Skenförsäkrar du din klass 7 hoj

Skenförsäkrar du din klass 7 hoj?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Klart man tar chansen när den kommer.Skulle dom flesta göra.Vill inte vara dryg men det verkar som dom som är griniga bara är besvikna för att dom inte själva fått tillfälle att spara lite på förs :va Sorry men det är så det verkar :) lite avundsjuka mm.Det är lätt att skriva moral och säga den,men att verkligen fullfölja allt som är rätt är VÄLDIGT svårt .Och jo!!Jag ska ha hojen på mig själv till våren när jag flyttar över alla mina försäkringar osv.Även om jag tycker att min fullt lagliga försäkringssituation är väldigt bekväm så förstår jag att man inte kan dela hoj hela livet..Nä!!! pappa får köpa sig en egen.Död till alla jävla skenförsäkrare!! för det finns massor på sh :rolleyes: att det är övervägande självförsäkrare som svarat är ju inte så konstigt då pollen inte var annonym.

Inte riktat till nån person:) bara mina nattliga funderingar.... :tuttar

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jag har försäkrat på mig för att jag vill inte ha nåt tjaffs från försäkringsbolaget om det händer något. Så om jag skulle behöva rymma nån dag vill jag inte att konstapeln ska ringa hem till mamsen eller pappsen. Sen tror jag inte dom skulle gå med på det heller. Jag har haft ganska många bilar och alla utom 2 har vart försäkrad på mig + 2 mc, så jag har full bonus och det är inte så blodigt att halvförsäkra min hoj. Blir det svinigt dyrt så tar jag trafik isåfall. Helförsäkring skulle jag aldrig ta, jag hatar att betala pengar i onödan, då känns det nästan som jag skulle vilja krascha för att få lite valuta för mina $$$.

Hade jag kommit ihåg regnummret i huvet hade jag skrivit de så ni kan kolla upp :tummenupp Fast de får vi ta när vi är nyktra.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Silwer skrev:
chansen?
Det är väl bara tat göra det om du har några släktingar som är äldre o gärna bor utanför städer.
Det är inget lotteri där en del får chansen.

svarade där uppe> silwer

Fincken

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Ingen just nu
hmm

Skenförsäkring .. bra fråga min blade står på mig.
Men de står endast 25kw som urspungseffekt :yoparty
(är givitvis inte de nu :hihi )
men ja menar ringer man runt till försäkringbolagen. och kollar så svarar man ju inte på mer än vad dom frågar. :hihi .

Jag får ge 5440 kr helår/helförsäkring :banana :banana :banana

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Fincken skrev:
Skenförsäkring .. bra fråga min blade står på mig.
Men de står endast 25kw som urspungseffekt :yoparty
(är givitvis inte de nu :hihi )
men ja menar ringer man runt till försäkringbolagen. och kollar så svarar man ju inte på mer än vad dom frågar. :hihi .

Jag får ge 5440 kr helår/helförsäkring :banana :banana :banana

Sedär ja!! en till skenförsäkrare :fatta! :fatta! :7peta :tomten

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Jag blir inte riktigt klok på folk ibland, skenförsäkra får ni väl göra, jag kommer inte att komma och nypa er i näsan för det, inte det jag blir mest upprörd över. Utan jag blir mest arg/rädd/chockad av folks dumdristighet, är det svårt att få in i huvudet :kocko att man inte tjänar på att skenförsäkra, inte en spänn, har du inte en korrekt uppställd försäkring kommer du inte få ut en spänn på försäkringen, då spelar det liksom ingen roll att du har en dubbelsuperduper helförsäkring på din 55åriga far. Om du klotar eller får hojen stulen är då ändå rökt. I det läget är det väl bättre att ha en trafikförsäkring på rättmätig ägare som kanske tom är billigare?? Vet inte hur många fall jag sett som slutat i helt utebliven ersättning, främst vad gäller bilförs men det är ändå samma princip.

Sen är jag inte dummare än att jag vet att många lyckas få ut pengar trots felaktig försäkring, men det blir svårare och svårare, kolla bara några år tilbaka och se hur detta har utvecklats.

Ne, jag säger att det är dags att kliva ur detta ekorrhjul som det blivit av dessa försäkringbedrägerier, f-bolagen klarar inte av att komma ur det själv, de behöver hjälp av oss hojåkare för att stävja detta. Så :fatta! lite på era vänner som inte fattar detta, de kanske helt enkelt inte förstått hur det funkar??

Nu har jag gnällt och moralpredikat så det räcker för ansenlig tid framåt!! :)

KIRE

Guest
Om en skenförsäkrad hoj blir stulen så lär ersättning utgå. Däremot om hojen klotas av en annan än försäkringstagaren kan ersättning utebli.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
KIRE skrev:
Om en skenförsäkrad hoj blir stulen så lär ersättning utgå. Däremot om hojen klotas av en annan än försäkringstagaren kan ersättning utebli.

Håller med där, varför skulle försäkringen inte gälla om jag använt den och den blir stulen ?!?! I don't get it!

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
KIRE skrev:

Försäkringsbolagen börjar ju kolla lite extra om det är fel förare men annars är det ingen skilnad.

Skenförsäkringar har inget med vem som kör att göra.

Den faktiska ägaren som köpt fordonet för sina egna förvärvade slantar ska stå som försäkringstagare!.
Sen får den ägaren självklart låna ut sin mc till tex sin son utan att det är det minsta olagligt.
Vissa bolag har högre självrisk när man lånar ut och vissa har regler för åldern på de som får låna fordonet.

Sen kan man ju leka med kvitton och flytta pengar till pappa och han köper. m.m.
Men är det inte helt svarta pengar så kan bolagen hitta det.
Sen kan ju även skattemyndigheten intressera sig för dessa "gåvor" över 10000:-

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Sorry jag har nog svarat fel... går det att ändra? det skall vara ett JA... jag glömde bort att det står 50 kw i mina papper...

Det fina är att jag är skriven hos mina föräldrar i en mindre håla på landet... för att på så sätt få ner min premie lite till... men snart så är man 30 bast och då borde min 6år gamla hoj bli billig att försäkra...

Men det är en liten nackdel att "bo" på landet... det är skattetabell 32 eller 33... och det suger ju när polarna har 31...

Tur är väl då att man kan dra av milen till och från hållan till jobbet...
det blir lite mer stålar tillbaka en om man skulle dra av för dubblet boende...

Sen så kör jag som en kratta så jag räknar alltid med att klota minst en gång per sommar... och då får man ju lite tillbaka så att säga... varför tvätta hojen när man endå får nya delar... :)

Givetvis så har jag har jag polarnas hojar skrivna på mig med... de är ju fattiga studenter och har inte råd med klass 7 men de vill ju så gärna köra R1 och gixxrar som första hoj... och de vurpar ganska ofta...

//Henrik

PS.

Då har jag inte tagit upp min hemförsäkring, datorförsäkring, tvförsäkring, sjuk och olycksförsäkring,
och allt annat jag brukar nytja under ett år... :tungan

Plus att jag går mot röd gubbe och kör för fort...
skit i tv-licensen luften är fri!!!

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Tråden är öppnad igen, så trevligt :)

Angående att det visst drabbar oss ärliga att folk skenförsäkrar.
JA, de betalar mindre än vad de skall göra för en kategori 7 hoj.
JA, bolagen får in mindre pengar. MEN......
Om man INTE krashar eller på annat sätt nyttjar försäkringen, så har de bara varit ett plus i statistiken, om än ett mindre plus än vad de skall vara.

Jag finner det dock lustigt att folk tycker "aja, jag tänker ju inte krasha, so what the fuck om jag kör på pappa?". Well, om ni inte tänker krasha eller få den stulen, skriv den på er och kör enbart trafikförsäkring då vettja.

Att man bor i samma hushåll och lånar hojen av pappa KAN ju tyvärr fortfarande bli en smäll, då bolagen kanske tycker att pappa som aldrig ägt en hoj i hela sitt liv helt plötsligt reggar en R1 på sig är konstigt och helt enkelt beslutar sig för att det är en skenförsäkring.

JohanFök skrev en gång nåt i stil med att även om man bor i samma hushåll och delar på den lika mycket så är det en typ av skenförsäkring för den som står för högsta risken skall stå på försäkringen (dvs den som är dyrast). Nåt sådant var det. Jag skall söka och se om jag hittar det inlägget, eller om Johan läser detta kanske du kan skriva några rader kring det.

/Freppa

Therudeboy

Guest
Varför kan inte försäkringsbolagen införa en speciell försäkring som bara täcker stöld? inget annat.

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
Tjena alla. Som ni kan se under hoj så har jag en R6:a. Det är inte billigt eller ens ett bra pris på försäkringspremigen men men betalar det själv och biter i pinnen. Detta är ju min första sessong så jag får se hur det känns. hehe. Så är det ju.

Röstade då givetvis NEJ.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Om min far skulle köpa min hoj skulle han bara betala någon tusenlapp mindre än mig (som betalar 24000 hel/hel) så det lönarsig inte att skenförsökra... Han bor på landet är 63 och jag istan och är 32 är inte det konstigt?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ser att en del vill ha en individuell försäkring men det är ju en omöjlighet eftersom försäkringar bygger på ett kollektivt betalande av skadorna. En individuell försäkring är således en teknisk omöjlighet om man ska klyva hår.
Vill ni ha en individuell försäkring så trafikförsäkra eran hoj och spara en viss summa varje månad för eventuella utgifter.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
gixxermf skrev:
Varför hugger ni så in i helvete på alla som skenförsäkrar?
Hugg på den 49 åriga gubben i pajala som blev förlamad på sin R1:a och får ut 1,5 milj kr som ni får betala med högre premie...

Men ni tror förstås att det är kalle, 22 år, från gbg som tog ut ett par kåpor för 15k:- som höjer er premie...

Det skulle nog kunna klassa som ett av de dummaste inläggen någonsin. Kalle kan fan laga sina kåpor själv, men 49 åringen har jag inga problem att han får ersättning. Det är lixom därför vi har försäkring...

F.Ö, ta nu Bingos inlägg och gör en sticky av i den här avdelningen.

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
KIRE skrev:

Det lär det nog göra, men det är inte säkert/borde det inte göra. Det är fortfarande ett försäkringsbedrägeri och försäkringsbolaget behöver inte betala ut pengar vid stöld!! basta!!
Är det en dyr hoj och f-bolaget ser sig kunna tjäna pengar på att avslöja dig så kommer de att göra det!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke