Sketsnack/Allmänt tjöt

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Skägg ska du ha:tummenupp

När blir nästa bakhjuls träning på gamla e4an? Hade vart nice med ett kort när alla wheelar samtidigt :yoparty

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Goffe: Helrakad skalle och helskägg ser helknas ut. Max stubb! En stor man, typ Teutul Senior i OCC, kommer undan med rakat och en wifebeater

från väldigt osäkra källor så har jag hört att goffe gillar chockrosa och lilametallic. tänk 80-tals pastell
Han var fin i mina rosa 90-tals mc-stövlar iaf :hihi

Biddarn: Du får väl skriva nåt i 'Körningar'
Sommaren är lång ;)

Chris: Bästa tjejen jag nånsin träffat. Kan inte förstå en som inte tar vara på det. Han var inte så glad då men nu har vi en sund relation iom hans två barn i mitt hus. Fälgarna lackades inte under separationen direkt :D

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Dem stövlarna var bland det skönaste jag haft, lånar dem gärna någon bandag framöver.. Mest för att bryta av lite.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Helrakad skalle och skägg fick mig spontant att tänka på Captain spaulding från "House of a 1000 corpses" vet ej varför de var den bild jag fick spontant... :D

Captain%u00252Bspaulding%2Boriginal-739552.jpg

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Nu var jag på bilprovningen för andra gången med hojen på släp och det ser ut att bli även en tredje gång. De gillar verkligen att jävlas. Börjar bli trött på detta + deras jäkla strejk förra veckan.

Men snart så kan man vara med och åka :)

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Varför på släp? Du får köra den till besiktningen även om du har körförbud..?

Edit. Tack Mats för hjälpen med bildatorn!

Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Den är importerad och då måste man ha specialförsäkring som kostar en massa. Fick regbesiktningen godkänd idag i alla fall. Men de vägrade skriva in tekniska data innan de fått CoC och den ville de ha ett orginal på. Så jag måste in dit igen och visa upp CoC och först då gör de en kontrollbesiktning och den är ok att köra med.

Var surt förra veckan också då jag hade tid i torsdags och de strejkade. Men hoppas ni alla har kul på hojen och att du får ordning på din snart professorn.

Varför på släp? Du får köra den till besiktningen även om du har körförbud..?

Edit. Tack Mats för hjälpen med bildatorn!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Dem stövlarna var bland det skönaste jag haft, lånar dem gärna någon bandag framöver.. Mest för att bryta av lite.
90-talet... mest mjukt läder. Ett par tåpuckar dinglandes i lite kardborre.
Protection level: Fryspåse :D
men även jag ditchade mina Handroid och tajta AGV'n på Torpet sist för att trivas bättre och köra fortare

Surt Zigbee. Hyr du släp eller har du? Annars har IKEA och K-Rauta fina gratiskärror :)

Nu ska jag hem och bevaka ännu en ebay-auktion :cool:

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Den är importerad och då måste man ha specialförsäkring som kostar en massa. Fick regbesiktningen godkänd idag i alla fall. Men de vägrade skriva in tekniska data innan de fått CoC och den ville de ha ett orginal på. Så jag måste in dit igen och visa upp CoC och först då gör de en kontrollbesiktning och den är ok att köra med.

Var surt förra veckan också då jag hade tid i torsdags och de strejkade. Men hoppas ni alla har kul på hojen och att du får ordning på din snart professorn.
Vad är CoC?

Måste regbes min oxå.. & bes.

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
Just nu hojlös!
Chris: Bästa tjejen jag nånsin träffat. Kan inte förstå en som inte tar vara på det. Han var inte så glad då men nu har vi en sund relation iom hans två barn i mitt hus. Fälgarna lackades inte under separationen direkt :D

^_^ Tog bort kommentaren efter att jag känt att den kanske var lite för lätt att misstolka :p Skönt du tog det på rätt sätt :D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Så där ja. Kammade hem en Bazzaz Z-AFM som skapar en bränsle mapp efter rådande förhållanden. Dags att svetsa på ett lambda-uttag på avgassystemet :cool:

Klippte en beggad på ebay för 1480 kr inkl frakt. Billigaste börjar på över 1600+frakt+tull+moms... Nöjd, även om auktionen sprang iväg med 40 $ sista två minuterna

bazzazaF.jpg

Sovadags!

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Satan vad grejer du köper jämt ;) Har aldrig "vågat" köpa nåt via ebay än för vet inte riktigt hur det funkar. Men visst brukar man sitta där inne och dräggla över olika delar och framför allt alla feta pickuper. Drömmen är att en gång få äga en gammal Apache pickis eller liknande och fara runt på gator och torg med crossen på flaket och Alan jackson/ Brad paisley underbara country musik ut ur högtalarna:tuttar
Tänk er vilken penisförlängare att komma till Ränneslättsloppet med en cheva pickis från ~55 med hojjen på flaket istället för alla klumpiga bussar. Givet är ju en hagelbössa i bakrutan med

I tell you what we need to do is grab a sleepin' bag or two
And build us a little campfire
And then with a little luck we might just get stuck
Let's get a little mud on the tires:fakta

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Så länge man har Paypal på Ebay så kan de oftast inte gå fel, Ja en Pickis från staterna är ett lite större projekt men långt ifrån omöjligt. :tummenupp

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Chrisx: den looken gillar jag, dock för långt skägg för egen del.
Madass: tack, precis dem orden man vill höra.
K-Man: grattis, du behandlar din hoj som sej bör & köper delar till den som ingen annan, i like.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Biddarn: pickis är stenhårt. Men, V8 suger att tanka. Jag är glad över att inte köra V8 längre, men jag drömmer ofta om en sån!

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Jo visst suger det att tanka men faan vad gott de låter :Bugar
Kanske skulle köpa sig en Bosshoss? V8 i en mc låter ju inte fel. Synd bara att de är glidarhoj. Räcker med att ja får övningsköra med pappas Triumph speedmaster:gnissla
Men vad gör man inte när man inte har egen cykel..

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Varför inte ebay?

Köpte även nya hjullager till skodan igår. På Mekonomen och Atteviks kostar de 4-500 kr per hjul, på ebay kostade det under 200 kr för båda bakhjulen!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras