Skenförsäkrar du din klass 7 hoj

Skenförsäkrar du din klass 7 hoj?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Madhonda skrev:
Nej...jag försäkrar på mig själv.

Har den stora turen att vara född till tjej.. :tungan och kan på så vis ha en MYCKET förmånlig tjejföräkring.

Hmm.... det enda man kanske skulle kunna invända mot...är väl att jag inte är så tjejig alla gånger...!! :3freak :)
Snygg tjej på utsidan, men med en jargong som får en hamnarbetare att rodna :hihi

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
KIRE skrev:
Jag tycker vi ska utföra lite stickprov på folks ärlighet i denna pollen.
Fixa bara deras reg,nr så kan jag kolla upp vem hojen står på.
Hade varit kul att hänga ut vissa som lögnare faktiskt. Så JÄVLA
patetiskt att rösta nej och dessutom gnälla i tråden när man
skenförsäkrar själv!! Jag vet en som gör det och jag är jävligt sugen
på att ta en skärmdump från bilregistret och slänga upp här.

Snälla gör det :rofl :rofl

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det är trots allt gnäll på skenförsäkrarna inte de som är den stor boven för de höga premiekostnaderna. Utan det är alla klantarsel som tror att "det går utmärkt att köra gixxer1000/r1, trots att man är nybörjare", dessutom är man konstigt nog inte nybörjare längre när man kört en säsong, 500 mil och dessutom kan slanga 1 kilometer..
Jag är nu inne på mitt 21'a år med hoj, anser mig fortfarande inte vara någon bra och säker förare, visst en gnutta teknik och öga för trafiken har man väl skaffat sig, men likväl, svårt att hålla högerhanden i styr i trafiken, därför anser jag mig inte vara "förtjänt" av någon låg premie, utan man får väl betala det f-bolagen anser de vill ha betalt för att ta risken att ha mig som kund.
Har kostat f-bolagen några hundratusen, men faktiskt aldrig skrotat så jag varit vållande.
Skenförsäkrarna kostar säkert bolagen någon miljon om året i förlorade premier, men är nog inte i närheten av de kostnader som alla squids drar på sig i personskador och vagnskador..

Majk

Guest
Allt är relativt men jag skenförsäkrar , har gått ur Facket , gått ur svenska kyrkan , fuskar med tv-licensen men jag skäms inte för det jag måste ha pengar till allt annat som jag tycker om :tummenupp

Dessutom har jag en Boxer med Fulkort i så allt som gör livet lättare är välkommet :banana

Last edited:

HanneZ

Guest
Silwer skrev:
jovisst, nu börjar kvasivetenskapen dyka upp, det är ju 49 åringarna som höjer premierna, de unga kör alla bra och ligger inte till last alls, för från början höll vi andra på och svartjobbade oss till dessa premier.

get real
nah, så menade jag inte. Vad jag bara menade var att det är lite kass moral att klaga på folk som skenförsäkrar och sen fuska på andra områden som i sin tur drabbar andra, inte sant?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
oFFkeFF skrev:
Det är trots allt gnäll på skenförsäkrarna inte de som är den stor boven för de höga premiekostnaderna. Utan det är alla klantarsel som tror att "det går utmärkt att köra gixxer1000/r1, trots att man är nybörjare", dessutom är man konstigt nog inte nybörjare längre när man kört en säsong, 500 mil och dessutom kan slanga 1 kilometer..
QUOTE]
Du vet om att dessa oftast är samma personer?

De bara ljuger de som röstar i denna poll, för sig själva med.

De flesta yngre med klass 7 skenförsäkrar, så är det.
Det är mammor o farsor som är ägare men de åker.
Men skulle man skälla ner dem personligen hade man ett jävla göra, de jag snackade med i höstat gjorde att jag fick klart för mig hur illa det är.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
oFFkeFF skrev:
Jag är nu inne på mitt 21'a år med hoj, anser mig fortfarande inte vara någon bra och säker förare, visst en gnutta teknik och öga för trafiken har man väl skaffat sig, men likväl, svårt att hålla högerhanden i styr i trafiken, därför anser jag mig inte vara "förtjänt" av någon låg premie, utan man får väl betala det f-bolagen anser de vill ha betalt för att ta risken att ha mig som kund.
Har kostat f-bolagen några hundratusen, men faktiskt aldrig skrotat så jag varit vållande.
Skenförsäkrarna kostar säkert bolagen någon miljon om året i förlorade premier, men är nog inte i närheten av de kostnader som alla squids drar på sig i personskador och vagnskador..

Jag kan hålla högerhanden i styr i trafiken och jag förtjänar inte min höga premie. Har aldrig kostat dem ett skit nån gång.
Kör nån in i mig går det på hans(oftast hennes) försäkring ändå så.
Jag anser mig kunna behärska en R1 eller gixxertusen i trafiken efter mina nu 3 sesonger med hoj. Man kan ha en R1 som förstahoj om man är normal i skallen.

Majk: Så jävla rätt :tummenupp :lol

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
HanneZ skrev:
nah, så menade jag inte. Vad jag bara menade var att det är lite kass moral att klaga på folk som skenförsäkrar och sen fuska på andra områden som i sin tur drabbar andra, inte sant?

Så tycker det är relevant att ta upp presis alla andra områden för att liksom rättfärdiga just detta denna tråd handlar om?
Du måste vara rätt svår att diskutera med.
Jag skulle gissa att om man kollade upp de här skenförsäkrarna så stod de för en jäkla massa annat fusk med.

HanneZ

Guest
förövrigt så gäller inte denna poll mig, ja kör inte klass 7, o ere nån som är intresserad av o kolla upp min gixxer(som e i klass 6) så e reg-numret EDW 877 =P

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
oFFkeFF skrev:
Vilket leder oss till slutsatsen att om försäkringsbolagen kommer till rätta med skenförsäkringarna så försvinner squidsen på klass 7-bågar ur trafiken av det enkla skälet att de inte kan betala vad det kostar. Vilket leder till lägre premier för icke-squidsen. Istället dyker de väl up i klasserna 1-6 och drar upp premierna där. Ajja, en värld befolkad av människor kan inte vara perfekt.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
HanneZ skrev:
förövrigt så gäller inte denna poll mig, ja kör inte klass 7, o ere nån som är intresserad av o kolla upp min gixxer(som e i klass 6) så e reg-numret EDW 877 =P

Då kanske du inte skulle delta heller.
Du behöver inte betala notan och du är inte den som orsakar den heller.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Majk skrev:
Allt är relativt men jag skenförsäkrar , har gått ur Facket , gått ur svenska kyrkan , fuskar med tv-licensen men jag skäms inte för det jag måste ha pengar till allt annat som jag tycker om :tummenupp

Dessutom har jag en Boxer med Fulkort i så allt som gör livet lättare är välkommet :banana
Vi andra löser sånt där genom att skaffa oss utbildning och intjäningsförmåga. Synd att du inte kan köpa en hjärna för pengarna du sparar.

HanneZ

Guest
Silwer skrev:
Så tycker det är relevant att ta upp presis alla andra områden för att liksom rättfärdiga just detta denna tråd handlar om?
Du måste vara rätt svår att diskutera med.
Jag skulle gissa att om man kollade upp de här skenförsäkrarna så stod de för en jäkla massa annat fusk med.
Nah, jag rättfärdigar inte. Och jag tror väl dom flesta är överrens om att man inte ska skenförsäkra. Men på de kan man samtala vidare om premierna verkligen är "rättvisa". Sen är det alltid viktigt att lägga en viss nivå på diskussionen, folk verkar va irriterade som om det gällde våldtäkt på småflickor!

HanneZ

Guest
Silwer skrev:
Då kanske du inte skulle delta heller.
Du behöver inte betala notan och du är inte den som orsakar den heller.
Jodå, varför inte, jag tycker jag har hyffsat mycket vettigt o säga jämfört med en del andra.

Överlag tycker jag folk verkar va väldigt irriterade. Är det att det är mitt i vintern?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
HanneZ skrev:
Nah, jag rättfärdigar inte. Och jag tror väl dom flesta är överrens om att man inte ska skenförsäkra. Men på de kan man samtala vidare om premierna verkligen är "rättvisa". Sen är det alltid viktigt att lägga en viss nivå på diskussionen, folk verkar va irriterade som om det gällde våldtäkt på småflickor!

jo men du har hojar som inte påverkas, risken att vi får restriktioner är ju överhängande, jag kanske har lust tat åka klass 7 framöver med.
Premierna är sjuk ja, men det är ju för som det sägs i tråden alla klasser ska bära sig själva, så vad tror du händer när skitungarna köper hoj o skenförsäkrar för att sedan dra på öronen?
Statistiken visar trots vad som påstås om gubbar att det är ni yngre som står för de flesta olyckorna, så då åker hela tiden era premier upp o drar med sig oss andra upp med, så till slut har ni 3000000 i premie men det kvittar för hojrna är försäkrade på äldre människor som på detta vis dras med upp o så slutar det på 50k i årsförsäkring för oss med.
Jag kr bara halvförsäkrat och det tycker jag alla jädra glin kan göra med om de vill ha en stark hoj.
Har de inte ens råd med det så skaffa nåt annat.

HanneZ

Guest
Jo visst, vi "skitungar" kör sämre o drar på oss mer skador. Men det är ofta stor skillnad på "skitunge" o "skitunge". Jag kör själv hyffsat mesigt och tittar överdrivet många gånger på bilar som har väjningsplikt mot mig. Sen har jag kompisar på rettor som tigger om att få dö. Ska inte ni bestraffas för att "vi" kör som idioter, fast jag ska bestraffas för att mina kompisar som idioter?

Edit:Frågan är ju ofta vart man ska dra gränsen, och den vill alltid folk lägga där den passar dem själv som bäst. Är det därför höginkomsttagare röstar blått och de med mindre lön röstar rött? Det är så det brukar hänga ihop...

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
men för helvete du kör inte klass 7, din klass vill inte skitungarna vara i, för då garvar polarna åt dem.

o på papperna ser det ut som det är de äldre som ställer till allt eftersom de är ägare till hojarna.

HanneZ

Guest
Nej men snart gör jag!

Nu lägger ja ner detta, blir bara otrevligt!

bamse kram på er alla!

Majk

Guest
Bingo skrev:
Vi andra löser sånt där genom att skaffa oss utbildning och intjäningsförmåga. Synd att du inte kan köpa en hjärna för pengarna du sparar.

Jag är ledsen om jag gjort dig besviken ifall min årsinkomst inte gör dig tillfreds men jag tycker tex du kan komma hem till mig å klippa kablarna till kanal 1,2,4 så jag kan ha rent samvete, eftersom dom sänder skit på dessa kanaler å vad gäller försäkringar kan du sluta köra omkull , så slipper jag som aldrig kört omkull betala dina klantigheter. :tummenupp

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Bingo skrev:
Vilket leder oss till slutsatsen att om försäkringsbolagen kommer till rätta med skenförsäkringarna så försvinner squidsen på klass 7-bågar ur trafiken av det enkla skälet att de inte kan betala vad det kostar. Vilket leder till lägre premier för icke-squidsen. Istället dyker de väl up i klasserna 1-6 och drar upp premierna där. Ajja, en värld befolkad av människor kan inte vara perfekt.

Jo men många squids skulle nog försvinna automatiskt om dom var tvugna att skaffa en klass 6-hoj, det skulle inte vara lika coolt längre.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke