Sketsnack/Allmänt tjöt

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Orsaken till mina problem hittad. Pyspunka :huvet:gnissla

Yes, visste att det var för lite luft..!
Skönt att du hitta felet! När lagret var dåligt kände jag lite vibrationer, tills det blev jättedåligt & det kändes bara skit, ingen tillit för fronten då.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Fan jag vill ju också vara med på paintball men det rimmar riktigt dåligt med jobbhelgen.

Blir det fler gånger i sommar tro?

Edit: Glömde ju det viktiga. Nått 2-1 system anlände idag. Hoppas det ger ett goare muller från twinnen.

IMG165.jpg

Last edited:

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Hoj
TDM 850 -99
Damn Yipyip!

sån vill jag med ha, vad gick det loss på? Du får dela med dig om dina erfarenheter om det behövs justeras mkt med luftfilter och förgasare.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Goffe, det är nog inget du behöver oroa dig för om hojen varit registrerat i ursprungslandet och inte är nytt, givet att alla tekniska data är korrekt. För när de registrerar in i Sverige går de endast på föregående besiktning i ursprungslandet. Men min hade felaktiga tekniska data vid registrering i Uk. Var registrerad som en Superduke endast. KTM Sverige var mycket hjälpsamma och har skickat över ett duplikat på CoC. Det ska de ha tack för.

Vad är det för hoj?

Annars råder jag dig att kolla igenom allt mycket noggrant så du är säker på att det går igenom för en omregbesiktning kostar 500:- Tänk på att strålkastaren måste vara anpassad för högertrafik. Det fick jag byta på min.

"Om fordonet är nytt och inte registrerat i ursprungslandet, krävs ett så kallat CoC. Det är en handling där tillverkaren intygar att fordonet omfattas av ett EG-typgodkännande."

http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fordonsimport-och-ursprungskontroll/Fordon-som-ar-EG-typgodkanda/

Tack för tipset K-Man :) Jag har faktiskt hyrt men jag hoppas att jag slipper hyra fler gånger. Har ju fått regnr nu så jag kan köra den till besiktningen nästa gång om jag försäkrar den. Har ju haft en ramp iaf vilket underlättat.

Vad är CoC?

Måste regbes min oxå.. & bes.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Tack Zigbee för svaret. Jag kollade allt extra noga när jag köpte hojen *host* men det kommer nog ordna sej. Inte körd på fel sida vägen, så det ska bara vara att bes. om jag ser till att allt funkar. Tror inte tuten är med, och fälgarna är mkt gay.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tack Zigbee för svaret. Jag kollade allt extra noga när jag köpte hojen *host* men det kommer nog ordna sej. Inte körd på fel sida vägen, så det ska bara vara att bes. om jag ser till att allt funkar. Tror inte tuten är med, och fälgarna är mkt gay.

De ska till mycket om Gay-Polisen står hos besiktningen samma dag som du är där, men man vet aldrig... :hihi :tummenupp

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Orginalavgasrör var de petiga med och vanliga saker, reflexen bak brukar vara en klassiker ju. Skriv ut en teknisk spec för din hoj ifall de frågar något. Vikten frågade de om också sedan väger de den. Jag fick en anmärkning för att jag inte visste tankvolymen. Borde vara deras jobb tycker man.

Var ute i god tid när du beställer tid de är svåra att få tag på. Ha vikten på mcn och ärendenumret när du ringer tidsbokningen. Utan vikten kommer man inte vidare av någon anledning.

Är fälgarna vita som K-mans? :lol

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Har fått tid redan, men gissade bara ang vikten. Ska ta med en teknisk spec, tack!

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Fan sugen jag är på att lära mig massa olika bakhjuls combos nu. Hoppas på fint väder på torsdag så man kan ut å köra :)

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras