Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Köpte ett SanDisk Extreme 16Gb på Kjell och Co. Har funkat fint sen dess.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
HAHAHA vad sjuukt kul med motard :yoparty Smilet är från öra till öra :banana Njae sporthoj var nog inget för mig på gatan, men däremot motard:D Har vart ute å busat lite nu. Kan beskriva det såhär. 1ans växel = braap (på bakhjulet såklart) 2ans växel = braaap (fortfarande på slangen) 3ans braaaaap (vidare på ett hjul såklart) 4an braaaap (nu rör det lite på sig på bakhjulet) 5an runt 130-140 kanske på hjulet och aedan petar man i 6an när man går ner. Kan inte beskrivas med ord men man bara as skrattar :banana
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
*EDIT* Nevermind, såg bild/video tråden sen. :hihi

Själv sugen på att ha ett komplement till sporthojen, motard eller stunthoj som man kan trasha lite mer än sporthojen. :hihi

Men de får vänta till efter semestern i så fall. Kanske ett vinter projekt ?!

jag har gipspjäxa... dyker upp om 3-4 veckor :(

skadat dig när du var i väg och Kite:ade ?
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Här är videon jag nämnde ovan, situationen har lugnat sig avsevärt men mannen framstår fortfarande som ett arsle. :mad:
Road-rage dag idag alltså. Blev prejad av en buss som ville leka polis när jag körde hoj igenom en bilspärr. Blev skogstokig eftersom jag hade Leia på hojen. Körde ikapp busshelvetet och gav honom en riktig utskällning och ifrågasatte om han tyckte att det var värt att riskera en treårings hälsa för att man kör mc igenom en bilspärr. Idiot!!! :kulspruta
Sjukt vad arg jag var :mad:

btw, blev också nersprutad av en ung tjej på väg hem på Vätterrundan, och inte in a good way. Hon fick också veta att det var allt annat än uppskattat.
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
What a douchebag, speciellt som du säger med din 3 åriga dotter på skjuts.
KetTinGen DIr3cKT !!! :censored

-----------------------------------------------------------------------------

Stört irriterande att min PC gav upp idag med, helt och hållet. Så nu måste man jagar rätt på en helt ny, inte för att de är tråkigt men nu måste installera allt på nytt igen och lägga över alla filer man har spararade innan man är back on track. :huvet :mad:
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Stackars Leia. Ena sekunden satt hon och sov bakom styret på Tailgunners gröna monster (förståeligt :hihi) och nästa sekund vaknar hon av att höra pappa vrålande av ilska och språket var inte direkt dagisvänligt :gnissla

Det blev en lång de-briefing vid middagsbordet. Inte lätt att förklara att bussar i regel är ofarliga efter detta, även om de i denna stad kör klart sämre än riksgenomsnittet.

Gott folk, tänk ett steg längre innan ni leker hobbypoliser
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hittade en bra första hoj så är bara att slå till Fenja...

Honda CB600 Hornet

Dessutom fanns de prutmån på den, så finns inte så mycket att fundera på. :tummenupp
 

zxrTony

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ducati streetfighter s, XR600R
Hej alla raceputtar!!

Behöver låna ett kedjeverktyg. Ska till hojrock på fredag och kedjan är tokslut på polarns hoj! Om någon har ett att låna eller hyra ut så pm'a mig. Jag blir då er för evigt tacksam:rock

Med vänlig hälsning
Tony
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
En vecka utan skitsnack??? Är hela världen på semester eller?

Lämnade in Gixxerns oljekyl till kylarfabriken idag. Hoppas att ha den up'n'running till på fredag. Gärna tidigare än så också :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nja inte riktig, dock lite slött när man inte har en fungerande riktigt dator, väntar på den nya ska anlända med posten. Tillsvidare får ja anv min arbetslaptop för att stilla mina internet/torrent behov. :hihi

Lyckades skriva ihop en nice prestandard sak som kanske håller ett par år nu.

* Intel i7 QuadCore 3,4Ghz
* Grafikkort Nvidia GTX760 3GB ram
* 16GB ramminne
* 250 Gb Samsung 840 Pro SSD
* 2TB Seagate Barracuda SATA
* ASUS Xonar Essence STX med inbyggd Hörlursstärkare samt en High-End DAC


samt lite annat lull lull till den... :hihi

Blir att montera krashpuckar samt Tank Tredz i veckan med på hojen, blir en nice helg med med Wheelie afton sen drar man till Rhodos på söndag (1 vecka). :tummenupp
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Nja inte riktig, dock lite slött när man inte har en fungerande riktigt dator, väntar på den nya ska anlända med posten. Tillsvidare får ja anv min arbetslaptop för att stilla mina internet/torrent behov. :hihi

Lyckades skriva ihop en nice prestandard sak som kanske håller ett par år nu.

* Intel i7 QuadCore 3,4Ghz
* Grafikkort Nvidia GTX760 3GB ram
* 16GB ramminne
* 250 Gb Samsung 840 Pro SSD
* 2TB Seagate Barracuda SATA
* ASUS Xonar Essence STX med inbyggd Hörlursstärkare samt en High-End DAC


samt lite annat lull lull till den... :hihi

Blir att montera krashpuckar samt Tank Tredz i veckan med på hojen, blir en nice helg med med Wheelie afton sen drar man till Rhodos på söndag (1 vecka). :tummenupp

Nice! Den burken lär du klara dig ett tag på :tummenupp

Var beställer du dina Tank Tredz ifrån? Kanske dags att kosta sig ett par nya fräscha snart. Syns på fredag
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
jepp de var dags gamla PC:n har ju fått verka i 5 år nu snart så dags för en ny med lite ös i... :hihi

Här hittar du de Tank Tredz ja köpte till K2:An tidigare: Tank Tredz

sen anv. du kupong koden: CRACKBERRY

Så får du 25% i rabatt på beställningen så blir de lite billigare med frakten än bara tredz:n kostar fullpris. :tummenupp
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Hade en "nära-mås-upplevelse" på väg till jobbet idag :crash. Efter svackan förbi Tokeryds herrgård satt ett gäng måsar på fältet. Ca 50 m innan får hela gänget för sig att det är en bra idé att göra en låghöjdsflygning över vägen. Lite motstyrning och hjälmen mot tanken räddade det hela men inte långt ifrån att jag fick mig en ny motivlackering på hjälmen. Tyvärr ingen video.
 
Last edited:

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Mindre fåglar blir brun smet över halva hjälmen #triedandtested :mattias

Vill inte prova med en hel mås :3freak

Antar att det krävdes lite mer än en fuktad trasa för att få bort den gojjan. Brukar vara jobbigt nog att få bort betydligt mindre flygfän.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top