Sketsnack/Allmänt tjöt

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ännu en nöjd sporthojsåkare lämnar K-Man's garage på 'en helt annan hoj' efter fjädringssetup. Den var verkligen inte korrekt dämpad från början men nu så :tummenupp
Åkte med honom över Sandseryd till Bondstorp och det är härligt att se leendet på ägaren till hojen som just blivit transformerad :)

Tittade ner till Tranemo i riktigt attacktempo efter det. En tjomme som lödde på hyggligt på en SRAD750 blev nog förvånad av ytterrökaren :hihi

BTW: Vägen Bondstorp-Månsarp är riktigt kass nu. Sjuka bulor :(
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Nice, justerade mina idag och hårdade upp dom till max på det som är redan en svampig hojj, mumsigt!!
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Får se hur mycket man behöver juster på SMTn imorgon på Gelleråsen, kör på sportinställningar nu som funkar kanon på mindre vägar så man får nog tighta till det lite tror jag :p
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Får se hur mycket man behöver juster på SMTn imorgon på Gelleråsen, kör på sportinställningar nu som funkar kanon på mindre vägar så man får nog tighta till det lite tror jag :p

På torpet sist fick vi med 690 ett hett tips.
Alla justeringar på max och sen ett klick tillbaks :gnissla

Vi syns i kväll Robban!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tänk på att mer dämpning inte nödvändigtvis är bra. Justera hellre efter hur hojen beter sig och se först och främst till att ni har rätt fjäderförspänning fram och bak :mattias

Har man tex för mkt returdämpning så kommer inte hjulet hinna fjädra ner till marken igen efter en bula. Kommer det flera bulor (kantstenar/kerbs på bana) så packar fjädringen ihop tills fjädringsvägen är slut. Då är man illa ute. Då är det bara däcket kvar som fjädrar.

Läs dessa symtom om ni vill men kom ihåg - rätt fjäder/förspänning för er vikt är det man ska börja med

http://www.sportrider.com/tech/146_0006_susp_trouble/
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Då var man Gopro 3 ägare =) Blev en white edition. var lite sugen på en black först men det skilde ju typ bara att man kunde spela in i högre upplösning på black, och man lär väl inte spela in med annat än 1080 ändå, fjärr ingick ju till black modellen men det är ju wifi i whitemodellen så antar att man kan använda mobilen som fjärr?


EDIT: Blir nog till att lämna tillbaka den, såg på black edition att man kan köra 60 fps i 1080 och 120 fps i 720.... får bli en sån istället.

EDIT:
Köpte mig idag en Gopro hero 3 black edition för att filma lite. Blev lite fundersam då det var svårt att hitta en bra fästpunkt på hjälmen (shoei xr-1100).
Efter många försök så lyckades jag hitta en relativt bra fästpunkt, hade iof velat kunna vinkla upp den mer, även om det blir bra vinkel.

View attachment 388333

Jag googlade lite och hittade lite tips på hur man kan tillverka ett eget fäste i fram som är format efter hjälmen vid hakan, vilket gör att man får den absolut bästa (enl mig) vinkeln när man kör för att slippa se hjälmsidan.

Är det någon som gjort något liknande eller vet om det finns färdiga sånna att köpa?
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Skål på er Gubbs, nu är de Heavy Metal Fredag och de ska drickas in på rätt sätt. :hihi

TrooperBeer.jpg

Kan rekommendera den, riktigt god. Dock lite i dyrast laget men hey smakar de så kostar de. :fyllisar :yoparty
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Skål på er Gubbs, nu är de Heavy Metal Fredag och de ska drickas in på rätt sätt. :hihi

View attachment 388366

Kan rekommendera den, riktigt god. Dock lite i dyrast laget men hey smakar de så kostar de. :fyllisar :yoparty

Sjyssta Heavymetalglas :fyllisar

Är det någon som gått igenom vilket av alla ställen som man får 1st sportsmart billigast ifrån? Traktorn blottar tråd..
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
XLmoto.se har rea på dessa för 1170:- för ett 180/55 bakdäck Sportsmart ord. pris 2089:-
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Någon som vart med om att Gopron stänger av inspelningen av sig själv efter bara ett par min?

Funkade felfritt tills jag raderade filmerna jag spelade in igår. Läst lite om att man kan skapa fragment på SD-kortet om man tar bort filer genom datorn, men trodde aldrig att det skulle bli så av det.

Håller på att formatera kortet igen, får se om det funkar sen.
 

MetalMachine

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Habo
Hoj
Yamaha Fz1 N - 08 / Honda CRF 250 -11/ KTM 660-06
Det finns en inställning i menyn på ( Hedo 2 iaf ) som man kan aktivera så slutar Go Pron att stänga av sig själv :)
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Vad kör ni med för SD kort?

Inställningen du snackar om är inte på. det var det första jag kollade =)

Trodde jag hade ett klass 10 kort i men visade sig vara klass 4, tror det är mer känsligt då.

Formaterade kortet nu i en lång formatering och ändrade buss hastigheten på kortet, har än så länge spelat in i 1080-60 fps i 5 minuter, förut stannade den direkt under 3 min, så verkar funka.
 
Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Va, de var värst ? ska du inte ha nån landsvägs cykel eller är du i tagen att köpa nått annat ? :3freak :va

Jag hade kört en gång på tre veckor och det var till lekeryds kiosken.. Hade gärna kört lite mer bana men det kostar både tid och pengar. Gillade hojen iallafall :)

Fårse om det blir någon annan detta året annars hoppas jag till våren :) Men då blir det nog något som går hälften så snabbt och på bakhjulet på varje växel om du förstår vad jag menar :tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jaja de är klart, man måste hitta sitt, så Motard är de som kommer satsas på då förstår ja av de senare kommentaren. :tungan

Vad kör ni med för SD kort?
Trodde jag hade ett klass 10 kort i men visade sig vara klass 4, tror det är mer känsligt då.

Körde på ett klass 4 kort tidigare men de fuckade ut totalt för ett par veckor sen nä rja va ute och filmade bullen bakhjuls åka. Men de var bortom räddning, så köpte ett nytt klass 10 extreme kort, får hoppas de håller bättre. :hihi
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
XLmoto.se har rea på dessa för 1170:- för ett 180/55 bakdäck Sportsmart ord. pris 2089:-

Beställt. Billigare än så blir det inte. Fraktfritt över 1000kr!! 1196kr totalt med faktura via klarna.

Vad har du i kikarn biddarn? Köpa ny landsvägare?
 
Last edited:

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Körde på ett klass 4 kort tidigare men de fuckade ut totalt för ett par veckor sen nä rja va ute och filmade bullen bakhjuls åka. Men de var bortom räddning, så köpte ett nytt klass 10 extreme kort, får hoppas de håller bättre. :hihi

Hms, ja det får nog bli ett klass 10, vilket köpte du och har det funkat sedan dess?
 
Nyheter
Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves

Honda presenterar 16 custom...

KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales

KTM har presenterat en helt...

Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Top