Sketsnack/Allmänt tjöt

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Var nere och kollade till hojen igår. skulle starta upp den och låta den gå runt ett tag men det sket sig rätt snabbt.

Har en Biltemaladdare, denna: 37-744_l.jpg

Har haft batteriet på underhållsladdning sedan jag ställde in den i början av dec.
Batteriet är helt urladdat.
Så fort jag stoppar i laddaren tänds "verktygsnyckel-ikonen" direkt efter tänds "laddning" (Halvfullt batteri-ikonen) och där efter tänds lampan med utropstecknet (lampan på andra sidan i förhållande av "mode knappen"... Tar inte laddning. 2 vintrar borde väl ett batteri hålla i varmgarage med underhållsladdning?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Var nere och kollade till hojen igår. skulle starta upp den och låta den gå runt ett tag men det sket sig rätt snabbt.

Har en Biltemaladdare, denna: View attachment 399693

Har haft batteriet på underhållsladdning sedan jag ställde in den i början av dec.
Batteriet är helt urladdat.
Så fort jag stoppar i laddaren tänds "verktygsnyckel-ikonen" direkt efter tänds "laddning" (Halvfullt batteri-ikonen) och där efter tänds lampan med utropstecknet (lampan på andra sidan i förhållande av "mode knappen"... Tar inte laddning. 2 vintrar borde väl ett batteri hålla i varmgarage med underhållsladdning?

Har likadan laddare och gammalt batteri. Kopplade in, tryckte på 'mode'. Provade sist för att kolla om jag kopplat allt rätt, startmotorn går runt. Org. batteri du har?

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Premiär tur idag, nästan 10mil gjorda! FYFAN va skoj! :banana

Berätta målande hur det kändes i kroppen när du hade vibrationerna/accelaretionen och det fantastiska braap ljudet överallt.

Själv fick jag tankar på att ta släpet och dra ner hojen till danmark på osaltade vägar och ljumma vindar.. Abstinensen är svår :zpy

Last edited:

D.G

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2014
Hoj
inget just nu
Det va lite stelt i början och slutet. Först för det vs typ 10år sedan man körde "lagligt" och i slutet för jag knappt hade någon känsel i fingrarna :D

Annars överlag så va det dö fint att äntligen få köra skräpet man precis köpt :tummenupp

Är saltet ett sånt problem menar du?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har likadan laddare och gammalt batteri. Kopplade in, tryckte på 'mode'. Provade sist för att kolla om jag kopplat allt rätt, startmotorn går runt. Org. batteri du har?

Är batteriet dött brukar moderna 'smarta' laddare inte fatta hur man ska ladda det. Ett knep är att parallellkoppla ett fräscht batteri till det tomma ett tag innan man börjar ladda. Då får det lite ström i sig, såpass att den rätt korkade laddaren kan ladda.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja det va lite skämtsamt skrivet men även lite allvar.... min gaaamla "biltema" laddare använde jag när R1ans batteri inte gick att ladda med min ctek laddare. Jag kopplade på den gamla laddaren några timmar och sen bytte jag över till cteken och då funkade det perfekt !

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
50 mil i bil och tolv timmar på jobbet idag. Det är inte bara glamour och paraplyflickor som hantverkare :brynad

Lika imorgon.... :rolleyes:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
En annan kör ju ca 550 mil i veckan i jobbet och ca 90 timmar :tummenupp Fast då jobbar jag bara varannan vecka med :)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tänkte kika om de in är någon/några här inne som är sugna på RR SpeedsterCup som dykt upp som en kandidat för de med banåka ambitioner men under mer "motionärs" former och inte så tävlingsinriktat. Mest kör på de du har och för att de är kul.

Låter som ett billigare alternativ till att åka på massa bandagar ? Visst du har reglemente för de med men inget som är något jätte krångligt av de man kan läsa sig till som framkommit. Måste ju finnas mer banåka ambitioner bland en del av er mer erfarna ?

Krav på licens: JA
Racepreppa hoj: JA till viss del (går att läsa mer om på reglementet för klassen.)

Finns en tråd man kan lsa igenom på Raceforumet, men 80% av den är mest gnäll så man får skumma rejält för att komma igenom dom nyttiga bitarna.

Och nä har inga sådana ambitioner själv, inet därför ja drog upp de, mest nyfiken om de finns nån i trakten som har lite mer "race putte" ambitioner som tänkte ge sig på det ?!

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Ja, det skiljer inte mycket i allafall. tog bort ploppen till styrändan och monterade på styret istället.

Biltema har ju nästan lika. börja med att testa dem?
Funkar kanon.

Last edited:

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Härligt att läsa att det handlas och fixas runtom i garagen (eller vardagsrummen för vissa). Själv handlade jag upp mig på lite iridium-stift till cyklarna. Måste ju skämma bort insidan lite också. Ebay är löjligt bra, fyndade dessa för halva priset mot standard-stift hemma i Svedala.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024