Andreas-LKPG
Rattar numera Korv1 C6!
Re: Re: Ang skenförsäkring..
Allt beror på vilken typ av försäkring dom väljer och vad dess villkor är.
När jag tecknar en försäkring så struntar jag fullständigt i moral.
Jag ser till att uppfylla dom regler/krav som gäller och få en rimlig försäkringspremie. Jag tror nog inte att någon med handen på hjärtat har något att invända emot det.
När man granskar situation/inlägg av skenförsäkringarnas "motspråkare" i den här tråden så upptäcker man väldigt snart att ingen av dom har blivit drabbad av någon speciellt hög premie. Är man inte drabbad så är det ganska lätt att agera moraltant.
Liwa1 skrev:Det stämmer det du nämner ovan.
Sen har jag en annan sak. Vem avgör vem försäkringen ska stå på nedan???
2 bröder, Gustav 44 år och Sven 24 har en R1 hoj ihop. Det är årsmodel 01. Dom bor i samma by, grannar. Första året stod Sven som försäkringstagare och det blev dyrt, billigare om Gustav haft den på sig. Dom har köpt hojen ihop och åker ca lika mycket. Dom har betalt kontant halva summan var på hojen. Inget lån finns. Tyvärr kan bara en vara ägare åt gången. Sven var ägare när den var försäkrad på han. Efter säsongen 01 upptäckte man att Gustav kört 450 mil och Sven 444 mil. Till år 02 skiftade man, för den som nyttjar hojen mest skall ha den försäkrad på sig sägs var det moraliska rätta. Ägarbyte och ny försäkring. Gustav är ju äldst och haft körkort längst. Premien blev mycket billare för 02. Inför säsong 2003 ser läget ut att båda kört 462 mil var. Vem skall försäkringen stå på. Skall den stå på Sven för han är yngst bara för att vara moraliskt rätt enlig andra eller kan den stå kvar på Gustav då han kanske åker mest på hojen?
Allt beror på vilken typ av försäkring dom väljer och vad dess villkor är.
När jag tecknar en försäkring så struntar jag fullständigt i moral.
Jag ser till att uppfylla dom regler/krav som gäller och få en rimlig försäkringspremie. Jag tror nog inte att någon med handen på hjärtat har något att invända emot det.
När man granskar situation/inlägg av skenförsäkringarnas "motspråkare" i den här tråden så upptäcker man väldigt snart att ingen av dom har blivit drabbad av någon speciellt hög premie. Är man inte drabbad så är det ganska lätt att agera moraltant.