Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tror nog inte de är några problem att få ihop lite folk till detta, har väl hänt tidigare även om man föredrar 2 hjul. Ja preliminär bokar mig så får vi se hur de ser ut när vi kommer fram till ett passande datum.

:tummenupp

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Gocart är ju dö kul. Gissa vem som vann när vi körde 2 heat + final med jobbet sist? :rolleyes:

Jag är säkert på jag med :tummenupp

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
huh? nui hänger ja inte med :va

De tenderar till att vara tydligt skrivna för att ALLA ska förstå så man inte kan hitta hål för en eventuell stämning. Jag kommer ihåg en instruktionsbok till en 80-tals cheva farsan ägde. De hade skrivit ned allt som kunde vara farligt. Även sådant som är helt självklart tex, använd bältet, du kan skada dig vid krock.. Den såg ut att vart översatt mer eller mindre bokstavligen. Jag vet även att en viss husbilstillverkare skrev in att cruisecontrol inte är autopilot efter en incident för något år sedan

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
dags att ge sig ut och handla olja till hojen, tänkte kika på Q8 Moto SBK Racing 10w-50 (finns även 10w-40 men utan Racing då... :hihi) och se vad man kan få ner den till för pris/liter om man köper större dunk, vet att de brukar vara bra mycket bättre än att köpa enstaka 1l burkar. Inga fler som är spekulanter ?

*Update*

~70:-/liter kostar de om man beställer en 20l dunk på Q8, alternativet är Biltema 10w-40 men den kan man köpa som störst i 4l förpackningar och då blir priset i princip de samma 290:- (72,5:-/liter)

Last edited:

sulman

Fullt ös inget tjaffs!
Gick med
28 Jul 2013
Hoj
Blåvit oljekyld +några till
dags att ge sig ut och handla olja till hojen, tänkte kika på Q8 Moto SBK Racing 10w-50 (finns även 10w-40 men utan Racing då... :hihi) och se vad man kan få ner den till för pris/liter om man köper större dunk, vet att de brukar vara bra mycket bättre än att köpa enstaka 1l burkar. Inga fler som är spekulanter ?

*Update*

~70:-/liter kostar de om man beställer en 20l dunk på Q8, alternativet är Biltema 10w-40 men den kan man köpa som störst i 4l förpackningar och då blir priset i princip de samma 290:- (72,5:-/liter)

57kr/litern +moms i 20L dunk.
http://handla.swedol.se/

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ja men vad blir priset om du lägger på momsen då ? :va blir de inte ca 70:-/liter ? :fakta Är inte så ja kan dra momsen...

Var och snackade med dom på Swedol och dom har samma inköps pris som Q8 så... Bara att ja får pröjsa för frakten på Swedol. (om ja inte väntar på att dom gör en större beställning på oljor)

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Tänkte byta bromsvätska i crossen nu när det ska bromsas ordentligt. I somras slog jag över med ktmen på bakhjulet ena gången pga att bromsvätskan bak kokade och det vill jag inte göra igen, sen så försvann även bromsen fram efter ca 3 varv på en liten konbana. Detta löstes med en flaska Motul rbf660.
Men såg nu även att biltema säljer Dot 5,1 racingvätska. Är det någon som testat den här och är det nåt att ha? Skiljer ju en hel del i pris på Motul och Biltemas :tummenupp

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Tänkte byta bromsvätska i crossen nu när det ska bromsas ordentligt. I somras slog jag över med ktmen på bakhjulet ena gången pga att bromsvätskan bak kokade och det vill jag inte göra igen, sen så försvann även bromsen fram efter ca 3 varv på en liten konbana. Detta löstes med en flaska Motul rbf660.
Men såg nu även att biltema säljer Dot 5,1 racingvätska. Är det någon som testat den här och är det nåt att ha? Skiljer ju en hel del i pris på Motul och Biltemas :tummenupp

Tänk på att "racing"bromsvätsakn har lättare att dra åt sig fukt så den måste bytas oftare.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Tänk på att "racing"bromsvätsakn har lättare att dra åt sig fukt så den måste bytas oftare.

Hellre det än att tappa bromsförmågan :tummenupp

Edit: Förberedde i ca 1,5h för att köra lite på industriområdet. Kommer dit och hinner precis ta på mig hjälmen innan det började regna... Körde i max 10 minuter....

Wheelie.jpg

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
funderar på o inhandla mig denna. http://www.blocket.se/goteborg/Ktm_690_smc_52389812.htm?ca=17&w=3 nån som har några synpunkter på denna modell. vet att de är rätt täta service intervaller på dom tidiga smc modellerna.

Inte mot din exc:tummenupp Tror det är 500 mils intervall på dom. Det räcker ju :rolleyes:

Annars så kanske du kan gräva lite djupare i madrassen och köpa en Smc-r för 13k till :tummenupp

http://www.blocket.se/stockholm/KTM_690_SMC_R_med_LeoVince_52311329.htm?ca=17&w=3

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Japp, med 2jz motor på bottnad turbo på 850-900 hk :)

Bjud gärna på en åktur, skulle uppskatta det! Banbil eller drift? 2JZ, är det R32/33-blocket eller Supra?

Hittade lite bra info ang cross/racehoj: Länsförsäkringar försäkrar oreggade hojar. Värde upp till 80k men du får ange ett chassi nr(du kan hitta på ett eget som du klistrat på hojen).

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år