv på en r1:a när jag är 24 år.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
o jag mer än du på halv/halv.
Men det käns som om det bara är vi soom betelar för oss som uttalar oss o stolt pluppar i nejrutan som finns i denna tråd.

Visst är premierna i många fall åt helvete, men hur ska det bli då när folk baar ska ha det värsta innan de knappt vuxit ur mopeden o blöjorna.
Det är så jävla tråkigt med en gammal hoj, man är ballare med en modern sporthoj blablablabla.

Det slutar väl i att enbart 40+ får köra klass 7, eller andra konstiga restriktioner.

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Freppa har postat i fel topic, detta ska ligga under försäkringar :7peta

HasseTT

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld...
Anneli...när det kommer till kritan bryr inte JAG mej om dina hästar....En häst är 2000mil ifrån nödlösning. Om du mot all förmodan klotar och det skulle kosta OSS pengar, tror du då jag skulle tänka " ajfan, nu blev det så dyrt för mej så JAG FÅR SÄLJA MIN KLASS 7-PÄRLA, men vafan, Anneli fick inte hästkraken såld så det e ok "? Iofs har inte jag heller vart guds bästa barn...men jag kommer icke skenförsäkra//Hasse

Anneli skrev:
"en nödlösning vore.." ja för dig kanske, men inte för mig som ändå är tvungen att sälja hästen. Jag har redan gjort mitt val. Du är inte insatt i hur jag har det. DINA "nödlösningar" passar inte mig.
Allting är inte svart och vitt. Eller så enkelt som du tror. Och JA hojen är avställd. Och nej, det är ingen ursäkt. Det ÄR min nödlösning. Köpte hojen i slutet av säsongen, och du ska se att innan säsongen börjar står den på mig.
Sen är det inte särskilt mycket respekt att kalla någon för parasit. Jag gör så gott jag kan och är åtminstone ärlig.

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
Vilken idiot-tråd!!!

Varför överhuvudtaget fråga, skulle jag vilja veta? Man blir ändå inte trodd
när man skriver:

Jodå, jag betalar allt själv. VILKET STÄMMER!

Har en klass 7 som efter tysk strypning ligger i 6'an. En del bolag skiter i det
och går efter ursprungseffekt, andra bolag tittar helt otroligt fortfarande i
regpappren och anser att den ligger i 6'an - man tackar!

Till och med Ducati 916 reggade med 35 Kw sväljes av en del bolag....hur i
helsike de kan gå på något sådant nuförtiden begriper jag ej.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke