Sketsnack/Allmänt tjöt

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Damn Yipyip!

sån vill jag med ha, vad gick det loss på? Du får dela med dig om dina erfarenheter om det behövs justeras mkt med luftfilter och förgasare.

Det gick loss på under 3000 hela vägen hem till dörren.

Får se när jag har tid att montera det. Vaknar jag tidigt imorgon kanske jag hinner slänga på innan jobbet.

Vad jag förstår går dom lite fett original så ska tydligen bli rätt ok ändå.
Men vi får väl se helt enkelt.

Nu är ju bara nästa fundering på om man ska sätta i DB killern.

Det verkar som att den ska sitta i bakkant av burken så man måste lossa den från mellanröret för att montera. Lite bökigt så jag måste bestämma mej för ett sätt och sen ha det så tror jag..

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Nu kommer mitt erkännande att jag är sjukt kåt på K-Mans 500 motard. Sälj monstret till mig;) Känner att de är ett sånt måste ha begär på de ;)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Annars raggar du upp en 500:a på nätet och byggen en AF själv ? Du har ju stommen redan... :hihi :tungan

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Honda CBR 600F4
Jag har beg framdäck liggandes i standarddimensionen 120/70-17
Både Mich Road2ct och Pirelli Rosso. Typ 400 kr för ett. 500 med omläggning.
Kolla så att det inte är ventilen först bara. Dra i käglan lite extra kanske. Ska du byta ventil så är Grevens/Ebays vinkelventiler de GODASTE! :) 100 kr styck. Supersmidigt att kolla luften sen.

Hur gamla är däcken och hur långt har de rullat? Ska ju vara 120/60 - 17 men det kanske går ändå? :crash

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Hur gamla är däcken och hur långt har de rullat? Ska ju vara 120/60 - 17 men det kanske går ändå? :crash
Kolla så inte framskärmen sitter tajt mot däcket. Det expanderar ju i hög fart. Mäter hastighetsmätaren på framhjulet så kommer den visa lite mindre med högre profil.

Däcken användes väl så sent som i fjol och har mycket kvar. Hade de varit slut /mindre än 100 mil kvar) hade jag inte erbjudit dem. Jag har inte kollat datumstämpeln på dem men kör du så hårt att det spelar nån roll? Inga torrsprickor och förvarats mörkt och svalt.
Du gör som du vill. Ville bara ge dig ett alternativ.

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Honda CBR 600F4
Kolla så inte framskärmen sitter tajt mot däcket. Det expanderar ju i hög fart. Mäter hastighetsmätaren på framhjulet så kommer den visa lite mindre med högre profil.

Däcken användes väl så sent som i fjol och har mycket kvar. Hade de varit slut /mindre än 100 mil kvar) hade jag inte erbjudit dem. Jag har inte kollat datumstämpeln på dem men kör du så hårt att det spelar nån roll? Inga torrsprickor och förvarats mörkt och svalt.
Du gör som du vill. Ville bara ge dig ett alternativ.

Jag tackar för erbjudandet! Men jag fick ett bra pris på nytt däck (Michelin Pilot Road 3) med krängning, balansering och ny ventil på mascot motor så jag avstår.

Kanske hade gått att lösa igenom att bara byta ventilen, men orkar inte börja pilla med det eftersom kostnaden blev nära en 1/3 av vad det gjorde att få allt bytt och nytt. Sedan kunde de fixa det redan idag om jag ville, men bokade en tid på fredag eftersom jag jobbar idag. :tummenupp

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Rav3n: Nej de kommer aldrig hända då jag inte har kunskaper för sånt :/
K-man: Det vore en ära att få köra den ;)

Bättre jag köper en 500 och bara skickar på motardhjulen på ;)
Ingen som vet om hjulen från crf passar en 500?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Vet inte om Kalle fick/köpte Bullens CRF framfälg och har testat om den funkade där eller inte ? :va I så fall bör han veta. Äh kunskap och vilja finns de gott om i detta forum så de är nog inga problem om du skulle behöva hjälp. :tummenupp Finns även ett par trådar som behandlar detta ämnet på Svensk Offroad/Enduro forumet (SoE).

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Tycker Kalles är äckligt fet men hade ja köpt en nu så hade de nog bara blivit en oldschool 500 med typ fatbar annan pipa och motardhjul ;)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Jepp, de har du rätt i, ska blir ett STORT nöje att testa sen när man kan... :rock

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Aa verkligen :) kan inte släppa tankarna nu från något sånt:rolleyes:
Men hade iallafall fått skaffa nya däck på motardhjulen för att dom ska gå på en 500 tror jag.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Aa verkligen :) kan inte släppa tankarna nu från något sånt:rolleyes:
Men hade iallafall fått skaffa nya däck på motardhjulen för att dom ska gå på en 500 tror jag.

Släpp allt annat än tanken på ett körkort nu din ligist:7peta

Minibullen (markus) Har nu bokat risk 1 på onsdag. Han e på gång! Duktig storebror 'klappar mig själv på huvet'.

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Bättre jag köper en 500 och bara skickar på motardhjulen på ;)
Ingen som vet om hjulen från crf passar en 500?
Fram passar men du får använda 500'ans axel (längre) men bak passar inte sägs det. Här är min kompis Johnnys två CR500'or. Den bortre har han renoverat till absolut 'factory' nyskick med endast originaldelar. Han har sjuk puts på dem och de står i vardagsrummet nattetid :)

Johnnys500or.jpg

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Aa har sätt dom. Till och med skickat ett pm till han och frågat lite ;)
Inte fått nåt svar än men är motarden lv regg? Tycker den är riktigt schyst också och likaså hans andra som är i nyskick :)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Fram passar men du får använda 500'ans axel (längre) men bak passar inte sägs det. Här är min kompis Johnnys två CR500'or. Den bortre har han renoverat till absolut 'factory' nyskick med endast originaldelar. Han har sjuk puts på dem och de står i vardagsrummet nattetid :)

View attachment 361746

Ja den 500 Crossen är verkligen knullputs fabriksnytt utseende på, klart man har sånt stående i vardagsrummet. :woohoo

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Ni vet inte vad som behövs för att få på motardhjulet bak? Och är det någon speciell årsmodell man ska ha? Vill helst in ha äldre än 90-. De kryllar ju inte av 500or direkt :3freak

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Mötte en tjej förra helgen som höll på att göra en tattoo liknande min, men hon var inte färdig än. Det stod 'hope' på armen..

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...