Sketsnack/Allmänt tjöt

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Utorrent: när jag vill ladda ner fastnar den i läge 'checked 0%'
Hur löser man det?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Har du en grön bock i nedre högra hörnet i programet ? Så att den har fri väg genom ev Firewall m.m.

...blir bjuden på rockkonsert i Gbg imon :yoparty

Är inte så att de är i Skandinavium då så du fått för dig att Melodifestivalen är Rock ? :tungan :hihi

"lördag 15 februari - Melodifestivalen deltävling 3 i Gbg"

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Melodifestivalen??!?? :4skrika:zpy:zpy:pangihuve: Det där var inte ens roligt :smasha

Nä fifan, ska se humorglamrockarna Steel Panther i Trädgårn. Sjukt gäng! Lyssna på texterna! :D
Dessutom blev jag bjuden av en snygg tjej, så jag fick lov att messa henne en strof ur en SP-låt
"Come on pretty baby suck my balls all night" Hon tog inte illa upp :tummenupp
http://youtu.be/Gs5NTHYNzEA

Härlig ballad: "My heart belongs to you, but my cock is community property" :tummenupp:D
http://youtu.be/bzUPG8olnO0

Ta och kom ner och käka lite OS frukost med storbilds tv på månarna nu i butiken K-Man! :tummenupp
Jag följer bara sporter som luktar bensin eller krut, inte svett! (med undantag av amerikansk fotboll) men frukost låter najs. Får se om jag får en lugnare dag i veckan så jag kommer loss. Byggt på ett riktigt dött ställe i veckan (krematoriet) :rolleyes:

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Hehehe, ja Steel Panthers var lite mer Rock n Roll ala Motley Crüe/Poison...
Aha en riktig brud med andra ord då... :tummenupp

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Fifan va jag älskar att vara hantverkare. Tjänade 2 lök svart ikväll och blir bjuden på rockkonsert i Gbg imon :yoparty

Rockkonsert, sweet! Har sköna minnen av Rammstein mfl. Hur bra som helst! Ha en grymt bra helg. :tummenupp

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ah, du kör Mac, då förstår ja varför ja inte kände igen mig. :hihi

Hmm tja bör väl ha samma funktioner som Pc varianten, då bör de finnas under "Inställningar" och "Anslutning" nån indikation vilket port nummer du anv för "inkommande anslutningar".

sen vet ja inte om du anv. av någon slags Firewall (switch/router eller mjukvarufirewall likt Windows Defender) som måste släppa igenom denna port. Om du har koll på vad för nått du har så kanske ja kan lotsa dig hur man gör en port forward. I många fall med en Bredbands-switch så har dom en rätt enkel förinstallerad funktion för att tillåt vissa program åtkomst genom switchen.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Tråkigt men sant. Pro Bike-butiken i Jönköping upphör. Nu har chansen att gör ditt livs klipp i den stora utförsäljningen som kommer att pågå fram till och med 21 februari. Tipset är att bege dig dit så fort du bara kan så att du inte går miste om det du suktat efter. Allt ska bort och butiken rear allt från reservdelar, tillbehör och personlig utrustning till motorcyklar. Ordinarie öppettider gäller.

fastbikes.se

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Rockkonsert, sweet! Har sköna minnen av Rammstein mfl. Hur bra som helst! Ha en grymt bra helg. :tummenupp
Ja fyfan vilken kväll det blev! :)
Fördrink på Dorsia som var som att kliva rakt in i ett franskt horhus på 20-talet. Ascoolt ställe! Middag och vin på en spansk restaurang. Sjukt rolig konsert med Steel Panther där de tog upp massor av tjejer ur publiken på scenen och sen sjöng 'Gold-digging whore' och 'Hit her in the shitter. Treat her like a critter' (kreatur) :rolleyes: :D
Efter konserten tequilashots och whisky på en krog till kl 3 på natten då vi i princip blev utslängda (stängde) och allt med en riktigt härlig rockbrud som jag bara träffat som hastigast på en mässa för ett par veckor sen :tummenupp:tuttar

I love my life! :)

Dorsia-Gbg.jpgSteelPanther.jpgRockbrudenNo1.jpg

Tråkigt men sant. Pro Bike-butiken i Jönköping upphör.
Jag klippte en Halvarssons allvädersjacka där i lördags till 70% rabatt! Skulle kostat 5000 kr. Skynda fynda!
hermes_1_10_p.jpg

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Fy fan vilket nice hotell måste besökas nästa ggn man är i Götet. i övrigt låter de som du hade en "fullt ös medvetslös" afton i Götet. :tummenupp

K-man skrev:
Jag klippte en Halvarssons allvädersjacka där i lördags till 70% rabatt! Skulle kostat 5000 kr. Skynda fynda!

Låter som man få ta en sväng förbi där på lunchen i morgon, inte så långt från jobbet och se om de finns nått icke HD relaterat som kan vara intressant.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Fy fan vilket nice hotell måste besökas nästa ggn man är i Götet. i övrigt låter de som du hade en "fullt ös medvetslös" afton i Götet. :tummenupp
Ja det var en sällsynt häftig kväll. Fullt ös men aldrig medvetslös. Med sånt sällskap måste man dricka lite proffsigt. Det var en donna med klass och dessutom miljonär (haft tur med bostadsrätter). Nästan synd att hon är gift :crash

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Precis, ProBike, nån som vet om de stänger fler butiker än Jönköpings? De sa att de hade för litet kundunderlag här i stan när jag frågade dem varför de stängde.

Christer på CI's lär väl vara nöjd nu när alla konkurrenter är borta :/

Jackan ska dock morsans gubbe få. Han klotade i fjol och hans jacka blev skrot. Jag må vara gammal men det är ändå skinn som gäller när jag kör. Den där var för tjock för enduro också.

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Hade väl varit bättre dom tagit in bmw eller KTM med så hade det nog ökat på lite?

Dem som har BMW, Ducati, KTM och Kawasaki har valt rätt. Tufft för dem som har tex HD, relativt få som har råd att köpa en ny HD. JKPG är nog (som bevisat, tyvärr) för liten stad alt för lite mc-kultur. Synd!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024