Några personliga reflektioner över den numera låste skenförsäkringstråden
Tråden låstes ju av någon för närvarande obegriplig anledning (EDIT: Se längst ner). Tar mig dock rätten att göra några reflektioner.
För er som aldrig läste den hittar ni den här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=31915
1: Cirka 20% skenförsäkrar och står för det. Good for you. Skärselden väntar
2: Motiveringar som "Jag känner 12 polare som gör det" betyder INTE att det är okej. But by all means - om era polare hoppar från kaknästornet, följ gärna efter. UTAN hoj.
3: Det är bedrövligt att vissa argumenterar med "amenvafaanskärper! Skitlöjligpoll! Skenförsäkring är inget man snackar om". Oooookej....
4: Sanningshalten i svaren var det nog si och så med. Jag kan iallafall identifiera 1 som ljugit om huruvida han/hon skenförsäkrar eller ej samt 1 som läste frågan fel genom att han/hon svarat att han/hon inte skenförsäkrar. Dock äger personen ifråga för närvarande ingen hoj, vilket var en förutsättning för att svara på pollen.
5: Att tråden låg i "MC-relaterade diskussioner" istället för "försäkringar" är en tolkningsfråga om vart den skall ligga. Turligt nog var det min tolkning som gällde, GSXR1100R......
6: Om man inte blir trodd för sitt svar, och då tycker som följd att tråden i sig är en idiottråd, kanske skall se över sin cred på Sporthoj.com istället för huruvida tråden är dum eller inte.
Ville egentligen inte ha ut mer av den tråden än att få igång en semi-intellektuell diskussion om skenförsäkring och om möjligt få fram argument för/emot som kan få folk att tänka till. Det verkar dock som ekonomin kommer styra oavsett vad. Jag förstår att det är svårt att motivera sig själv med att skriva en försäkring på sig själv när den kostar 54000 och på pappa kostar den 8000. MEN KÖP ISÅFALL INTE DEN HOJEN!
Jag betalar full försäkring skriven på mig själv och tänker inte skämmas en enda gång den dag jag måste nyttja försäkringen (vilket jag hoppas inte kommer. Hitentills har jag sluppit trots krasher). För er som skenförsäkrar hoppas jag att inget händer. Alls. Någonsin. Då, och enbart då, kan ni inte drabba mig som försäkringstagare. OM ni krashar (vilket jag hoppas går bra för er personligen så att det enbart är materiella skador) så får ni i värsta fall (för mig) ut det på försäkringen. Det leder till höjd försäkring för mig. Det tycker jag inte om.
/Freppa
Ps. Om du vill skriva ett svar av typen "amenvafan.....", eller "du är så jävla korkad och naiv", så strunta i det. Skicka ett PM så kan vi tjafsa om det. Håll er till fakta eller konkreta exempel lösningar på problemet - oavsett om ni anser att problemet är att folk skenförsäkrar eller att ni får skit för att ni skenförsäkrar. Denna tråd kommer säkerligen låsas inom några timmar så det bör inte vara ett problem, men för er som är nattugglor.
Ps2. Och för er som undrar om JAG är Nr 2 eftersom jag visste att han skulle skriva ett svar, så är svaret Nej. Jag är bara jävligt bra på att läsa vad som står i informationen om personer (profilen). Om man gör det, så vet man också vad som komma skall.
EDIT: Swedie har uppdaterat anledningen till varför han stängde tråden. Motiveringen är helt ok för mig, även om jag gärna ser att tråden öppnas igen pga att jag anser att vi skall kunna "kriga" om dessa saker - det utvecklar folk (vissa iallafall, andra vill bara höra sin egen röst).