Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tur man kan sysselsätta sig med MC grejer trots att man inte kan köra just nu, forskat lite mer i Yoshimura EMS:n som sitter i min Gixxer, visar sig att de finns lite fina funktioner man kanske skulle ge sig på lite mer. :fakta

* QS (dock så är de en "kill switch man behöver kompletera med)
* Shift Light (inställbar RPM i programet)
* Kan kompletteras med 3-stegs handtags knapp som man kan ha 3 olika "maps" och switcha mellan när man åker.
* Gear position offset - Möjliggör kalibrerandet av bränsle och timing inställningarna för varje växel.

Letat lite på nätet efter "QS" och "Shift Light" kit:n till Yoshimura EMS:n men inte fått så mycket napp ännu. Har dragit ett mail till Yoshimura R&D och kollat med dom om de är nått dom har i nått skrymsle eller vrå för överkomlig peng. Om inte annat får man kolla vidare på nätet, har alla parts.nr från Yoshimura så där får man ju rätt prylar men sen är frågan om de finns några att tillgå alls. :va

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Jaha, blir till att åka bumsemoppe tills egna hojjen är klart hos Nybergs. Bayrarna kan bygga hojjar :smasha men hur man än vänder och vrider så blir det ingen Yamaha :fakta Mycket trevliga finnesser...men den fjuttrar ju som en 125:a så ett nytt avgassystem hade den allt mått bra av

bild.jpg

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Honda CBR 600F4
Hmm, hade ju lite problem i helgen med att hojjen vill lägga sig ner vid kurvtagning i låga hastigheter. Fixade lite med styrkronan och drog åt styrbulten och det kändes bättre. Men när jag nu kör i rondeller i stan känns det som om det håller på att bli sämre igen, kan ju vara inbillning :huvet

Finns det någon som har verktyg och kunskapen att hjälpa mig ta en titt? Och dessutom tiden.. :3freak

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Låter inte som ett allt för komplicerat problem ?! Fjädrings inställning ?! Styrdämpare ?
Verktyg har man men all kunskap vet ja inte, dock är de tiden för egen del som är problemet. Fullt upp till ja drar upp till Norrland på torsdag. Men de finns fler som har mer kunskap som kanske har tiden.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lyckades ropa hem dessa böcker till ett väldigt överkomligt pris för en stund sen på Ebay. Kan innehålla en del matnyttigt, vet att den ena avhandlar installation av QS, Shift Light m.m. :yoparty :tummenupp

!!eCYTKwCWM~$(KGrHqUOKjME0hhRUneSBNRQK8f9k!~~_8.JPG $(KGrHqV,!h8E-v!oN52bBPsF32Fh4!~~60_12.JPG

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Hmm, hade ju lite problem i helgen med att hojjen vill lägga sig ner vid kurvtagning i låga hastigheter. Fixade lite med styrkronan och drog åt styrbulten och det kändes bättre. Men när jag nu kör i rondeller i stan känns det som om det håller på att bli sämre igen, kan ju vara inbillning :huvet

Finns det någon som har verktyg och kunskapen att hjälpa mig ta en titt? Och dessutom tiden.. :3freak

Dåligt med luft i framdäcket?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Tja hur man kollar hjullager och styrlager fick man ju lära sig när man tog kortet genom den genomgång man gör före ggn man ska ut och köra... Så de är väl lätt att ta reda på om de är de som är boven i de här fallet. :va

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Honda CBR 600F4
Tja hur man kollar hjullager och styrlager fick man ju lära sig när man tog kortet genom den genomgång man gör före ggn man ska ut och köra... Så de är väl lätt att ta reda på om de är de som är boven i de här fallet. :va

Japp, men det är svårare när man är ensam och saknar centralstöd. Har dock löst det problemet nu

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Anmälningslista Paintball 27/5
1. K-man
2. Biddarn
3. Cliftabiff
4. Madass
5. Goffe
6. Werzion
7. Teamy
8. Tailgunner

Ja slänger upp denna igen för att få lite mer attention på de, tänkte komma ut och plåta/filma i alla fall (kanske en "harness" på någon med GoPro ?!). Då jag inte kan delta (klart man varit med om man inte varit gipsad :hihi). :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Bra Rav3n! Tänkte samma sak precis.

Inga fler som vill med och peppra lite??? Kom igen!
Det är alltså A6 Paintball kl 14.30

Nån som har en GoPro-sele? Jensen? Jocke? Biddarn?
Jag har kamera men ingen sele. Tvättar den om nån lyckas träffa den :tungan

Goffes glappa lager var inte så lätta att känna förrän hjulet var i luften. Det går ju att bryta upp hojen på sidostödet om man har en medhjälpare men jag tror mer på annan orsak än hjullager.
Fjädringsinställning, snedslitna däck eller fel lufttryck?

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag kanske kan få med mig lite GoPro utrustning. Har den just nu utlånad över Coastal Culture i Varberg kommande helg.
Borde hinna få tillbaka sakerna till Paintbollen, men man vet aldrig.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Hmm, hade ju lite problem i helgen med att hojjen vill lägga sig ner vid kurvtagning i låga hastigheter. Fixade lite med styrkronan och drog åt styrbulten och det kändes bättre.
Är detta när du har mellagas/kurvpådrag eller har du klämt in kopplingen? Utan pådrag ramlar den in.

:mattias Dra inte åt styrlagret hårt! Oftast knappt mer än fingertajt på muttern UNDER styrkronan. Kolla upp momenten på dessa. Viktigt!

Har du låtit nån annan testa din hoj för att se om problemen är märkbara för fler än du?

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Honda CBR 600F4
Är detta när du har mellagas/kurvpådrag eller har du klämt in kopplingen? Utan pådrag ramlar den in.

:mattias Dra inte åt styrlagret hårt! Oftast knappt mer än fingertajt på muttern UNDER styrkronan. Kolla upp momenten på dessa. Viktigt!

Har du låtit nån annan testa din hoj för att se om problemen är märkbara för fler än du?

Det är när man lägger ner hojen med lite gas som det händer. Ska se om jag kan få ordning på det.. Och självklart värre när man släpper gasen helt. Men det känns som om jag måste hålla emot styret i kurvorna...

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Får man använda eget paintball gevär? För såfall så har jag ett själv och kanske kan få till ett fästa på själva bössan såfall. Bara jag får luft :D

Annars så har jag ju ett bröst skydd till crossen som ja satte ett fäste på som jag aldrig testat. Men då kommer de inte kännas om jag blir träffad :gnissla

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Tror inte de brukar vara några problem att köra med egna grejer om man hojtar till om de och luft finns nog att tillgå med. Vet att jag hade med egna grejer då man spelade själv för många år sen, på tillställningar med polarna...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Orsaken till mina problem hittad. Pyspunka :huvet:gnissla
Jag har beg framdäck liggandes i standarddimensionen 120/70-17
Både Mich Road2ct och Pirelli Rosso. Typ 400 kr för ett. 500 med omläggning.
Kolla så att det inte är ventilen först bara. Dra i käglan lite extra kanske. Ska du byta ventil så är Grevens/Ebays vinkelventiler de GODASTE! :) 100 kr styck. Supersmidigt att kolla luften sen.

Ska du inte vara med själv då Jensen? Annars lånar jag gärna selen

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln