Skenförsäkrar du din klass 7 hoj

Skenförsäkrar du din klass 7 hoj?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Du halvförsäkrar väl, inte skenförsäkrar ?

Majk skrev:
Allt är relativt men jag skenförsäkrar , har gått ur Facket , gått ur svenska kyrkan , fuskar med tv-licensen men jag skäms inte för det jag måste ha pengar till allt annat som jag tycker om :tummenupp

Dessutom har jag en Boxer med Fulkort i så allt som gör livet lättare är välkommet :banana

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Majk skrev:
Jag är ledsen om jag gjort dig besviken ifall min årsinkomst inte gör dig tillfreds men jag tycker tex du kan komma hem till mig å klippa kablarna till kanal 1,2,4 så jag kan ha rent samvete, eftersom dom sänder skit på dessa kanaler å vad gäller försäkringar kan du sluta köra omkull , så slipper jag som aldrig kört omkull betala dina klantigheter. :tummenupp
Jag skiter i din inkomst, det är väl du som är besviken på den eftersom den inte räcker till för att både göra rätt för sig och ha rimlig roligt för. Det förklarar att du är ohederlig men inte att du skryter om saken. Skryta om att man inte gör rätt för sig - hur simpel är man då? Har man inget bra att komma med får man väl skryta med hur dålig man är. White trash är dock inte så imponerande. Din skenförsäkring går inte till mig eftersom jag är vurpfri.

God fortsättning :tummenupp

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Här bedrar skenet he he.

Här skenförsäkras det som attan på min farfar....
Nä skämt åt sido jag står som ägare på hojen själv o bor strax utanför Malmö stad.När det var aktuellt o köpa hojen så ordna handlaren den då billigaste försäkringen dom kunde hitta,de har tydligen god kontakt med olika bolag.
År 00 var jag 24 år men skulle fylla 25 på sommarn,innehaft kort i mer än 5 år o fick då en försäkring på 11486 kr....helförsäkring då på min Retta.Året efter gick det upp till 15400 kr för att sedan året efter det åter sjunka till 11486 kr ca.
Så idag ligger det på 11486 kr helförsäkring året om påställd,går tyvärr inte ställa av den för vintern.Betal 3 gånger om året eller kvartalsvis,inte riktigt koll på det men på vinterhlvåret är det billigare medans sommarn är det fete räkningar.Vore ju bättre om de kunde gjort om det så man betal mer på vintern istället för på sommarn o har pengar över istället på sommarn som blir dyr nog.
Var inne på möjligheten o försäkra den på far men då givetviss så båda kunde utnyttja hojen enligt försäkringsbolagets krav o medgivande,dock vissade det sig att det skulle bli nån hundring dyrare än o ha den stående på mig själv.
Egentligen lurt kan man tycka,vore kanske bättre om man kunde försäkra på förälder o få billigare premie men ha olika självrisker,dock hade det inte heller funkat i praktiken då jag säkert tror många som har sådan försäkring låter sig sägas att det var farsan som vurpade o får billigare självrisk vid olycksfall.

Majk

Guest
Bingo skrev:
Jag skiter i din inkomst, det är väl du som är besviken på den eftersom den inte räcker till för att både göra rätt för sig och ha rimlig roligt för. Det förklarar att du är ohederlig men inte att du skryter om saken. Skryta om att man inte gör rätt för sig - hur simpel är man då? Har man inget bra att komma med får man väl skryta med hur dålig man är. White trash är dock inte så imponerande. Din skenförsäkring går inte till mig eftersom jag är vurpfri.

God fortsättning :tummenupp

Då ber jag om ursäkt om du aldrig har vurpat :tummenupp Men jag skenförsäkrar inte heller men det är kul att röra om ibland....flåt .... god fortsättning

HanneZ

Guest
Silwer skrev:
inte otrevligt, du ställer dig på fel sida bara, du kommer bli sur på de där när du ska åka klass 7 med.
men jag skrev flertalet gånger att jag inte va för skenförsäkring. Så hur kan jag då välja fel sida? Men jag tycker mest det klagas över skenförsäkrarna, varför inte diskutera det verkliga problemet istället, just varför det skenförsäkras!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
HanneZ skrev:
men jag skrev flertalet gånger att jag inte va för skenförsäkring. Så hur kan jag då välja fel sida? Men jag tycker mest det klagas över skenförsäkrarna, varför inte diskutera det verkliga problemet istället, just varför det skenförsäkras!

Men det blir ju ett moment 22 eller vad det heter.
dvs premierna stiger för att det skenförsäkras och ju högre premier ju fler skenförsäkrar, fattar du?
Bolagen vill gå med vinst och det går inte när folk ofta absolut vill ha helförsäkring och för a tt kunna ha det skenförsäkrar.

HanneZ

Guest
jovisst, det blir ju en rundgång. Men låt säga att inga skenförsäkrar och alla fortsätter att köra mc. Bolagen skulle ju dra in lika mycket pengar för de. För kostnaderna skulle ju bli de samma, eftersom lika många skulle klotat. De mindre rika skulle ju inte ha råd o köpa så nya hojar så stöld o hel skulle väl gå ner. Men personskadorna blir ju samma vare sig man trillar på en retta eller en gammal zxr. Och det är väl dessa som kostar mest om jag förstått de? Tror ni att unga vurpar mer på en ny retta än en 10 år gammal sporthoj med visserligen mer effekt men förmodligen i sämre skick.

HasseTT

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld...
Jag menade inte att reta upp dej, skrev ju att jag inte är perfekt (heller) Har också varit skenförsäkrare för några år sen....dock kommer jag aldrig göra det igen. Sen vill jag faktiskt som du uttryckte det " öppna truten " ändå och passa på att säga att jag visst bryr mej om dej å hästar å allt, hoppas det blir en bra hojsäsong nu! //Hasse

Anneli skrev:
Jag kommer inte kosta dig någonting alls. Bra för dig att du inte skenförsäkrar. Kommer jag inte heller göra från iår. Nu e hojen avställd o undangömd.
Fortsätt att inte bry dig om mina hästar och lägg till mig så slipper du öppna truten i nåt du inte har en aning om.

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Bingo skrev:
Vilket leder oss till slutsatsen att om försäkringsbolagen kommer till rätta med skenförsäkringarna så försvinner squidsen på klass 7-bågar ur trafiken av det enkla skälet att de inte kan betala vad det kostar. Vilket leder till lägre premier för icke-squidsen. Istället dyker de väl up i klasserna 1-6 och drar upp premierna där. Ajja, en värld befolkad av människor kan inte vara perfekt.
Huvudet på spiken, jag har en gammal hjälm du kan få låna... :tummenupp

/A

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Hade helförs förra sommaren 11.000:-/år... :mad:
Byter till halvförsäkrat till sommaren nu..
Känns mer motiverat, har ju en -98'ans vtr..

Pojke/30år/kholm=bonnstad

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
HanneZ skrev:
jovisst, det blir ju en rundgång. Men låt säga att inga skenförsäkrar och alla fortsätter att köra mc. Bolagen skulle ju dra in lika mycket pengar för de. För kostnaderna skulle ju bli de samma, eftersom lika många skulle klotat. De mindre rika skulle ju inte ha råd o köpa så nya hojar så stöld o hel skulle väl gå ner. Men personskadorna blir ju samma vare sig man trillar på en retta eller en gammal zxr. Och det är väl dessa som kostar mest om jag förstått de? Tror ni att unga vurpar mer på en ny retta än en 10 år gammal sporthoj med visserligen mer effekt men förmodligen i sämre skick.

Betänk att för mig kostar en helförsäkring dubbelt så mycket som en halvförsäkring, det säger väl nåt om hur kostnaderna är.
Sen tror jag väldig väldigt många kör efter vad deras hojar klarar.
De här killarna har råd med nyare hojar (som ju är biliga pga premierna)
Det är bara det at hela kostnaden aldrig kommer att bli vad den kostar i inköp, fattade fler det så vore det helt annorlunda.
Bolagen skulle säkert dra in så mycket pengar de ville ha då, men utan att behöva skjuta upp premierna pga av fusket som nu.
De fattar att olle 21 år med förstahojen R1 inte kan ta en försäkring, men vi äldres försäkringar får betala kalaset, annars får de inte in tillräkligt.

Jag vill ha individuella försäkringar i de här klasserna, där vi som tar det lugnare inte måste betala för andras dumheter.
Och inte ett jävla öre till dem som ertappas på en hoj han inte är ägare till eller har en försäkring som tillåter att han kör hojen.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ducatiracer skrev:
Ni som inte hade klass 7 försäkring skulle ju inte svara. :va
Hur svårt kan det vara??? :kocko

Jag skenförsäkrar inte!

Men nej, okej, sorry, förlåt, ska aldrig upprepas.

MEN DEN DAGEN JAG KÖPER KL7-HOJ, DÅ KOMMER JAG INTE SKENFÖRSÄKRA! Eftersom har jag inte pengarna, kan jag inte köpa? Svårt? Nä.

:3freak

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jaha, jag klarade inte ens av att klicka på rätt knapp i pollen....
Hursom så är man som ung, boende i stan och ägare av kl. 7 hoj tvingad till enbart trafik. Men en stor kostnad kan vara att folk som mig (se ovan) tar halv och sen dumpar den i en sjö när man kört i diket ett par gånger.
Hur vanligt är det tror ni?

Edit; en bästa skälet till att ha sin hoj försäkrad på sig själv måste väl ändå vara att man kan med all rätt se ner på skenförsäkrade kamrater. Man är lixom mer värt som människa då.
*host*

Last edited:

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Silwer skrev:
Jag vill ha individuella försäkringar i de här klasserna, där vi som tar det lugnare inte måste betala för andras dumheter.
Och inte ett jävla öre till dem som ertappas på en hoj han inte är ägare till eller har en försäkring som tillåter att han kör hojen.

Håller med till fullo, och självklart försäkrar jag min hoj själv.
Bor utanför U-a där är det ju "lite billigare" ungefär 12000 Hel/Hel.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke